Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Phil and Ted syskonvagn del 11

Ok tror jag förstår nu! Men med vad lyfter du plattan? För du behöver väl båda händerna att knäppa spännet?

• Caeruleus

Jösses låter nästan lite farligt. Har du råkat fått en fot i ansiktet någon gång ?

• Caeruleus
    kidA skrev 2008-08-13 20:09:28 följande:
    neh jag står ju inte på knä. utan med ansiktet över hans huvud.
    Aha...tror nog poletten trillar ner när jag har vagnen framför mig. Det viktigaste är ju att det går.

Sötnos - Bild för sjutton gubbar !! Låter ju väldans ombonad och mysigt. Roligt att du blev nöjd.
  • Caeruleus

Är det någon som vet ifall Bonti på Karlavägen kan P&T-vagnarna bra?

Jag vill så gärna gå en bra genomgång av vagnen!

• Caeruleus
    Asereht skrev 2008-08-14 09:21:51 följande:
    Tyvärr, de har inte haft vagnarna så länge heller i sitt sortiment.  Har du kollat Barnbutiken? De har haft P&T ganska läne och de verkar iaf hyfsat kunniga när jag ställt frågor till dem via mail. För bästa genomgång av vagnen så evterlys någon i tråden som kan träffas och demonstrera ordentligt. Då får man också lite tips om smarta lösningar som bara användare tänker på.
    Barnbutiken är det den inte så långt från Medborgarplatsen som du tänker på?

Jag hörde mig för häromdagen om det fanns någon som ville ta en fika på stan för det hade varit absolut bäst. Tyvärr fick jag inget napp .

Så om det är någon som bor i Stockholm och vill ses över en fika, kanske testa en Bugaboo Bee så inboxa mig.
  • Caeruleus

Hur ändrar ni lutningen på huvudsitsen på Sporten på ett smidigt sätt?

Försökte mig på det med lillkillen i sitsen och det var inte helt lätt.Jag hann inte hålla emot och killen blev vettskrämd stackarn. Vad har ni för hemlig teknik? För visst 17 måste man kunna göra det med barnet i sitsen?!!

Dessutom fick jag fortfarande inte ihop det nedersta spännet trots tips om att lyfta sisten upp mot bumberbaren.

• Caeruleus
    kidA skrev 2008-08-14 23:03:44 följande:
    lägga i planläge? jag bara knäpper upp översta spännet först o sen sista.
    Men då "faller" ju barnet bakåt tills det tar stopp. Min lillchipp tyckte inte om den bergodalbanan??
  • Caeruleus

Det var inte min vagn utan visexemplaret hos Bonti. Hade precis samma problem med Babylands vagn

• Caeruleus
    Lokatt skrev 2008-08-14 23:18:01 följande:
    va?! aldrig hännt på min.. ett spänne i taget och det går jätte bra. sen har man ju dragkedjorna oxå
    Men alltså, ligger han och lutar mot sitsen och så öppnar du översta spännet så faller han väl ca 4-5 cm i en stöt? Det blir ju inte en gradvis ökning av lutningen utan allt på en gång. Jag menar inte att lutningen går från sittläge till plant läge på en gång.
  • Caeruleus
    Lokatt skrev 2008-08-14 23:19:08 följande:
    dessutom är ju kanten där uppe vikt, så det går ju inte riktigt... men det kanske är det som är felet med deras, att kanten är vikt fel håll där uppe, då kan det bli svårt att spänna ihop i ryggen oxå
    Aha...det är säkerligen problemet iom att det var jag som fällde upp sitsen och sånt har jag ingen koll på och de i butiken sa inget.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11