Personligen skulle jag inte ha gjort det, först och främst för att din sambo inte vill det.
Det här med att vika ut sig är faktiskt en grej som kan påverka (jag säger inte att det måste bli så..) negativt på olika områden i ens liv som man kanske inte hade räknat med. Arbetskamrater som pratar skit, chefer som blir missnöjda, ledsna föräldrar, sambo som mycket möjligt blir utsatt avfolk som älskar att jävlas (sånna dräller det av, konstigt och onödigt)
Tänkt åt andra hållet, låtsas att din sambo vill göra ngt som du känner är väldigt känslomässigt jobbigt, något som faktiskt kan påverka ert förhållande negativt. Hur skulle du reagera om han trots allt gör det? Låt säga att det är att partaja med sina trånande ex? eller kanske spela in mjukporr eller vad som helst annat som på något sätt kan spinna igång dina egna "svartsjuke-rädslor-för-att-förlora-din-älskling-känslor"
VIsst kan man tycka att andra ska skita i vad jag/du gör, och visst är det så. Men tyvär funkar det ofta inte därefter. Jag är en sådan person som anser att man ska göra det man vill, andra ska skita i det! Så länge man inte skadar någon annan ska man självklart göra precis som man själv känner för.
Vill bara poängtera att det finns risk att det blir tråkigheter efteråt, är det då värt det?
Offkårs kan det bli helt fantastiskt jätteunderbart också, jag har ingen erfarenhet av saken i fråga själv.
själv har jag inte vikt ut mig och skulle aldrig göra det (av den anledningen att jag inte ser framemot att 60-åriga gubbar ska sitta å vara kåta å titta på bilder av mig, eller att mina nära och kära kan bli sårade och framför allt, de där bliderna kommer alttid att finnas även så när jag blir äldre...frågan är hur stolt jag skulle vara om 15-20 år...och en massa massa anledningar till men det är ju jag det...dessutom är jag aningens pryd *ler lite*)
Ja, hoppas att det inte tolkas som något predikningstal, vill bara inte att du ska blunda för eventuella tråkigheter som KAN (men inte nödvändigtvis måste) komma ut av det. Och väga det mot varandra innan du bestämmer dig.