Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil and Ted syskonvagn del 11

Sissi82 skrev 2008-07-31 11:16:29 följande:
    en annan fråga du vet titt hålet i suffletten på p&t sp är bara ett hål under 2locket" ska det vara så? hade n Uj förut och deras titthål hade plast på...??
    Det är bara ett hål vad jag förstått (har ju inte haft sp).
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht
    Caeruleus skrev 2008-07-31 16:52:23 följande:
    "sätta syskondelen uppe"...hur menar du då? Double kit kan väl bara sättas baktil?
    Nej, doublekit = syskonsitsen kan placeras fram eller baktill. Ett större barn sitter i syskonsitsen framtill/ovanpå när man har en liggande bebis.

När du har syskonsitsen bak kan du fälla den i viloläge. Då kan du även fälla huvudsitsen i viloläge. Men det går inte att ha helt liggläge om man inte har syskonsitsen framtill/ovanpå när man har två barn i vagnen. Mkt bygger på att det större barnet inte har samma behov av att ligga platt och sova som det lilla.

Kolla in faq och länkarna till instruktionsfilmerna för mer detaljer.
  • Asereht

Här sitter min mellangrabb framtill/ovanpå medan lillebror ligger i själva babyläget och sover.

Vårpromenad, mellanbusen sitter fram i syskonsitsen. 2 år ca 88 cm lång och gott om plats.

Här sitter syskonsitsen bak och lillbror har övergått till sittande läge bakom storebror.

Minibusen sitter bra där bak

Bilderna är klickbara.

• Asereht
    Caeruleus skrev 2008-08-11 09:09:03 följande:
    Denna vecka skall jag gå och kika på en begagnad E3 från 2005.Var är det som jag absolut inte får missa att kolla?Och vilka tillbehör bör ingå?En annan liten fråga...passar dagens tillbehör till en sådan vagn. Tex syskonsitsen?
    Hade det varit en 06:a hade jag kunnat säga att sportens syskonsits funkar utmäkrt. Är det en 05.a så är det osäkert iom att det kan vara en E3 v1.  V2 har den nyare loggan  mitt på grenbältet och stänkskärmar var standard, det var det inte på V1 men där kunde man köpa till. Det var några till små skillnader men jag kommer inte ihåg allt nu.

När det gäller tillbehör så är det viktigt att det är E3 tillbehör och inte sport då de inte riktigt passar varandra.
    junk skrev 2008-08-11 12:55:59 följande:
    Å Jo! jag har tjatat om handtaget tidigare, tycker det är så kort. Har en V1 och undrar nu om handtagen är SÅ värst mkt längre på V2an samt E3an??
    På E3 kan man ju ha handtaget i två olika lägen beroende på om man vill ha högre eller lägre. Det ärj u däremot inte vinkelbart med led. Jag upplevde E3:s handtag som perfekt i höjd för mig som är 1,70 lång.  När det gäller de olika sportmodellerna kan jag inte svara alls då jag bara haft E3 v1 och E3 V2.
  • Asereht
    Caeruleus skrev 2008-08-11 09:05:30 följande:
    Tänker du på denna?www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html
    Jag har flyttat om bland mina grejor så mina länkar från den tråden funkar inte. Det mesta hemgjorda ligger under "pysslat och handarbetet" numer. Sen finns det en del P&T relaterat också.
  • Asereht
    Thulo skrev 2008-08-11 21:58:31 följande:
    ok bakstycket klarar jag kanske av...men en fotsack då? det är ju aningen klurigare. ingen som vet nån som syr såna?? eller om det finns någon färdig som passar?
    Det funkar med en vanlig allround fotsack från emmaljunga också. En sån där som finns att beställa/köpa lös i butik för runt en hundring. Knapparna på dem går att knäppa fast i sufflettknappen men då kan man förstås inte knäppa fast suffletten. Men man kan inte få allt.

