• Anonym (tveksam)

Vad hade ni gjort? (Utvik)

Kanske e lite fel ämne men men...
    Det e iaf så här att jag har blivit ombedd att vika ut mig i en känd svensk herrtidning, jag får ha underkläder på mig, visst e det trevligt med extra pengar, men min sambo vill inte att jag gör det, han menar på att han inte vill att massa andra killar ska sitta å runka till mina bilder...
    JAg vet inte riktigt själv vad jag vill, men jag vill ju såklart ta hänsyn till min sambo..
    Vad hade ni gjort??

• Svar på tråden Vad hade ni gjort? (Utvik)
  • Hybr1d

Om jag hade varit singel och blivit erbjuden något sådant hade jag tackat ja utan en sekunds tvekan - Man ska vara stolt över den man är Tycker inte på något sett det är brist på självrespekt att vika ut sig!
    Nu är du ju inte singel, och din sambo påverkas ju också i detta fallet. Jag hade diskuterat igenom det med min pojkvän, vet att han heller inte hade velat att jag gjorde det fast jag själv hade velat. Är ej säker på hur diskussionen hade slutat haha ;)

• oOoJOYoOo

Jag tolkar det som att du gärna vill eftersom du skriver ett inlägg om det. Hade det varit så att det räckt med att din sambo sagt att han inte ville att du skulle göra det så hade det ju varit bra där eller hur? Så kanske du får ta o prata med honom om det då?

Jag hade defentivit inte gjort det. Men det är för att jag inte skulle vilja göra något sådant själv.

• Ksomikatt

Personligen skulle jag inte ha gjort det, först och främst för att din sambo inte vill det.

Det här med att vika ut sig är faktiskt en grej som kan påverka (jag säger inte att det måste bli så..) negativt på olika områden i ens liv som man kanske inte hade räknat med. Arbetskamrater som pratar skit, chefer som blir missnöjda, ledsna föräldrar, sambo som mycket möjligt blir utsatt avfolk som älskar att jävlas (sånna dräller det av, konstigt och onödigt)
    Tänkt åt andra hållet, låtsas att din sambo vill göra ngt som du känner är väldigt känslomässigt jobbigt, något som faktiskt kan påverka ert förhållande negativt. Hur skulle du reagera om han trots allt gör det? Låt säga att det är att partaja med sina trånande ex? eller kanske spela in mjukporr eller vad som helst annat som på något sätt kan spinna igång dina egna "svartsjuke-rädslor-för-att-förlora-din-älskling-känslor"

VIsst kan man tycka att andra ska skita i vad jag/du gör, och visst är det så. Men tyvär funkar det ofta inte därefter. Jag är en sådan person som anser att man ska göra det man vill, andra ska skita i det! Så länge man inte skadar någon annan ska man självklart göra precis som man själv känner för.

Vill bara poängtera att det finns risk att det blir tråkigheter efteråt, är det då värt det?

Offkårs kan det bli helt fantastiskt jätteunderbart också, jag har ingen erfarenhet av saken i fråga själv.

själv har jag inte vikt ut mig och skulle aldrig göra det (av den anledningen att jag inte ser framemot att 60-åriga gubbar ska sitta å vara kåta å titta på bilder av mig, eller att mina nära och kära kan bli sårade och framför allt, de där bliderna kommer alttid att finnas även så när jag blir äldre...frågan är hur stolt jag skulle vara om 15-20 år...och en massa massa anledningar till men det är ju jag det...dessutom är jag aningens pryd *ler lite*)

Ja, hoppas att det inte tolkas som något predikningstal, vill bara inte att du ska blunda för eventuella tråkigheter som KAN (men inte nödvändigtvis måste) komma ut av det. Och väga det mot varandra innan du bestämmer dig.

• Dramaonline

Klart man blir smickrad!

Fast jag hade ändå inte gjort det. Vill inte släppa kontrollen, vill själv bestämma vem som ser hur sexig jag kan vara, jag vill inte riktigt ge den bilden av mig själv till alla och envar, som äldre släktingar, framtida chefer, dagispersonal, och alla med en slant i plånkan...

