Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Phil and Ted syskonvagn del 11

aktuelle skrev 2008-08-13 08:35:46 följande:
    jo, min är lite bökig att få lös syskonsitsen när den är fram, men det är sääällan jag behöver bygga om den när jag är ute och flänger med barnen :) haft den från att dottern var 10 mån och jag väntade sonen och har aldrig direkt känt att jag behövt någon mer vagn, aldrig i livet :) när man bygger om kan det vara bra att ha tex en sele eller en sjal med sig så kan man bygga om vagnen utan att riskera att det blir kaos :)
    Synd att det verkar lite bökigt men frågan är ju hur ofta man gör det. Funderade en stund på Viben som har knappar för enkel av och påtagning men sen såg jag ett Youtube-klipp där hela knappen gått sönder...inte roligt.

Hur lågt är viloläget egentligen?
  • Caeruleus

Missy Cat skrev 2008-08-13 08:36:17 följande:

min lilla är ännu bara 2 månader så har ingen erfarenhet av att behöva bygga om.
    Måste bara säga att dina Marimekko-dynor och vindskyddet är toppenläckra!
  • Caeruleus
    aktuelle skrev 2008-08-13 08:46:48 följande:
    jag tror min är trög fram för att jag inte fått in snitsen också, bak går det på ett kick men det är för att man tar lös och sätter fast den varje gång man ska i och ur bilen..viloläget, mja.. vet inte hur jag skulle beskriva det.. typ samma som lutningen i brio race skulle jag tro..
    Oj har ingen aning om Brio race. Är det mer än 45 graders lutning?
  • Caeruleus
    aktuelle skrev 2008-08-13 08:55:51 följande:
    på syskonsitsen är det inte mer än 45 grader.
    Tråkigt för det är väl där den lilla skall vara? Är det Sport eller E3 du har? Har nämligen hört att E3an har mindre lut än sporten.
  • Caeruleus
    aktuelle skrev 2008-08-13 08:58:51 följande:
    jag har en sport. tycker lutningen är alldeles nog. om man vill ha mer så kan bebisen ju ligga i liggläget och syskonet sitta fram istället.
    Absolut...men då måste man ju bygga om
  • Caeruleus
    aktuelle skrev 2008-08-13 09:02:36 följande:
    jag har dock aldrig haft det problemet så jag vet inte :) sonen vill inte luta bakåt för mycket, han försöker bara sätta sig upp då :P sen sover han i viloläget också, det har han gjort sedan han var ca 4 mån..
    Tror det beror lite på barnet...min lille sover gärna i mycket lut eller planläge.
  • Caeruleus

Åkte för att klämma och känna på vagnen idag. Dum som man är åkte jag till Babyland i Kungens kurva. Tycker inte dom e nå bra. Kan inte vagnarna och dessutom saknades det lösa fästet för syskonsitsen på båda vagnarna. Alltså kunde jag inte testa med lillen i på varken sport eller Dash. Lite dåligt tycker jag...

Men en sak som jag blev förvånad över. Skall det kräva sån enorm kraft att spänna det lägsta ryggspännet? Varken jag eller hon i butiken lyckades och det var utan barn i!!!! Gjorde vi något fel eller?

• Caeruleus
    Asereht skrev 2008-08-13 18:43:03 följande:
    Gillar inte heller den butiken, har lämnat den sur många ggr. Det nedre spännet kan vara lite knöligt speciellt om man börjar nedifrån och upp när man ska knäppa.Man ska alltid börja med det övre och arbeta sig nedåt. Jag har knäppt och knäppt upp många ggr med barn i vagn så visst funkar det. Men som sagt, personalen där är ju inte så påläst så jag är inte förvånad över att de inte kan demonstrera vagnarna. Det kunde de inte med E3 eller Sport heller.
    Det enda som är bra med den butiken är att dom säljer glass

Ok uppifrån och ned testade jag inte. Är det viktigt hur man viker allt tyg? Såg att det var kardborrband på flertalet ställen men fick inte riktigt till det.

Vad är kardborrbandet på suflettdelen närmast hantaget till för?
  • Caeruleus
    Moa38 skrev 2008-08-13 19:19:53 följande:
    till det lilla regnskyddet som man fäster när man har fullt liggläge
    Tack nu förstår jag!
  • Caeruleus
    kidA skrev 2008-08-13 19:30:23 följande:
    ang spännet så måste man liksom ta o putta upp sittdelen mot sig. då går det lätt som en plätt att spänna. jag stod oxå o tog i som en tok för att spänna det från början
    ...förstår inte riktigt hur du menar med "upp"?
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11