Inlägg från: AnetteGunnarsson |Visa alla inlägg
  • AnetteGunnarsson

Phil and Ted syskonvagn del 11

Tänkte köpa en ståbräda till vår vagn också men när dottern på 15 månader inte orkar gå eller vill sitta i vagnen sitter hon längst fram där man har fötterna, tycker hon är roligt :0)

• AnetteGunnarsson

Någon som nyligen beställt singel Solskydd från fritidsportalen som vet om den lilla biten bak är med öglor eller karbordeband??
    Skall ha med öglor.

• AnetteGunnarsson

Ääntligen får vi testa... börja använda vagnen riktigt med syskonsits och bebis under :0)

Ludwig kom i morse 080803 klockan 07:24, 3940g o 51cm lång :)

Så imorgon skall det köras vagn :0)

• AnetteGunnarsson

Jag minns ju inte vilken sida här som jag frågade om det var någon som beställt UV/Insektsskydd till sporten från en sida i från internet, minns ju inte vilken sida jag frågade efter heller :)

Men det var en som nyss beställt ett uvskydd därifrån iaf och vill veta om den lilla delen bak var med öglor eller karbordeband???????????????????????????? :)

• AnetteGunnarsson

ja tex... jag hade kollat på några olika sidor.. måste bara ha ett för singel så att jag får den lilla biten bak! Har mailat och frågat två olika (minns ju inte vilka) men fick iaf inget svar..fick svar men inte alls om det jag frågade.. :/

Vet du om denna är med karborde eller öglor??

kidA skrev 2008-08-07 12:00:47 följande:
    menar du den från fritidsportalen? www.fritidsportalen.se/product.asp...
  • AnetteGunnarsson

Jo! Körde med vagnen med "viloläget" på syskonsitsen ovanpå bebisen för någon dagsedan.. Då sov dottern jätte skönt där ovanpå.
    Men så skulle vi sätta henne upp i "sittläget" och vilken skiiiiiiiiiiiiiiit sits!!!!!!!

Fast så provade vi igår igen när hon satt upp och när vi spännde "bältet" nere vid "magen" så satt sitsen plötsligt bättre, eller om det var att hon kanske kom längre bak då??
    Men vi får ju liksom sätte henne låångt bak och ta underifrån på sitsen och flytta den bakåt så att den verkligen kommer bak, annars halvligger hon skit konstigt!!

Skall den verkligen vara så ganska mjuk som den är själva delen som man sitter på??? Den blir ju liksom böjd neråt?!

Och finns det någon instuktion någonstans på internet som man kan kolla hur man skall sätta på syskondelen ovanpå, skall man spänna fast den någonstans med den där lilla klämman??? Slarvat bort instuktionsboken....

Och själva ryggstödet är ju också ganska böjbart, så ser ju inte så bra ut för svanken eller ryggen när hon sitter...

Någon som håller med eller sätter vi den på något konstigt sätt??? Någon som har förslag på hur man kan göra den "hårdare" eller något isf??:)

Annars när hon väl kunde sitta där hyffsat bra , ja då var det ju en väldigt bra och skön vagn, helt underbart att sligga breeeeeed vagn!!!!!!!!!!!!! :0)

Tack så jätte mycket för svar!! :)

• AnetteGunnarsson

Jasså dom hade bara karborde i affären, men oj va konstigt dåligt!! Har dom fått in med öglor nu tro?? Mååste verkligen ha ett !!
    S u s s skrev 2008-07-29 20:51:27 följande:

Lequisha - Det bästa är om du går till en affär och ber att få provköra vagnen utanför! Alla vagnar verkar superbra inne på slätt golv eller heltäckningsmatta.Kör lite fram och tillbaka utanför affären så känner du vad du gillar stötdämpningen. Det är så olika vad man tycker.Jag var på Babyland och försökte köpa UV-skydd idag igen, förgäves. De hade bara med kardborrband, och när jag försökte beställa in ett, så visste de inte vad jag menade när jag berättade att det fanns olika. Som tur var kunde jag visa för de hade en v1:a inne... Hon skulle skriva ett "specialmeddelande" på beställningen, tsss, som att inte P&T själva vet att V1 och V2 ser olika ut... hehe.
  • AnetteGunnarsson

Ahh letar också för fullt efter med öglor!!!!
    Hittat något än?

MinaMirakel skrev 2008-07-30 09:21:02 följande:
    Såg att ni pratade om uv-skydd och olika fästen....Nån som vet var man kan hitta med öglor?Hade hittat ett fint på tradera men tänkte inte heller på att det kan vara olika...tyvärr så var det här med kardborre!
  • AnetteGunnarsson

Tack så mycket! Skall genast till babyland och beställa! :)

S u s s skrev 2008-08-07 12:34:57 följande:

Anette mfl - Jag fick till slut ett uvskydd med öglor på babyland!hon i kassan fick maila och "special-beställa" med instruktioner om vad vi ville ha till P&T. Jättekonstigt, vagnarna med öglor har väl sålts sen förra året åtminstone?hur som helst så fick vi skyddet efter en vecka kanske.så det går att gå till butik och be dem beställa, fast man kanske måste vara beredd att förklara för personalen.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11