Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

1 tu 3 skrev 2008-08-12 20:59:33 följande:
    Nu måste jag fixa ngn annan variant av skötväska. Har nu pannierbags och hangbagen, men det blir inge bra. Hangbagen gillade jag inte alls och visst rymms det mkt i sidoväskorna. Men så upptäckte jag att det inte är smidigt alls när man tex ska ställa av vagnen och ta med sig bebbe in någonstans och även väskan. Pannierbagen är ju inte så smidig att bära med sig tycker jag.Nä det fårnog bli sådana där krokar och sen en vanlig väska på sidan. Fäste iof hangbagen på sidan istället och det blev bättre, men jag vill ha allt på ett ställe och EN väska, inte 15 olika varianter.Ni som beställt krok från Kiwikids och betalat med kort, känns det säkert att betala så på nätet??. Jag är lite skraj att använda mig av mina kortnr på nätet.
    det gick hur bra som hellst att beställa därifrån.
    Beställer ofta saker över nätet.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    aktuelle skrev 2008-08-13 08:26:02 följande:
    var det OTHs dynor som passade i spn?
    Ja men inte helt och hållet.
    Den är lite kortare och lite bredare.
  • Missy Cat
    Caeruleus skrev 2008-08-13 08:32:43 följande:
    aktuelle skrev 2008-08-13 08:25:06 följande:Aha det förklarar ju saken. Var på stan i går och var lite fräck och frågade en fritt främmande mamma om vad hon tyckte om sin Sport . Hon tyckte den var lite bökig att bygga om hela tiden. Faktiskt så pass mycket att hon köpt en vanlig bred vagn till de första 8 månaderna. Vad tycker ni?
    min lilla är ännu bara 2 månader så har ingen erfarenhet av att behöva bygga om.
  • Missy Cat
    aktuelle skrev 2008-08-13 09:38:48 följande:
    oj, vad bra, kom på att jag har ett par gamla gardiner som jag gjort av ett ikeatyg. de är petrolblåa, minns inte vad mönstret hette, men de blir nog bra som dynor, jag ska försöka.. kan inte annat än misslyckas..gör ingenting med det tyget :P
    titta i Lindadjo's galleri www.familjeliv.se/hem/lindadjo/galleri.php%E5tt+p%E5+sittdyna+till+P%26T
    Hon har måtten på dynor
  • Missy Cat
    emmishen skrev 2008-08-13 16:09:09 följande:
    Hej! Har en liten fråga...Det är så att jag beställt min vibe från england & jag undrar om jag fått rätt dyna till syskonsitsen? Den sitsen som är till syskon vagnen är ett helt annat material sen så går dynan över sätet. Nån som kan svara som har en vibe?
    Fråga i Vibe-tråden
    Terez skrev 2008-08-13 17:44:54 följande:
    hejsan!Har under ett tag kikat på phil & teds vagn. Vi har väl bestämmt oss för att köpa en sådan. Har nu reggat mig på pramworld. Men hittar inte nån stanns vad frankkostnad hit hem till sverige blir. Är det nån här som vet vad fraktkostnaden ligger på?Ni som beställt därifrån, är ni nöjda med servicen och så?Tacksam för svar.Mvh Tessan
    £20
  • Missy Cat
    Caeruleus skrev 2008-08-13 18:18:37 följande:
    Åkte för att klämma och känna på vagnen idag. Dum som man är åkte jag till Babyland i Kungens kurva. Tycker inte dom e nå bra. Kan inte vagnarna och dessutom saknades det lösa fästet för syskonsitsen på båda vagnarna. Alltså kunde jag inte testa med lillen i på varken sport eller Dash. Lite dåligt tycker jag...Men en sak som jag blev förvånad över. Skall det kräva sån enorm kraft att spänna det lägsta ryggspännet? Varken jag eller hon i butiken lyckades och det var utan barn i!!!! Gjorde vi något fel eller?
    Det låter konstigt.
    Har inga problem med att spänna ihop spännena bak.
    Gjorde det tom med barn i när vi körde den som singel.
    Men de spännena knäpper mna igen sist av allt.
  • Missy Cat
    1 tu 3 skrev 2008-08-13 20:31:27 följande:
    jag vill hemskt gärna se bilder på din lösning. Har också en öppningsbar åkpåse och ska testa så snart jag kommer hem från landet.Vi har idga varit på skansen med båda barnen och tog alltså då p&t:n. TYcker dock ff att det är så knöligt att få i och ur bebis bakvägen. Han blir tokarg varje gång jag ska lägga in honom. Verkar inte tycka om att ligga där nere och sover jättekorta stunder. Upplever att han sover bättre i vår gamla briovagn . Blir lite stressad över att han inte gillar att ligga där.
    Jag håller alltid en hand under rumpan och en hand under huvudet och så lägger jag in min lilla tjej.
    Går hur smidigt som hellst.

Tråkigt att han inte verkar trivas.

Lilla Saga älskar att sova i vagnen, sover som en stock vart vi än går
  • Missy Cat
    Missy Cat skrev 2008-08-13 20:35:09 följande:
    Jag håller alltid en hand under rumpan och en hand under huvudet och så lägger jag in min lilla tjej.Går hur smidigt som hellst.Tråkigt att han inte verkar trivas.Lilla Saga älskar att sova i vagnen, sover som en stock vart vi än går
    håller höger hand under rumpan och vänster arm länst med huvudet och ryggen!!!
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11