Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

E L I skrev 2008-09-20 18:26:20 följande:
    En fråga apropå det här ni pratar om att åka bara med ett barn i vagnen. Varför sitter den lille bak om den stora inte är med?? Är det inte enklare att sätta den "fram" då?
    Jag kör ofta vagnen med bara minsta tjejen.
    Hon är 3 månader och ligger därför i babypositionen.
    Syskonsittsen på skyddar då väldigt bra.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    JosefinsMamma skrev 2008-09-22 20:31:17 följande:
    HejsanSkriver till er då jag idag varit och tittat på en P&T... Jag får lite känslan av att jag ska lägga bebisen i varukorgen ... är det fler som känt så  men efter att ha använt den ändrat uppfattning...undrar också en annan sak som jag glömde fråga försäljarna. min dotter är 9 månader. när jag han bebisen i vagnen kan man fälla sitsen så min dotter kan ligga och sova???
    Du har viloläge på syskonsittsen både ovanpå och bakom.
    Viloläget är lika med babyskyddet lutning ungefär.
    Rastafairy skrev 2008-09-22 21:41:53 följande:
    undrar om de inte blåser i på bebisen när den ligger i liggläge framifrån typ där d större syskonets fötter är om ni fattar.....?sen undrar jag om nån kan förklara skillnaden i andvändbarhet på classic modellen o sport..
    Jag har ett vindskydd för så det blåser inget då.
    Annars kan man ju rulla ihop en filn eller nått och lägga för.
    Mizzdarling skrev 2008-09-22 21:49:51 följande:
    Jag har en P&T och det känns som min tjej på 4 månader börjar växa ur mjukliften, finns det någon dyna att köpa och lägga direkt i vagnen i stället? och glider barnet ner mycket om det ligger där utan mjuklift?
    Jag har hemsydda dynor i.
    Man kan ju även ha en fäll och åkpåse eller liknande annars.
  • Missy Cat
    myda skrev 2008-09-22 22:52:32 följande:
    Vilken tråd då? Varför?
    någon i tråden hade ju själv hört med Pramworld och de skulle fortsätta sälja till Sverige sa de.
    De lovade att sälja nästa år med.
  • Missy Cat
    VIBE vs SPORT

Sport:
    Vinkelbart handtag
    Fotbroms
    Man använder dragkedja och spännen i ryggen för att reglera sitt/liggläge
    Går att fälla ihop med syskonsitts ovanpå
    62cm bred
    Finns i ett flertal olika färger

Vibe:
    Vinkelbart handtag
    Broms i handtaget (med knapp)
    Man drar i en rem för att steglöst reglera sitt/liggläge
    Går att fälla ihop med syskonsittsen ovanpå och baktill (går att vika in syskonsitts när är är bak och inte används)
    64 cm bred
    Syskonsittsen sätts på med en annan adapter än på sporten
    Plast vid fotstödet
    Avtagbara dynor ingår
    Kortare syskonsitts än sport
    Mindre och lite annorlunda sele än sport
    Finns bara som svart med svarta dynor eller svart med röda dynor
  • Missy Cat
    CasaMia skrev 2008-09-29 18:58:33 följande:
    Tack Missy Cat!Har Viben ännu kortare syskonsits än Sport??? Hur går det när storasyster är 2 år o 4 månader nu när liten kommer? Funkar den annars som sporten att man fäller huvudsitsen till fullt liggläge och fäster syskonsitsen ovanpå i början?Är det nån stång i vägen för huvudet på Viben i viloläget oxå?Vad är det för barnsjukdomar på Vibe?Massa frågor, jag vet, men jag har ju inte kollat in Vibe förut för jag tyckte den var för dyr. Men egentligen tycker jag den är så mycket snyggare än sporten, så om man får rätt pris kan man ju tänka på't. Fast då får jag nog bestämma mig rätt snabbt för jag tror min lilla bebis vill komma ut när som helst
    Ja tyvärr blev syskonsittsen kortare på viben.
    Ja annars fungerar den precis som sporten.
    De vanliga barnsjukdomarna på viben är att bromsen (som är i handtaget) kan låsa sig så man inte kan låsa upp den.
    Och så är det syskonsitts reglaget som gått sönder så att syskonsittsen sitter fast.
    Jag är lite skeptisk till att köpa den från utlandet med tanke på dessa fel som verkar rätt vanliga (som jag har förstått det)
    Dash som är ytterligare en modell av P&T har med broms i handtaget men bromsen där fungerar på ett annat sätt (den bromsar då man vinklar ner handtaget, och då undrar jag hur man ska få ur bebisen som litter i babypositionen)
    Varför har de inte kvar en hederlig vanlig fotbroms men lägger till handbroms (som på cykeln)
  • Missy Cat

CasaMia:

Ja stången (ramen) på syskonsittsen är likadan på Viben som på sporten.
    Undantaget är att stången på viben är klädd med tyg men större barn kan precis som med sporten inte använda viloläget då det främst är till för bebisen då den börjar sitta upp bak i syskonsitts.

• Missy Cat
    Sogu skrev 2008-09-29 21:38:43 följande:
    Missy Cat skrev 2008-09-29 19:21:30 följande:Måste bara flika in... Jag har bara hört om en som har haft problem med att bromsen har låst sig och det är från den filmen som någon i England har lagt ut på Youtube. Och jag har oxå bara hört om en som syskonsitsreglaget har gått sönder på oxå. Jag har haft viben sen i maj o har inte haft några som helst problem med vagnen. Det enda var att den började vobbla om man försökte springa med vagnen eller om man gick fort med den utan att barnet satt i. Inte annars. Älskar den och skulle inte byta den mot nån annan vagn, än så länge iaf!
    Jag har hört de i Vibetråden som haft problem med både broms och syskonsittsreglaget.
    Någon var tvungen att ta av ett av bakhjulen varje gång för att släppa på bromsen.
  • Missy Cat

Vad gör hon med dashen egentligen???
    Går styret sönder???
    Bromsar gör man ju genom att trycka på knapparna så att man kan vinkla styret

• Missy Cat
    Lynette skrev 2008-10-01 20:44:02 följande:
    FRÅGA OM REGNSKYDD - FÖRVARINGHar precis fått min P&T sport. Hur sjutton förvarar man det klumpiga dubbla regnskyddet på vagnen??? Van från annan vagn att ha ett tunnt i superliten väska. Detta tar ju minst tre gånger så mycket plats! Har än så länge inte köpt någon av P&Ts väskor. De är ju dyra så jag hoppas på andra tips!
    Det gäller att vika bra!
    De tillfällen jag haft det med har jag haft det liggandes i varukorgen bara.
    Jag har för tillfället ett tullsa regnskydd i förvaringsväska ditsatt på sidan.
    Det funkar bra nu med lillasyster i babyläget och storasyster ovanpå.
  • Missy Cat
    Missy Cat skrev 2008-10-02 00:05:08 följande:
    Det gäller att vika bra!De tillfällen jag haft det med har jag haft det liggandes i varukorgen bara.Jag har för tillfället ett tullsa regnskydd i förvaringsväska ditsatt på sidan.Det funkar bra nu med lillasyster i babyläget och storasyster ovanpå.
    Oj, var också några sidor bort när jag svarade

Ang rem under lutande syskonsitts så har cirkuspuman bra bildbeskrivning på det:
    www.familjeliv.se/hem/cirkuspuman/galleri.php%26+Teds+SP*
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11