Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil and Ted syskonvagn del 11

1 tu 3 skrev 2008-07-30 12:36:25 följande:
    nu kom min varor från fritidsportalen, men inget UV-skydd var med och inte heller ngn notering om att det var slut i lager eller så, lite irriterande. Hade verkligen behövt UV-skyddet nu i solen.Sen är jag lite missnöjd med mitt val att köpa hangbagen. Tycker inte den fyller den funktionen som jag behöver. Får ju knappt plats med plånboken där i och sen två delar man ska ha flaskor känns lite onödigt. Borde ha testat den i ngn affär först inser jag nu.
    Jag gillade heller inte hangbagen, sålde den lika kvickt och köpte en skip*hop saddlebag istället som jag älskar! Där har jag alla mina prylar, plånbok, mobil, nycklar, sminkväska och sånt smått och gott. Det finn plats för mugg/flaska på den också. Går att ha på sidan, bakpå syskonsitsen (där hade jag den jämt) eller på styret. Liten väska med stor kapacitet. Jag har lite bilder i mitt galleri.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht
    1 tu 3 skrev 2008-07-30 12:52:05 följande:
    en sak ang sidoväskorna. Tycker att den hänger så snett när jag satt på den på vagnen, men på bilderna hänger den rakt.Kanske ett mindre problem, men det stör mig en aning. Hur hänger era?
    De hängde hyfsat rakt, det beror nog på lite hur man spänner när man sätter på dem.
  • Asereht
    gustafssons skrev 2008-07-30 20:28:14 följande:
    De flesta andra märken är för långa eller för breda. p&T:s lift är ganska liten. Men det skadar ju inte att pröva sig fram.
    molnen skrev 2008-07-30 18:47:03 följande:
    har ett axel och ida uv nät passar det att sätta bak på syskosittsen ? Så bild där någon hade det fram.
    Det finns ju ingen sufflett att fästa det i men det kanske går att sätta fast över handtaget på något sätt. Jag har bara haft det fram.
  • Asereht
    Thulo skrev 2008-07-30 20:50:35 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-07-30 20:33:49 följande: konstigt jag har beställt UV skydd från Fritidsportalen och till mig sa dom att det var några dagars leveranstid på dom inte sa dom 2-3 veckor till mig... blir lite sur det är ju nu det behövs.Finns det att köpa på fler ställen? Har långt till stan så helst på nätet och där man kan välja att betala på faktura? nån som vet?
    www.babytider.se
  • Asereht
    Sissi82 skrev 2008-07-31 09:43:49 följande:
    Svar på #74men jag har en syskon vagn tyvärr
    Du kan ju använda den lösa biten baktill även om du har vagnen som syskonvagn, eller är det syskonvagn på bredden du har?

Du kan ju även använda singelnätet fram trots att du har barn bak om det är syskonvagnen på längden. Det enda med singelnätet är att det inte täcker hela vagnen med två sittande barn i.
  • Asereht
    Sissi82 skrev 2008-07-31 09:54:38 följande:
    tänkte mest att det kanske var onödigt att köpa ett singel uv om man har en syskon vagn..? just därför att den ändå inte täcker lilla barnet där under... men man kanske kan försöka sig på att sy ett eget skynke i ngt gammalt vindtätt tyg istället? tycker plasten är lite hård och oförmlig etc
    Det är ju rätt lätt att sy eftersom det är rektangulärt, kolla på tygaffären efter stadigt nät eller sånt där hockytröjstyg (vad det nu heter) så får du ett luftigare bakstycke. Det lär bli billigare också. 
  • Asereht
    Sissi82 skrev 2008-07-31 10:37:51 följande:
    Svar på #78ja hehe undrar även om ett vanligt universalt myggnär/solskydd funkar till P&t.n?
    Jodå men det täcker ju inte hela när man har två barn i vagnen. Man kan däremot göra en sanbbvariant och sätta ett vanligt myggnät bara över öppningen bak om man har liggande bebis. Jag har någon bild i mitt galleri på min vagn med axel&ida solskydd och myggnät.
  • Asereht
    CasaMia skrev 2008-07-31 11:29:42 följande:
    Asereht: Det såg ju jättebra ut - men 79:- i avgifter för nåt som kostar 99??Suss: Ja, så långt fick jag till det oxå, men om man vill ha remmarna nånstans mittemellan? Var gör man av dem då?
    När jag köpte så köpte jag annat också så det blev inte riktigt så. Men solskyddet kan ju finnas på fler ställen.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11