• lati

    hur skall man berätta för sina föräldrar/Svärföräldrar...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 22:55
    Jag menar som en rolig lite minne...Har nån några roliga förslag, detta är vårt första...hihi

  • Svar på tråden hur skall man berätta för sina föräldrar/Svärföräldrar...
  • minimc
    saltflingan skrev 2008-10-15 10:52:15 följande:
    Till nästa gång jag plussar så ska jag göra en kökshandduk med trycket "bulle i ugnen" på. Den ska blivande pappan få upptäcka, så det kommer säkert att ta flera dagar, eller veckor, eller månader. Haha fast då kanske han har fattat det redan! Men det funkar ju lika bra när man bjuder hem föräldrar på fika, kanske gärna bullar.
    haha fy va bra!!
  • MaijaO

    Jag satt och pratade med min pappa om lite allt möjligt och så helt plötsligt så frågade jag "Du, föresten, har du hört om vem som ska bli morfar?" Han gissade på några stycken och tillsist sa jag. "Nej, det är du!" Det roliga var att det tog honom några sekunder innan han lyckades räkna ut vem det var som var gravid!

  • minimc
    chesa skrev 2008-10-15 10:48:55 följande:
    Hehe.... jag har alltid föreställt mig att jag skulle berätta för mina föräldrar på något roligt sätt. Men så blev de inte. De bor 30 mil bort och jag träffar dem inte på typ två månader nu så jag kunde verkligen inte vänta. Fick berätta det över telefon, mindre roligt. Men glädjen blev lika stor ändå!
    ja men såklart :).. glädjen är lika stor!!
    Grattis!
  • Tindra Amanda

    vi tog foto av det positiva grav testet, limmade det på kartong, klippte det i pusselbitar och gav det i julklapp till våra föräldrar i ett kuvert. De pusslade, och funderade och kom med roliga förslag -> allt från dator till robot till gud vet vad... och till slut kom de på det -> ett gravtest och att vi väntade bebis... hurraaaaa... sen blev det prat och skratt... ja ni fattar Det tog lääänge för dem att lista ut det!

  • Chinirauring

    Hejsan.

    Nu är ju inte jag gravid...men visst så planerar jag/vi.
    Jag har kommit på en ide hur man kan berätta för sina föräldrar.
    På julafton kan man köpa muggar där det står tex..
    Världens Bästa Farmor/Farfar. Mormor/Morfar...a ni förstår.
    Glöm inte o slå in muggen :D

    Lycka Till...O Grattis till alla er som är gravida....

  • Glada L

    När vi berättade för min ena syster att vi väntade vårt andra barn så frågade jag bara lite lätt: Är ni upptagna runt den 20 mars? (Detta var i juli/augusti)
    Min syster: vad då då?
    Jag: Vi skulle behöva barnvakt till Matilda. (vår äldsta dotter)
    syster: Jaha, vad ska ni göra?
    Jag: Nja, vi är inte helt säkra än på datumet, men vi ska in till BB då.

    Med min andra syster så satt vi och pratade om hur kul det är att våra tjejer är så nära i åldern, hennes dec-05, min juli-06 och hennes andra mars-07.. och så skrattade vi och sa tänk hur det kommer vara om ett år, vilket liv det komer att vara så räknade vi hur gamla de skulle vara då..Och så slank jag in med att ja då kommer det ju vara en till också..

  • ljuset

    Har läst igenom tråden nu. jag fastnade för fotot som ni gjorde ett pussel av.. skulle man bli gravid nu vore det ju lagom att berätta vid jul. då är det väl en ca. 10 veckor? när berättar man för familjen??

  • mpta

    har också funderat på hur jag skulle göra den dag jag blir gravid igen, skulle va skoj å göra nå spec eftersom vi inte gjorde det förra gången.
    Ett idee slog mig igår, vi ska göra almanacka i julklapp till mormor/farmor/farfar i år, men skulle det va så att ja nån gång va "nyblivet" gravid runt jul skulle jag knäppa ett kort på dottern i storasyster tshirt och sätta det kortet på den månad i kalendern som bebisen ska komma, då måste dom ju bläddra fram till den bilden innan dom vet :)

    En annan tanke ja hade va att göra ett kort, skriva på framsidan en bild säger mer än tusen ord å sen öppnar man kortet å där är det antingen tex ett gravtest, bild på syskonet i storasyster/bror tshirt lr ultraljudet.

  • tiiinann

    vi skrev bebis på min mage. sen frågade jag mina föräldrar om dom kunde kolla på det konstiga jag hade fått på magen..dom läste o läste...till sist sa min pappa bebis? och såg frågande ut..haha...de blev uppskattat iaf.

Svar på tråden hur skall man berätta för sina föräldrar/Svärföräldrar...