Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

soffiplopp skrev 2008-08-02 19:02:12 följande:
    hejsan hoppsan! har nu haft min P&T i ca 1 ½månad, och från början tyckte jag att det ena bakhjulet vobblade lite men det försvann nästan helt när jag pumpade däcket! iaf, nu har jag fått en världs punktering på samma däck utan att köra våldslöst/på vassa stenar/glas. kan man ringa/maila pramworld och få ett nytt eller har jag några nyvagnsgarantier därifrån???
    om det bara handlar om en vanlig punktering så kan du ju testa o laga det på samma sätt som en punktering på cykeln alt köpa en helt ny innerslang för under 100-lappen.

Skulle det vara ytterdäcket som fått punktering kan man köpa nytt i barnvagnsbutiken alt nätshop.

Tror inte punktering går på garanti..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    gustafssons skrev 2008-08-02 19:24:08 följande:
    Hur länge kan man ha syskonsitsen där uppe å beben ligger under?Hörde att man bara kunde ha så till beben va 60 cm???Det är ju ingenting!!
    Bebisen ligger i huvudsittsen som klarar ett barn upp till 5 år (25kg)
    Vart har du hört att bebisen bara kan bli 60 cm?
    Cocoonen är enbart 60 cm lång men bebisen ligger ju säkert och bra utan den med.
    Vi varierar mellan cocoon och utan cocoon till vår 2 månaders dotter.
    Nu näe det varit 30 grader varmt har hon legat enbart på madrass i babyläget.
  • Missy Cat
    gustafssons skrev 2008-08-03 00:56:13 följande:
    så carenas mjuklift passar?
    egentligen är den för lång för att ligga plant och säkert men om man som norgesessan tänker göra (skaffa en kortare bottenplatta) så borde den fungera.. men då hmnar den längre fram och kryper ut under det övre syskonets ben.
  • Missy Cat
    knasen84 skrev 2008-08-03 18:37:11 följande:
    dyker in med en fråga som säkert har ställts tusen gånger men hittar inge svar.VART kan man hitta ny klädsel till sporten helst i sverigevill verkligen ha en nyhoppas nån vill svara =)
    maila www.babytider.se där kan man köpa nya klädslar
    AnetteGunnarsson skrev 2008-08-03 21:17:37 följande:
    Ääntligen får vi testa... börja använda vagnen riktigt med syskonsits och bebis under :0)Ludwig kom i morse 080803 klockan 07:24, 3940g o 51cm lång :)Så imorgon skall det köras vagn :0)
    GRATTIS!!!!
    Oui skrev 2008-08-03 22:19:39 följande:
    Ni som köpt fårskinnsdynan från Pramworld, har det varit hål för selen i den då? På bilden ser den lite annorlunda ut om man jämför med den på tex mypram.de.
    Ja det är färdigskurna hål i fällen
  • Missy Cat
    Åsalie skrev 2008-08-04 21:00:00 följande:
    Hej Missy Cat tipsade mig om att någon i denna tråden åxå använder Baby Carenas mjuklift och ska byta den hårda plattan till en kortare för att få den å ligga säkert i liggdelen.... För mig är d nämligen omöjligt att köpa p&t's egna mjuklift då den bara är 58 cm lång, jag testade i affären med en Babycarena (68 cm lång) och den passade ju OK, men det blev en väldig sluttning (huvudet neråt, benen upp) och jag tänkte jag kunde kompensera med en kudde under huvud men nu skrev Missy Cat som sagt att ngn i denna tråd funderar på att byta ut plattan? Vore jättebra om denne person orkade utveckla sig lite jag vore då hemskt tacksam då jag precis är inne i beställnings-tider nu Kram mamma till bjässebarn      
    Läs sidan 20.. norgesessan som köpt carenan och ska testa
    www.familjeliv.se/hem/norgesessan/galleri.php%26+Ted+%2B+andra+vagnar
  • Missy Cat

Liten rättning
    P&T's lift är 60 cm lång inte 58 som det skrivs i tråden.

• Missy Cat
    Amandah skrev 2008-08-05 22:23:38 följande:
    Jag har en pojke som snart blir 2 år och väntar tillökning i november, jag funderar på att köpa en P&T. Men jag undrar hur länge kan det lilla barnet (ungefär vid vilken ålder/längd)ligga i liggdelen samtidigt som det större barnet sitter i syskonsitsen framtill? Hur tung får det större barnet vara då de sitter i syskonsitsen framtill?Min bror ska åka till USA och skulle i så fall kunna inhandla en P&T till oss. Är det någon som vet vad fraktavgift på flyget brukar vara och tullavgift....kanske är det billigare ändå att beställa från England?
    Syskonsittsen klarar 25 kg när den är placerad ovan.
    Huvudsittsen klarar med 25 kg (den bebisen ligger i)

Så svaret på din fråga är att bebisen inte växer ur huvudsittsen men vill kanske sitta upp runt 4-5 månader och då placeras syskonsittsen bakom ist
  • Missy Cat
    Coris skrev 2008-08-05 22:42:31 följande:
    Hej! Jag har vagnen och använder den med bebis i och storasyster ovanpå. Men blev lite fundersam, det står L och R på de här låsen man trycker i syskonsitsen med. Vet inte hur dem räknar som höger och vänster.Tycker att sitsen ligger så mycket, ska den göra det?Ser ut som hon hänger i selen när hon sitter ovanpå, ser inget skönt ut.
    nogesessan tog ett skärp och satte ist, har bild (tack för tipset, gjorde likadant jag)
    och cirkuspuman har bild på spännrem.

Problemet är enkelt löst och barnet sitter mycket bättre.
    Problemet kvarstår inte när syskonsittsen sitter bakom.
  • Missy Cat
    junk skrev 2008-08-06 19:16:00 följande:
    Norgesessan- Aha ska testa det! En riktigt puckad spännannordning hur som helst. Sådant där har man väl inte ork med + att suffletten är ett jäkla pill med knappar och bågen som åker ur "sin plats". Samt att "titthålet" är så långt bak på sufletten att man inte ser ungen när hon sitter upp.Där tänkte de inte till, Phil & Ted.
    anlednignen till att bågen är flyttbar är för att man ska kunna välja om man vill ha mycket eller lite solskydd har jag förstått det som.

Spännanordningen är lite jobbig.. men när vår stora ska vila/sova brukar vi bara dra ner dragkedjorna och när de ska upp igen så håller jag upp ryggen och drar försiktigt upp dragkedjorna.
    Men om alla spännen är öppna kan man bli lite svettig när det ska upp igen med barn i.

Där har dashen en förbättring med steglös rygg.
  • Missy Cat

Fatta.. vi skulle ju kunna göra en helt egen vagn med alla bra finesser.
    Och sedan sälja alla fina tillbehör till som inte finns i P&T original!

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11