Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Phil and Ted syskonvagn del 11

Jag skulle bra gärna hitta en begagnad sandfärgad Sport men det verkar vara väldans ovanligt, eller? Har bara sett en enda på blocket. Är det en opopulär färg?

• Caeruleus
    norgesessan skrev 2008-08-17 19:21:59 följande:
    tror inte det, men den finns inte på hemsidan mer...tycker det är trevligt att inte alla har samma vagn när man är ute och går..Jag ser oftast svarta, sen blå och röd..har sätt den kamuflageblåa en gång...Min har jag nog inte sätt förut..möjligen en gång..
    Menade du att den "inte är populär" eller "inte opopulär" .
    Tycker den svarta är helt klart det jag ser oftast. Svart fungerar ju alltid men är samtidigt lite tråkigt.
  • Caeruleus

Svart eller grå...är det inte samma vi pratar om?
    Jag har ju redan en svart Bee så jag vill helst ha någon annan färg. Och nu har jag ju gått och suktat in mig på sand-färgad så alla andra färger känns "fel"

• Caeruleus
    Lokatt skrev 2008-08-17 23:10:35 följande:
    svart och grå är inte samma, svart är svart och grå och grå är grå och svart Alltså, den svarta är mest svart men har grå partier, den grå har samma partier i svart istället.Sport och e3 är inte enfärgade, utan har ju svarta eller grå partier oxå beroende på färgen.
    Jag fick läsa ditt inlägg 2 gånger innan jag fick till det . Tror nog det är gråa som jag sett.
  • Caeruleus

Tjoho... jag förstod precis varför min kille "föll" flera centimeter när jag skulle testa att fälla från sitt till liggläge. De små snäppena (som jag inte visste fanns) vid huvudändan som är för "fullt liggläge" kan inte varit fastspända på vagnen jag testade. Lillen föll alltså från "dragkedje-läget" till fullt liggläge i en stöt. Inte konstigt att han blev rädd.

• Caeruleus

Jag är lite fundersam på hur begagnat-priserna kan vara så höga på Phil&ted. Det går ju att köpa en ny inkl mjuklift och syskonsits för 5400kr. Blir dom verkligen sålda för 5000kr..ok då ingår lite extra tillbehör men inte såå mycket.

• Caeruleus
    norgesessan skrev 2008-08-22 18:47:04 följande:
    JAg har inte köpt den här, men i norge...hittade den på rea, en sport med syskonsits kostade 4000 nok..I en annan affär kostade bara vagnen 4500, och syskonsitsen typ 1000..så det känns som ett bra köp...(4000 nok = ca. 4500 svk
    Absolut, låter som ett bra pris.
  • Caeruleus

Liten fundering...kikar på priserna på Pramworld. En sport med P-VC coocon och syskonsits går lös på 400, säg 430 med frakt. Det blir i svenska 5000kr. Ett par svenska butiker erbjuder Sporten med syskonsits för 5500kr. Då tjänar man ju inte speciellt mycket på importera och ändå verkar många välja det?

• Caeruleus

Jösses kostar regnskyddet 500kr ??? Då närmar det sig faktiskt 2000kr i skillnad...vilket är en hel del pengar som man kan göra annat roligt för.

• Caeruleus

Hur ofta ändrar ni lutläge på huvudsitsen? Och tycker ni att det går smidigt och enkelt när man fått in snitsen? Jag gör det ofta för att lillkillen skall hållas nöjd.

• Caeruleus
    norgesessan skrev 2008-08-24 23:13:13 följande:
    JAg tycker det är svårt att ändra uppåt med barn sittandes, men neråt går bra...
    Det oroar mig lite. Velar fortfarande om jag skall slå till eller inte.
  • Caeruleus
    gustafssons skrev 2008-08-24 23:19:20 följande:
    den är jobbigare att få upp, när hon sitter i, men det går. blir bättre med syskonsitsen, då är den ju nere jämt sen
    Nere jämt?? Du menar väl så länge som du har bebisen i liggläge?

