minimalin skrev 2008-08-22 19:32:05 följande:
Svar på #38Ja, men jag är ju hans mamma liksom! Jag tycker det är skillnad på att ha gett honom medicin varje dag i 7 månader och att ha en utbildning och medicinera enligt schema än att ge medicinkorgen till en främmande person och säga "Här, ge min son medicin dom här tiderna... så här gör man", och sen gå. Hur tror du jag ska kunna slappna av då?? En vanlig människa kan glömma, det har jag till och med varit på väg att göra, men går du enligt schema så lär risken vara minimal att du glömmer bort att ge medicin. Ok, vad har de för personal på korttids då? Jag kan inte ta med min son på skolan längre för att vi ska göra laborationer som innebär att jag ska disikera hjärtan och annat obarnvänligt, och nej, jag kan inte göra studieuppehåll eftersom min utbildning lägger ner. Har även frågat om distans men det går inte. Jag har också fått avslag om dagisomsorg, så LSS var liksom mitt sista hopp, men det verkar ju inte heller beviljas. Så ja, jag får väl lösa mitt problem på något annat sätt helt enkelt.
Du var nybörjare en gång du också, förmodar jag?
Slappna av får du lära dig att göra oavsett, för det kommer alltid finnas personal kring din son som inte är exakt vad du vill de ska vara.
Personal på kortis: Det kan vara allt från nybörjare, direkt från grundskolan som inte får annat jobb till gamla rävar som arbetat där i 40 år.. Vad som är bäst? Torde vara något mitt emellan.. Det krävs liksom ingen egentlig utbildning, inte för den usla lön de får där...