Inlägg från: AnetteGunnarsson |Visa alla inlägg
  • AnetteGunnarsson

Alla verkar få olika svar från de på ikea ang om fårskinnet ludd..
    Vissa säger att det bara är för att det luddrar sig och barnet kan få det i munnen och näsan....
    Vissa säger att det är vissa ämnen i som inte är bra för barn...

Jaja, nu vet jag det iaf :0)

• AnetteGunnarsson

Men som matta går bra, då många bebisar ligger på dom på golvet :)

Aja, jag skippar iaf ikeas nu :)

kidA skrev 2008-09-11 14:16:32 följande:
    spelar det ngn roll?när tom ikea går ut o säger att det inte ska anv till bebisar så ska det nog inte anv till bebisar. oavsett varför liksom.jag har hört att det är för att det är behandlat med ngt speciellt som barn inte ska ligga på för att det kan orsaka allergi.
  • AnetteGunnarsson

nej inte jag heller. men skit samma, jag skall inte ha ikeas iaf. men den som vill får ju ha det såklart :)

kidA skrev 2008-09-11 14:41:47 följande:
    fast man ska ju inte låta barn ligga rätt på mattor heller. det har jag aldrig låtit mina gjort. jag har slängt en filt under dem isf.
  • AnetteGunnarsson

Har hittat en svart fårskinnsfäll som jag ska ha i vagnen nu :0)

Men vet inte om det är för tidigt att lägga i den redan?? Det är storasyster som ska ha den i syskonsätet ovanpå lillebror :)

• AnetteGunnarsson

Jaha .. ser ut som man behöver en liten o en större, men va bra då vet jag :)

ska också sätta i fällen nu då, blir nog mysigt o sitta på :0)

oO Bubblan Oo skrev 2008-09-12 09:30:55 följande:

Jag har P&Ts egna fällar å de är lika dana båda två inte olika stora till sitsarna..
  • AnetteGunnarsson

Hej!

Nu när vi är hos min pappa hela veckan som har stor trädgård som vi är nästan ute på hela tiden.... då sitter lillkillen på 6 veckor på storasysters plats och sitter där och kikar, och somnar ibland :)

Annars ligger han ju i bebisläget under storasyster..
    Men skönt att han kan få vara med och kika lite också :)

Ville bara skriva av mig :)

• AnetteGunnarsson

OJ min lillkille får knappt inte plats i cocconen. Ska köpa åkpåse i helgen så han får ligga i den istället för cocconen. Ska nog ha en fäll under också :)

Dottern började sitta upp i vanlig vagn när hon var ca 3 månader, men då kunde man fälla bak den helt om hon somnade....fast hon sov oftast sittande ändå för annars vaknade hon igen.. :)

Men eftersom sonen nu i phil and teds redan sitter så bra o mysigt på storasysters plats (där det nu är en mysig fäll också), så kommer han nog också få sitta bak runt tre månader skulle jag tro...
    nu kan han ju få låna storasysters plats ibland när hon inte vill sitta i vagnen, annars ligger han ju under storasyster i bebisläget.
    :)

• AnetteGunnarsson

Jag skall ta ut cocconen i helgen. Då skall jag lägga i en fårskinnsfäll, och en åkpåse på den.

När lillkillen sedan blivit runt 3 månader (vad jag skulle tro iaf) då sätter jag honom i syskonsätet bak, med fällen underst och åkpåsen på också.
    :0)

tejej skrev 2008-09-18 11:13:50 följande:
    Ok, så det blir vanlig åkpåse i liggläget under systern för din lille son då? Och sen den åkpåsen i sittläget under systern när han är runt 3 mån?
  • AnetteGunnarsson

Jag vet att den där "easy rider" ståbrädan med stora krokar skall passa iaf. Någon annan vet inte jag, ta med vagnen och testa! :)

BabyNr3 skrev 2008-09-17 17:57:30 följande:
    Ståbräda undrar jag lite om....igen!!Nån som har/haft Babyproffsens (universal) bräda,ska visst finnas 3 olika fästen med som ska passa de allra flesta vagnar!Snälla!!!!Nån som kan ge ett svar ganska snabbt
  • AnetteGunnarsson

Tjena!
    Glömt att länka till bilden på reggskylten jag köpte för ett tagsedan ju, "syskonvagn!" haha . om någon vill se ;)
    gunnarssonstalby.pixbox.se/ och i september 2008. :0)

Känns faktist lite roligt att ha skylten ändå, för det är många som tittar och så hör man .."oj vilken vagn..". :0)

• AnetteGunnarsson

vah? vaddå sjukdomar?
    vi har en sport och vi tycker inte det finns något fel iaf :)

myilem skrev 2008-10-04 09:03:32 följande:
    Frågar rakt ut, vad finns det för fel på sporten?På Viben verkar det vara mycket barnsjukdomar och frågan är om de har åtgärdat allt sånt på sporten?Tacksam för svar
  • AnetteGunnarsson

Testade bara att sätta storasyster bak ensam i vagnen, hon väger 11kg. Släppte jag vagnen åkte hela vagnen bak, suck!
    Har inte provat att sätta lillebror bak själv i vagnen, han väger 7kg. Välter vagnen bak då också tro??

Jobbigt om man måste byta plats så fort det bara ska sitta ett barn i, kanske bara en liten stund liksom...
    Någon som kommit på hur man kan fixa någon vikt fram om någon sitter själv bak?? Sätta en sten längst fram kanske, haha.

Har en sport.

• AnetteGunnarsson

Ge-Kås har två olika svarta åkpåsar, tror dom kosta 200:- och 250:- eller om det var någon som kostade 150:- minns inte riktigt.. :)

Det var meningen att jag skulle sytt ett annat häftigt tyg på åkpåsen jag köpte därifrån, men blev svart ändå, för storasyster fick svart fäll.. :)

Rastafairy skrev 2008-10-10 07:15:14 följande:
    tänkte köpa åkpåse el sy....finns de jättebilliga åkpåsar nånstans?
  • AnetteGunnarsson

Vah? Får väl testa igen då och se om vi gjorde något konstigt.. Men det tror jag ju inte men får testa igen iaf.. :)

Lokatt skrev 2008-10-10 12:50:17 följande:
    Men oj! vad konstigt, på min e3 med syskonsits i sp modell kan jag ha en 10kg och lutningsläget på sitsen utan något där fram utan problem!
  • AnetteGunnarsson

Började för någon veckasedan att sätta lillebror (7,5kg) bak och storasyster (11,5kg) fram.. Minsta lilla att man råkar "putta" ner vagnen åker ju hela vagnen bak, jobbigt!! Men när storasyster sitter fram också, då ääääääääääälskar jag vagnen!!!!!! :)

Men jag får ju hålla i handtaget med bara fingrarna annars går jag in i sitsen bak, men det gör mig inget, man måste ju lära sig att gå sådär:)

Tänkte att jag får väl lägga en sten längst fram vid fötterna när inte storasyster sitter i, skulle det hjälpa to? :)

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11