• kidA

Phil and Ted syskonvagn del 11

norskan78 skrev 2008-08-16 23:04:30 följande:
    Nu har jag äntligen skaffat mig en P&T igen.. men en fråga:Va väger era barn som sitter i syskonsitsen bak? Såg att någon hade haft sin 3 åring där, och blir självklart nyfiken på vad han/hon väger? Har för mig att jag läst att max vikt bak i syskonsitsen är 10 kg. Varför i sånnafall. Min 2 åring väger 15kg. Hon e en stabil knodd
    maxvikten bak i syskonsätet är 15 kg. men det är enbart pga tipprisken. så har man en tungis där fram oxå så spelar det ingen roll.

jag har noah bak ibland. han väger 16 kg. 2½ år.
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • kidA
    Glad o Lycklig skrev 2008-08-17 10:28:21 följande:
    Måste bara fråga...Har inte haft min p&t så länge så jag har inte fått in vanan ännu. Men när ni lägger in vagnen i bilen, hur lägger ni in den då?Så att den ligger på syskonsitsen?Eller kanske på framhjulet?Hoppas nån förstår vad jag menar
    va? jag koppla loss syskonsitsen o lägger den i huvudsitsen. sen fäller jag vagnen o lägger den på hjulen. hjulen o varukorgen typ.
  • kidA
    Glad o Lycklig skrev 2008-08-17 10:36:54 följande:
    jo men så gör ja med, men den står så himla ostadigt i vår kombi....gör den inte det för dej??
    neh den ligger ju ner liksom. viker du in framhjulet o så under vagnen?
  • kidA
    Glad o Lycklig skrev 2008-08-17 10:38:28 följande:
    Tycker dne ligger bättre om jag läggger den med sitsen neråt o hjulen uppåt, men då finna ju risken att den blir skitig och det vill man ju gärna undvika
    ja jag skulle inte lagt den så. du både nöter o skitar ner klädseln då ju.
  • kidA

jag hade ju min vagn utan hangbag fr början. men då hamnade ju allt sånt i sufletten. plånbok nycklar hundbajspåsar mm. toppen med en hangbag. o vattenflaskan kommer alltid med då oxå. toppen för promenaderna.

• kidA

jag har aldrig sett ngn svart bara min egna röda. o den grå. o en kompis har en grön, men den är den enda gröna jag sett. en annan kompis har en beige, samma där.
    annars har jag inte sett ngn annan färg faktiskt.

• kidA
    omammao skrev 2008-08-18 00:32:35 följande:
    Igår lossnade ena röda plastflärpet från dragkedjan. Nu är det jättesvårt att öppna och stänga den. Har det hänt någon annan? Kan man laga den på nått sätt?? Eller ska jag reklamera? Köpte vagnen för fyra månader sedan från babydaysdirect.
    hände mig. jag reklamerade o fick en helt ny klädsel.
  • kidA
    omammao skrev 2008-08-18 15:18:07 följande:
    kidA och smarties har ni köpt från babydaysdirect? Har ni ringt eller skickat mail? Kan inte engelska.. om någon vill hjälpa mig får ni gärna skriva i gästboken eller här i tråden... kanske har ni eran mail kvar
    jag köpte fr pramworld. skrev ngt om "the thinh you pull up the zipper with..." osv tog bilder på det oxå från alla håll o kanter.
  • kidA

jag hade klädseln mindre än en vecka efter mitt första mail till pw faktiskt.
    är förvånade över deras otroliga service faktiskt.

• kidA
    smarties skrev 2008-08-26 20:59:05 följande:
    Nu har jag inget badkar men får väl ställa den i duschen, går det att ta av klädseln eller får man aldrig dit den igen då? :)
    jag tog inte av ngt alls. jag ställde den ute. tog slangen o spolade av den. sen en svamp med tvållösning o tvättade vagnen o sen spolade jag av den. o så in i duschen så den torkade. tada!
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11