CasaMia skrev 2008-09-29 18:58:33 följande:
Tack Missy Cat!Har Viben ännu kortare syskonsits än Sport??? Hur går det när storasyster är 2 år o 4 månader nu när liten kommer? Funkar den annars som sporten att man fäller huvudsitsen till fullt liggläge och fäster syskonsitsen ovanpå i början?Är det nån stång i vägen för huvudet på Viben i viloläget oxå?Vad är det för barnsjukdomar på Vibe?Massa frågor, jag vet, men jag har ju inte kollat in Vibe förut för jag tyckte den var för dyr. Men egentligen tycker jag den är så mycket snyggare än sporten, så om man får rätt pris kan man ju tänka på't. Fast då får jag nog bestämma mig rätt snabbt för jag tror min lilla bebis vill komma ut när som helst
Ja tyvärr blev syskonsittsen kortare på viben.
Ja annars fungerar den precis som sporten.
De vanliga barnsjukdomarna på viben är att bromsen (som är i handtaget) kan låsa sig så man inte kan låsa upp den.
Och så är det syskonsitts reglaget som gått sönder så att syskonsittsen sitter fast.
Jag är lite skeptisk till att köpa den från utlandet med tanke på dessa fel som verkar rätt vanliga (som jag har förstått det)
Dash som är ytterligare en modell av P&T har med broms i handtaget men bromsen där fungerar på ett annat sätt (den bromsar då man vinklar ner handtaget, och då undrar jag hur man ska få ur bebisen som litter i babypositionen)
Varför har de inte kvar en hederlig vanlig fotbroms men lägger till handbroms (som på cykeln)