• Trandansen

Stockholmare är...?

Om jag säger "stockholmare", vad säger du då?

• Svar på tråden Stockholmare är...?
  • Tant Greta

Och du vet med all säkerhet att de är Stockholmare?
    Stod det i pannan på dem eller?

enny signatur skrev 2008-07-19 03:00:36 följande:
    ussh! är min spontana tanke. stockholmarna jag träffat har överlag varit dryga, själgoda, korkade och ja... ussh...betyder inte att det stämmer, men de tär min spontana tanke
  • poik07

Dom hade säkert en t.shirt med texten; 100% Stockholmare

• Minnie69

Fast jag har fortfarande svårt att se mig som stockholmare, beskriver mig mer som "inflyttad"

• Minnie69

Stockholmsbo, inte stockholmare

• Minnie69

Men man läser ju ibland att om man ska dra gränsen så ska man typ vara 3:e generationen och då finns det ju bara några ynka procent "äkta stockholmare".

• Minnie69

En alternativ lösning på problemet kan ju vara att många flyttar till "storstaden" för att de redan är dryga och otrevliga och själva tror på myten att sådan är stockholmaren? Alt "kaka söker maka"

• Tant Greta

Så är det nog
    Alla dryga samlas i Estocolmo.

Minnie69 skrev 2008-07-19 03:14:21 följande:
    En alternativ lösning på problemet kan ju vara att många flyttar till "storstaden" för att de redan är dryga och otrevliga och själva tror på myten att sådan är stockholmaren? Alt "kaka söker maka"
  • Minnie69

Japp, vi drygon måste hålla ihop

• originalgutegirldenförsta

Jag är stockholmare och asdryg såklart. Alla mina vänner är också asdryga. När vi träffas brukar vi sitta och vara asdryga mot varandra.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Minnie69
    originalgutegirldenförsta skrev 2008-07-19 03:36:33 följande:
    Jag är stockholmare och asdryg såklart. Alla mina vänner är också asdryga. När vi träffas brukar vi sitta och vara asdryga mot varandra.
    "Vänskapsfest" får ju en helt ny innebörd . Välkommen över på en bira och lite "fistfight" Fast vi stockholmare träffas ju inte hemma hos varandra, vi bokar möte, 3 månader i förväg
Svar på tråden Stockholmare är...?