• Merze

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Den nya 09 an är samma modell som USA vagnarna i princip, det reglerbara handtaget gör att vagnen blir 3 cm kortare när man fäller ihop den OM man nu viker in handtaget. Jag har jämfört ligglåget & skillnaden är löjligt liten! Så e det ju mugghållaren & de röda plopparna på bromsarna.... Annars e måtten som den gamla modellen.

Så jag e ju rätt nöjd att ajg har en USA vagn den e ju mer lik 09 an än den svenska & det reglerbara handtaget är UNDERBART!!

Bula på magen skrev 2008-09-26 08:48:47 följande:

Någon som vet måtten på 07/08 jämfört med 08/09? Det sägs ju att de nya ska bli mindre ihopfällda...hur mycket mindre?? Någon som vet?
  • Merze

NEJ Det är den inte !! Anledingen till att de satte till denna var att en eller ett par i USA lyckats med att fälla ihop vsgnen när de använde den,,,, Med andra ord så kan de inte ha fällt upp den ordentligt...
    Säkerhetsspärren är en extra liten moj vid låset. & ja 07 klädsel kan du sätta på 06...

Kimono skrev 2008-09-25 21:15:42 följande:
    Är den farlig utan säkerhetsspärren? Var sitter den? Passar o7 klädsel på 06?
  • Merze

På syskonvagnen.... e det inte det...

Palve skrev 2008-09-26 18:22:11 följande:
    Svar på #2825Men vadå reglerbart handtag, det har det väl varit sen -07 eller -06? Eller har det blivit annorlunda på -09?
  • Merze

Varför e det svårt att ta av å på liggdelen??

Tuvelisa skrev 2008-09-26 21:08:10 följande:
    Är också nöjd med min duo. Den är grymt smidig att köra. KOmmer fram nästan överallt. Nackdelen är att det är krångligt att ta av och på liggdelen och att man inte kan ha det lilla barnet mot sig när det ska sitta upp. Annars en kanonvagn.
  • Merze

Hmmm det som va såå enkelt med singelvagnen

Tuvelisa skrev 2008-09-26 22:00:22 följande:
    Man måste ta lös sufletten på ena sidan för att ta av liggdelen sedan så tycker jag att det är svårt att få in den i rätt skåra eller hur jag ska säga, den ska i alla fall in på ett visst sätt och det är svårt att få till ibland. Inget man gör med babyn i ialla fall...
  • Merze

Jo då garantin gäller även för importvagnarna. Bonti i mallmö har tagit emot reklamationer..... Det e ju ändå Nya Seland som står för kalaset.... Sen vet jag att de byter tex handtag på all avagnar utan å fråga vart de kommer ifrån...

Lille Mammsen skrev 2008-09-27 20:58:02 följande:
    Ms Ms Kanga skrev 2008-09-27 20:49:46 följande:
    Men garantin gäller väl fortfarande ej i sverig! (dvs på import vagnarna)
  • Merze

blocket hittade jag min helt nya i paket, man kan inte köpa från en affär i USA & skicka till Europa..Har du ngn kontakt som han skicka från USA??

pulmones skrev 2008-09-27 21:46:46 följande:
    vet du var man kan köpa dessa vagnar?
  • Merze

Beror säkert på hur kinkiga de är som har affären....

Lille Mammsen skrev 2008-09-27 22:13:44 följande:
    Jo handtagen vet jag! Men tex reklamationer på tex klädslar o så har man fått kontakta holland alt landet man köpt ifrån tidigare iallafall!
  • Merze

SKIPHOP e inga problem att använda, så länge du inte lägger bly i den

Kerplunk skrev 2008-09-29 11:59:18 följande:
     Nej, är det så? Jag sitetr just och letar efter passande väska, och ville ha en stor och praktisk.. Men vill ju inte riskera att vagnen välter!
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII