Tabby skrev 2008-08-18 21:14:46 följande:
VAr kan man köpa bara klädseln till vanliga P&T (inte Sporten) och vad ligger det på ett ungefär?
Du får fråga runt hos åf. Tyvärr verkar det som om P&t börjat sätta stopp för säljandet av lösa klädslar där det inte handlar om reklamation eller ersättning vid skada. Men som sagt, enda sättet att få veta vem som kan tänkas sälja en i dagsläget är att kontakta olika ställen. Jag köpte hos
http://www.babytider.se/ men det var ju för ett halvår sen.
lillsock skrev 2008-08-18 22:35:48 följande:
kommer ni använda åkpåsar i vagnen i vinter? i såna fall vilka? Verkar ju bli trångt o bökigt att ha det i den undre sittsen. ??
Vi har haft åkpåse i vagnen vintertid. Jag tycker absolut inte det är bökigt med åkpåse i syskonsitsen, tvärtom så tyckte jag det var bökigare i huvudsitsen då den gärna kasade ned där. I syskonsitsen kan man ju kränga den över kanten så den sitter bra. Vi har använt dels P&T:s egna åkpåse och Buggysnuggle. Även en Lammskinnsfäll av okänt märke inköpt på Bonti. har funkat hur bra som helst.

Kreativ skrev 2008-08-19 10:23:17 följande:
Jag har fått hem min hangbag nu, men... ska den bara hänga på styret, inte sättas fast---? Isf kunde man ju lika gärna köpt enbillig midjecäska eller nåt? Förklara gärna hur jag sätter dit den.. Insåg oxå i helgen att singelregnskyddet bara funkar om man inte har lliggläge... skit.
Yupp, hänga på styret bara. Jag är inget "fan" av hangbelten. Köpte en men sålde den vidare lika kvickt. Körde med skip*hon saddlebag istället. Den kan man hänga vart man vill. Gillar inte magväskor öht. *s*
Kreativ skrev 2008-08-19 10:38:09 följande:
näe, för singslskyddet täcker inte sidoväggarna på liggläget, så det blir ju blött.
Det är därför vi rekomenderar dubbelregnskydd även till singelvagn i den här tråden. Dubbelregnskyddet täcker ju hela vagnen även när man har fullt liggläge.
Mela78 skrev 2008-08-19 09:22:05 följande:
Lokatt:Tack för svaret. Det är ju lite synd, men en snart två år gammal kanske inte behöver viloläget?
Vi har ju kört E3 fårn början och det har funkat utmärkt utan viloläge till större barn (och till det mindre även om det kunde varit önskvärt). Nu låg min minsting i babypositionen så pass länge så vi kände aldrig något jättebehov av lutningen ändå. Men visst är det lite knäppt att de inte kommit på en bättre lösning som kan användas även av ett större barn i syskonsiten.