Det funkar säkert med andra märken med, vår fotsack från Hartan funkade tex. Samma typ av standardknappar på de flesta. Så orkar/vill man inte sy så finns det enkla lösningar.

Annars finns ju även www.babyattitude.se men personligen tycker jag att de är lite dyra.
  • Asereht
    Caeruleus skrev 2008-08-11 16:06:43 följande:
    Asereht - då är det en V1a. Inget stänkskydd kring hjulen och den gamla loggan.Hur svårt är det att få tag i E3áns tillbehör?Funderar på om jag kanske ska strunta i den och leta vidare...
    Håller med Lokatt, satsa på en fräsch E3V2 istället. Reservdelar och tillbehör finns att tillgå men de måste i de flesta fall beställas genom butiken från tillverkaren då det inte finns i lager längre. Frågan är bara hur länge till det är smidigt att få fram.
    kristinah skrev 2008-08-11 18:50:18 följande:
    jag sålde vår E3 för 5.700 för nåt år sendå var det med cocoon, åkpåse, lammskinn, pannierbags, extra däck + en helt ny klädsel + ett nytt handtag.
    Jag sålde min sista P&T E3 V2 nu för ett tag sen för 3500:- då ingick enkelt och dubbelt regnskydd, mjuklift (original), en sprillans ny sufflett, extraslang till hjul, mitt hemsydda fotstödsskydd, en extra bygel och mönster till dynor. Självklart ingick även bakstycke och fästena till syskonsitsen. E3 slår inte lika högt nu när det kommit så många nya modeller.
  • Asereht
    Missy Cat skrev 2008-08-12 18:56:58 följande:
    inte speciellt snygga heller
    Nä, men det är ju inte emmaljunga heller. *s* Men det funkar om man inte är sykunnig eller hittar någon som åtar sig att sy.
  • Asereht
    norgesessan skrev 2008-08-13 15:04:27 följande:
    Såg det diskuterades tullsa regnskydd, har det jag med, har testat med ett barn...bra..Bygga om.....det tycker inte jag är jobbigt...har haft den i en månad ungefär, har varit på liseberg och i köpenhamn, med en 3 åring och 5.5 åring, då testade man vagnen (speciellt eftersom den var ny). JAg kommer definitivt inte att använda brio vagnen när trean kommer...
    Jag tyckte heller aldrig det var jobbigt. Lite job bom man jämför med tyngd och bredd på en traditionell syskonvagn. Jag älskade P&T! Det är min absoluta favorit syskonvagn ever! Hade det inte vart för att jag är obotligt nyfiken och gillar att testa nya saker så hade jag kört P&T:n fortfarande bara till minstingen. Men jag är ju lite skadad så nu har vi bara en vanlig singelvagn. Min minsting är 2,5 år nu och storebror 4 så vi har inte direkt någon användning för syskonvagn längre. *snyft*
  • Asereht
    Caeruleus skrev 2008-08-13 18:18:37 följande:
    Åkte för att klämma och känna på vagnen idag. Dum som man är åkte jag till Babyland i Kungens kurva. Tycker inte dom e nå bra. Kan inte vagnarna och dessutom saknades det lösa fästet för syskonsitsen på båda vagnarna. Alltså kunde jag inte testa med lillen i på varken sport eller Dash. Lite dåligt tycker jag...Men en sak som jag blev förvånad över. Skall det kräva sån enorm kraft att spänna det lägsta ryggspännet? Varken jag eller hon i butiken lyckades och det var utan barn i!!!! Gjorde vi något fel eller?
    Gillar inte heller den butiken, har lämnat den sur många ggr.

Det nedre spännet kan vara lite knöligt speciellt om man börjar nedifrån och upp när man ska knäppa.Man ska alltid börja med det övre och arbeta sig nedåt. Jag har knäppt och knäppt upp många ggr med barn i vagn så visst funkar det. Men som sagt, personalen där är ju inte så påläst så jag är inte förvånad över att de inte kan demonstrera vagnarna. Det kunde de inte med E3 eller Sport heller.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11