Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

Lokatt skrev 2008-08-09 18:33:09 följande:
    vet inte om det är någon här inne som har buggy bunnyn, men det ser ju ut att vara liknande stöd, fast mindre upphöjt. så hur mycket stöd det ger en liten törs jag inte uttala mig om, men absolut mer än inget Om man köper lazy ted så får man med en nästan exakt likadan kudde som jag har däremot.
    ja har bild på lazy ted med "hålla-huvud-på-plats-dynan" i
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    Zzzoffan skrev 2008-08-09 20:37:49 följande:
    Tack.. jag skrev double seat.. hoppas dom förstår...
    det gör de säkert.
    Om du kikar på deras sida står det second seat och double kit
  • Missy Cat
    Lequisha skrev 2008-08-09 21:34:08 följande:
    Vilken vagn ska man köpa? Är Viben och/eller Dashen värd prisskillnaden mot Sporten? Måste ha hjälp, velar hit och dit!!!
    Kopierar myilem från vibe-tråden:

"Viben Vs Dash
    Viben har sufflett som går att dra ner hela vägen
    Viben var lättare att styra iaf mellan dem i affären
    Bättre broms på Viben, jobbit att behöva vinkla ner handtaget varje gång man ska lägga i bromsen"

Hm kommer inte på nåt mer nu men vet att det fanns nåt mer
    Jo Dashen hade bättre lösning att få ner ryggen till liggläge.
  • Missy Cat

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34187257.html
    finns endel här som tidgare haft sport och nu har vibe.

Finns inte många som har dash ännu pga att den inte kommit ut i england ännu.
    Och de flesta köper ju därifrån för att spara pengar

• Missy Cat
    Lequisha skrev 2008-08-09 21:34:08 följande:
    Vilken vagn ska man köpa? Är Viben och/eller Dashen värd prisskillnaden mot Sporten? Måste ha hjälp, velar hit och dit!!!
    Om jag ska vara personlig och säga mitt så skulle jag nog köpa sporten (har den själv)
    Men hade dashen funnits i mer rena färger tex hel svart hade jag nog gått över till den.
    Den är väldigt lik sporten till utséendet men har förbättrat steglöst liggläge och ett platsskydd till fotstödet..
    Men jag ska ta reda på om det går att beställa ett sådant löst och klämma dit på sportens fotstöd.
    Dashen har även lite längre handtag än sporten (sport V2 har detsamma) inte för att handtaget är för kort för mig el min sambo.. (162 resp 181 långa)

Vibens utséende tilltalar mig inte alls. Tycker den ser billig och prålig ut, typ Tako eller vad den heter)

Så en sport skulle det nog bli.. med dashens fotstöd om det går att köpa en sådan reservdel
  • Missy Cat
    S u s s skrev 2008-08-10 09:54:19 följande:
    Missy - Skulle också vilja ha plastskydd som lös del, men jag tyckte det såg fastsytt ut! Alltså att det stack ner genom sömmarna i fotstödet, så då måste man väl köpa hela nedre delen av klädseln?Jag ska nog också gå och fråga på babyland iallafall, om det går att beställa in bara plasten, man vet ju aldrig.Var det dem du också tänkte fråga, eller ska du maila P&T direkt?
    Antingen hör jag med babyland eller babyproffsen eller så mailar jag någon webbshop.

När jag kikade på dashen så såg det bara ut som om plastskyddet var dit klämt.
    Synd att det inte var ett helt plaststycke utan tyg.
  • Missy Cat

Nu har jag börjat min syverkstad

Sydde en dyna till huvudsittsen idag med 2 olika mönstrade sidor i vaxad bomull.
    Har dynan till syskonsittsen ihopnålad men syr den imorgon!

Lägger in bilder när allt är klart

• Missy Cat
    Charlotta M skrev 2008-08-10 21:51:22 följande:
    Kan både det stora sätet och syskonsätet vara fällt samtidigt alt det stora sätet fällt och syskon sätet sittande på Viben?
    Båda kan ligga i viloläge.

En bebis ligger platt och syskon sitter ovanpå ev kan syskonet ligga i viloläge samtidigt som bebis ligger platt
  • Missy Cat
    norgesessan skrev 2008-08-10 22:28:18 följande:
    hehe, har varken tyg eller maskin just nu, ska köpa tyg och låna maskin när lönen kommer...
    Köpte symaskin i veckan och idag köpte jag tyg och qviltvadd på Åhléns.
  • Missy Cat
    Charlotta M skrev 2008-08-10 22:46:00 följande:
    tack då vet jag, för det står inget om det när man småsyskonet är större iallafall inget som jag har lyckats hitta.
    det kan bli lite trångt för den som sitter bakom men det ska gå
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11