Usch så velig jag känner mig. Har spanat in en sandfärgad som jag tycker är såå snygg. Behöver ju egentligen ingen syskonvagn nu då vi inte tänkte börja bebisverkstaden förräns till sommaren. Men har nu en Bee med små hjul och P&T stora hjul tror jag blir mkt bättre i vinter. Är sugen på en men rädd för att jag kommer ångra mig alternativt att det kommit en ny inline-vagn när det är dags för syskonet. Men det kliar verkligen i fingrarna.

Jag brukar alltid vara så snusförnuftig när det gäller pengar men å andra sidan....folk lägger pengar på dyra mobiltelefoner, datorer, skor och väskor så varför kan jag inte lägga mina pengar på en vagn . Fast jag känner mig lite slösaktig om jag gör det..
  • Caeruleus

Liten måne skrev 2008-08-25 08:43:53 följande:

Slänger ut min fråga igen eftersom den försvann så fort ;)Måste bara fråga er som har phil och ted, hur länge känns det rimligt (åldersmässigt på barnen) att använda den? Kommer att få ett syskon i april/maj nästa år och då är dottern ca 3 år och 4 mån. Nån som kan hjälpa mig lite med åsikter?
    Har bara 1 bebis och än så länge ingen P&T men spontant undrar jag om inte din dotter kommer att vilja gå själv när hon är så pass gammal. Kanske räcker det med en ståbräda? Fast det beror ju på hur din dotter är och hur mycket du vill gå. Sen så behöver ju inte behovet styra mest... själv funderar jag ju på att köpa en utan ett egentligt behov
  • Caeruleus
    Lokatt skrev 2008-08-25 09:04:18 följande:
    min älsta åkte p&t tills hon var 3år och 7-8mån, men hon gick största delen. det var toppen för henne att gå så långt hon orkade sen kunna sitta. och gick vi inte långt så lämmnade vi syskonsitsen hemma helt. gämfört med många i vår omgivning har dock dottern gått mer och tidigare än de flesta.
    Effekten av att ha vagnen kanske blir att dottern "vågar" gå längre sträckor för hon vet att hon kan vila om så behövs.

Tänkte inte på att det kan vara jobbigt med ståbräda för den som skjuter vagnen. Som sags så har jag ingen direkt egen erfarenhet så du kanske ska lyssna mer på de som har
  • Caeruleus
    Caeruleus skrev 2008-08-25 08:36:23 följande:
    Usch så velig jag känner mig. Har spanat in en sandfärgad som jag tycker är såå snygg. Behöver ju egentligen ingen syskonvagn nu då vi inte tänkte börja bebisverkstaden förräns till sommaren. Men har nu en Bee med små hjul och P&T stora hjul tror jag blir mkt bättre i vinter. Är sugen på en men rädd för att jag kommer ångra mig alternativt att det kommit en ny inline-vagn när det är dags för syskonet. Men det kliar verkligen i fingrarna.Jag brukar alltid vara så snusförnuftig när det gäller pengar men å andra sidan....folk lägger pengar på dyra mobiltelefoner, datorer, skor och väskor så varför kan jag inte lägga mina pengar på en vagn . Fast jag känner mig lite slösaktig om jag gör det..
    Vill gärna höra lite åsikter om ni tycker att jag är tokig som funderar på att köpa vagnen? Eller ska jag slå till?
  • Caeruleus

Liten måne skrev 2008-08-25 10:52:53 följande:

Lokattdu har så rätt så Och tack för det bra argumenet ¤s¤ att jag inte tänkt på det själv.Det enda jag funderar på är ju att bebisen inte kommer att se mig ?? Som i en vanlig vagn när dom ligger och tittar upp på en. Eller hur funkar det eg?
    När bebisen är i liggläge/liften så ser man den.
  • Caeruleus

Den sandfärgade sporten som jag hade spanat in blev såld innan jag hann få tummen ur. Nu blev jag lite ledsen...

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11