• kidA

Phil and Ted syskonvagn del 11

jag har ingen rem heller. bara spännena. jag kan inte ha dragkedjorna öppna om jag vill knäppa igen med spännena bak.

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • kidA
    Kreativ skrev 2008-08-05 09:28:56 följande:
    nu har jag mixtrat... jag får ta i som FAN gför att ens få ihop de översta spännena i sittläge! Spännena längst ner får jag inte ihop alls, då får man vara starkare än vad jag är! Men det ska vara så alltså? Har ni någon närbild på hur ni menar? För jag hoppas på att jag gör fel..... jobbigt att reklammera När jag fick ihop översta spännet så är det för upprätt för att min 3-månaders ska kunna sitta där. Såg en P&T på stan där bebisen halvsatt, det såg så bra ut! Men jag lyckas inte få till det..
    du måste dra sitsen mot dig när du spänner. putta den mot dig till max innan du spänner.
  • kidA
    rubber skrev 2008-08-05 20:46:55 följande:
    Hur var det nu när nåt gått sönder på vagnen? Vart är det egentligen man reklamerar? Är det hos www.pramworld.co.uk/ eller P&T?Det är dragkedjan (eller "ploppen" med loggan på) på ena sidan på framsitsen som hoppat av.Jag har kikat på sidorna (P&T:s och Pramworlds) men jag är nog trög för jag hittar inte var jag ska vända mig.
    samma sak hände mig. jag tog bilder på det. mailade det till pramworld. o dhl levererade en ny klädsel inom en vecka
  • kidA
    rubber skrev 2008-08-05 21:54:06 följande:
    Ah men va bra! Så man ska alltså maila pramworld då... Men vad sjutton skriver man då? Vad skrev du?
    jag skrev ngt om att "the thing you pull up the zipper with has broken" o att jag undrade vad man kunde göra åt det.

hade ingen aning vad jag skulle skriva så jag svamlade på bara
  • kidA
    Amandah skrev 2008-08-05 22:23:38 följande:
    Jag har en pojke som snart blir 2 år och väntar tillökning i november, jag funderar på att köpa en P&T. Men jag undrar hur länge kan det lilla barnet (ungefär vid vilken ålder/längd)ligga i liggdelen samtidigt som det större barnet sitter i syskonsitsen framtill? Hur tung får det större barnet vara då de sitter i syskonsitsen framtill?Min bror ska åka till USA och skulle i så fall kunna inhandla en P&T till oss. Är det någon som vet vad fraktavgift på flyget brukar vara och tullavgift....kanske är det billigare ändå att beställa från England?
    tror maxvikten på syskonsitsen (den man placerar frampå om lilla barnet ligger) är 20 eller 25 kilo. 20 kilo väger min 8 åriga tjej nu
  • kidA
    MammaAnnaPanna skrev 2008-08-06 21:56:49 följande:
    en fråga som säkert ställts tusen ggr men jag vet inte vart jag ska leta efter svaret. Har precis beställt en sport från pramworld. Nån som vet ca hur lång leveranstid det är om dom har den i lager?Sen en annan sak. Jag kunde inte betala nån fraktavgift när jag beställde online, hur löser man det?Hoppas nån kan svara. Trevlig kväll
    kunde inte betala fraktavgift? det är ju bara att klicka i hur man ska betala o var den ska fraktas. jag har beställt därifrån.

leveranstiden är 1 vecka ungefär.
  • kidA
    Mialid skrev 2008-08-07 08:45:17 följande:
    Okej, tack för svar. Då ställer jag en fråga till. När bebisen ska börja sitta upp så tycker jag att sitsen i bak ser lite oskyddad ut. Finns det något man köpa till som sitter på sidan, eller typ suflett. En fråga till. Hur länge kan bebisen ligga i mjukliften innan den blir för stor?
    jag tyckte samma sak när jag såg vagnen utan bebis i. men nu när love 1 år sitter där i så tycker jag inte han kunde sitta mer skyddad.

mjukliften funkar väl i sisådär 4 mån kanske.

ang suflett så finns det att köpa lösa. www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp tex. har även hört att teutonia har ngn liknande.
  • kidA
    Mialid skrev 2008-08-07 08:58:25 följande:
    kidA : Hur dags började din lille sitta upp?
    jag har inte använt vagnen från att love var liten. vi köpte den när han var 6 mån tror jag. då satt han bra i vagnen. i viloläget kan de säkert lätt sitta från 4-5 mån iaf.
  • kidA
    AnetteGunnarsson skrev 2008-08-07 11:59:18 följande:
    Jag minns ju inte vilken sida här som jag frågade om det var någon som beställt UV/Insektsskydd till sporten från en sida i från internet, minns ju inte vilken sida jag frågade efter heller :)Men det var en som nyss beställt ett uvskydd därifrån iaf och vill veta om den lilla delen bak var med öglor eller karbordeband???????????????????????????? :)
    menar du den från fritidsportalen? www.fritidsportalen.se/product.asp&sub=422&page=1
  • kidA
    Zzzoffan skrev 2008-08-08 17:31:50 följande:
    Vilka tryckknappar??
    det undrar jag med.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11