• Trandansen

Stockholmare är...?

Om jag säger "stockholmare", vad säger du då?

• Svar på tråden Stockholmare är...?
  • originalgutegirldenförsta
    Minnie69 skrev 2008-07-19 03:38:46 följande:
    "Vänskapsfest" får ju en helt ny innebörd . Välkommen över på en bira och lite "fistfight" Fast vi stockholmare träffas ju inte hemma hos varandra, vi bokar möte, 3 månader i förväg
    oj fan, det hade jag missat totalt. Vi brukar umgås hemma hos varandra. Shit vad ostockholnmskt.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Tant Greta

Det är du fan inte!
    Gotlänning&boende i en förort.
    Stockholmare,joo tjena.

originalgutegirldenförsta skrev 2008-07-19 03:36:33 följande:
    Jag är stockholmare och asdryg såklart. Alla mina vänner är också asdryga. När vi träffas brukar vi sitta och vara asdryga mot varandra.
  • originalgutegirldenförsta

Greta, fanvad dryg du är!!

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Minnie69
    Trandansen skrev 2008-07-19 02:30:29 följande:
    Vet ej... Är själv född och uppvuxen i Göteborg men pratar flytande stockholmska efter tre år här uppe, så man kan ju alltid låtsas.
    Apropå fördomar, är det inte göteborgarna som är de riktiga stockholmshatarna ?
  • Tant Greta

Joo,så är det
    Hör väldigt sällan att Stockholmare pratar skit om Gbg.

Minnie69 skrev 2008-07-19 03:52:39 följande:
    Apropå fördomar, är det inte göteborgarna som är de riktiga stockholmshatarna ?
  • Minnie69

När det gäller "Stockholmare är.." måste jag säga: "Allergiska", det var det första jag reagerade på när jag flyttade hit, att det var så mycket mer "överrepressentation" av allergiker. Hade jättekul åt det, tills jag själv blev värsta pollenallergikern efter några år i "storsta´n"

• Minnie69

Tant Greta skrev 2008-07-19 03:54:36 följande:

Joo,så är detHör väldigt sällan att Stockholmare pratar skit om Gbg.
    Aldrig ett ont ord . Precis som det är bara lillebror som gnäller på storebror aldrig tvärtom
  • Tant Greta

Det visste jag inte.
    Tror mest att Svenskar är allergiska,inte på samma sätt som i utlandet.

Minnie69 skrev 2008-07-19 03:57:05 följande:
    När det gäller "Stockholmare är.." måste jag säga: "Allergiska", det var det första jag reagerade på när jag flyttade hit, att det var så mycket mer "överrepressentation" av allergiker. Hade jättekul åt det, tills jag själv blev värsta pollenallergikern efter några år i "storsta´n"
  • Minnie69

Tant Greta skrev 2008-07-19 03:59:49 följande:

Det visste jag inte.Tror mest att Svenskar är allergiska,inte på samma sätt som i utlandet.
    Har ju inget belägg, bara min upplevelse. Hade någon enstaka allergiker nere i "håla" som jag kommer ifrån. I stockholm var det helt plötsligt i princip 10%. Drog ihop ca 25 personer och hade 4 allergiker på halsen. Dessutom "nojjiga" sådana. Hade katt och de som inte var allergiska mot katt, var oroliga för att bli det, då de redan var allergiker, vilket fick dem att tveka att komma. Då tyckte jag att det var lite väl.....
  • Minnie69

Två kom iaf. Med allergimedicin på fickan

Svar på tråden Stockholmare är...?