• en vanlig jävla muffins

Jag säger som många andra; hur hade det varit om det varit ombytta roller?
    Jag tycker, av respekt för din sambo, att du ska tacka nej..

• LenaK

Wellah: Du skriver "vet inga karlar som runkar till slitz och liknande herrtidningar, runkar dom så gör dom det till PORR... inte nån hertidning"

Tror du verkligen du _vet_ vilka som gör det och inte???
    Jag är helt övertygad om att det finns många killar som tänder mer på (och därför hellre runkar till) Slitz/Café-bilder än gynekologbilder ur porrtidningar.

Ts: Dömer absolut ingen som viker ut sig men man bör nog va medveten om att det blir runkbilder. Fast i det här fallet känns det som relationen med din sambo har massor att vinna på att du inte viker ut sig.
    Som sagt: Du har ju redan fått bekräftelsen på att du är vacker. Annars hade du aldrig fått erbjudandet. Sug på den!!

• Pärlan81

Visst är det skönt med extrapengar och roligt jobb att göra för att få dom.
    Men min sambo tycker likadant. Inte för att jag fått nåt erbjudande. Men han sa en gång att han aldrig skulle vilja att jag prydde en sån tidning. Men många killar tycker nog så.
    Jag tycker du ska göra det du kan ju få fler jobb me. Låter jättekul.
    Men om han verkligen är emot det så måste man ju respektera det me såklart.
    Tänk verkligen igenom det.

• isa27

Har själv "vikt ut mig", så jag säger: GO FOR IT!

• trollungar

jag hade aldrig gjort det pga en massa anledningar.men om du vill det så prata med din sambo igen.men man måste ju samtidigt respektera hans vilja eftersom han faktiskt oxå kan bli påverkad av det.

• S0lstråle

Tänk efter vad du SJÄLV vill!! Gå sedan på det, inget annat!

• vivaldi

Tänk efter hur viktigt det är för dig och väg det mot din sambos känslor. Är det värt att han blir sårad? Man kan nog inte tänka enbart på sig själv när man befinner sig i ett förhållande, men det betyder ju inte heller att han bestämmer över dig. Om min man alltid gjorde vad HAN ville och vad som kändes rätt för HONOM utan att respektera mina känslor skulle nog de flesta tycka han var rätt självisk. Samma borde väl gälla för oss tjejer?

Jag skulle inte vika ut mig (av integritetsskäl) men det är ju jag det. Jag gillar verkligen min kropp, men varför skulle jag visa den för en massa främlingar? Den "bekräftelsen" behöver jag inte.

• everyday

Vad tror du att du själv kommer att bli känd för efter det? Hur blir du betraktad av grannar, släkt osv? Det blir ju helt klart pinsamt för din kille.

För en del år sedan var det i tjej här i närheten som vek ut sig. Alla här tittade i tidningen, det pred sig direkt. OK, det var snygga bilder, men... Jag kände inte tjejen innan, visste bara vem hon var. Men nu minns jag henne bara för det. Pinsamt, bara pinsamt.
    Jag avråder alltså.

• TypeONegative

Jag hade mest kännt efter själv vad jag velat. Visst skall man respektera sin parners önskan, men just din värkar mest tänka på sig och inte på dig ändå.
    Typ hade han sagt att jag vill inte du stödjer dessa tidningra pga av ideal, att tänk på alla de som får komplex så som min lilla syster bla bla...
    så är det en helt annan sak än att han inte vill att någon annan blir sexuellt upphettsad av dig, tycker ju jag.
    På nått sätt är det en liten ganska stor grej och då vill jag inte att det blir min pojkvän som bestämmer då finns det ju risk att man ångrar sig.

Herregud nu låter det väl som jag är för utvik Nepp, jag är för bestämma över sig själv!

Svar på tråden Vad hade ni gjort? (Utvik)