• HelenaMaria

Kalsonger under badbyxor!

Såg på tv 4-nyheterna att det nu är mode med kalsonger under badbyxorna. Skara sommarland är tvungna att stänga för rengöring då det sprids mer avföringsbakterier när så många har kalsonger under sina badbyxor. Detta retar jag mig på! Hur långt ska fåfängan gå? De intervjuade några yngre killar som sa att det är bra med kalsonger under då det då inte är någon fara att badbyxorna åker ner när de åker rutschkana. Men visst, varsågoda, förpesta våra badhus, bry er inte om andra.
    Detta är väl samma personer som kör moped som idioter..

• Svar på tråden Kalsonger under badbyxor!
  • Clever LG
    HelenaMaria skrev 2008-07-31 11:15:25 följande:
    Tina B: Jo, eftersom många av dem inte byter kalsonger på flera dagar sa han på tv...
    Man ska ju kanske inte tro på allt som sägs på TV. Givetvis så spetsas inslagen för reaktioner. Men männen kanske inte vill gå hang loose på stranden/badet och därför har kallingar under?
  • HelenaMaria

Nej, det är verkligen inte alla som byter underkläder varje dag. En del går väl med sina gamla kalsonger i tre dagar.

• drömhus
    HelenaMaria skrev 2008-07-31 11:19:43 följande:
    Nej, det är verkligen inte alla som byter underkläder varje dag. En del går väl med sina gamla kalsonger i tre dagar.
    Vilka snuskisar! Vi får se till att lära våra barn byta underkläder varje dag.
  • älskarlivet81

Men även om de är rena när han tar på dem, så finns där rester kvar, små partiklar..
    Där jag går och simmar blir folk som har kalsonger under beordrade att ta av dem eller lämna badhuset..

drömhus skrev 2008-07-31 11:17:55 följande:
    Min sambo har alltid kalsonger på sig under badbyxorna men tar på sig rena innan badet. Huruvida man har kalsonger under badbyxorna eller inte är ju irrelevant, det är fler skitgrisar som badar helt enkelt.
  • trollungar

tar han på sig rena så tycker jag att det är ok.men det är inte fräscht med skitiga kalingar under badbyxorna som sen vi andra ska bada runt i....
    det är ju därför man duschar av sig innan man hoppar i en bassäng.för att spola bort skiten rent ut sagt.men vad är vitsen med det då om flera skiter i det bara för att det är coolt och ska va snyggt att ha sina kalingar under badshortsen?????!!!!

• drömhus
    La Grande Dame skrev 2008-07-31 11:19:13 följande:
    Det står faktiskt som info på deras hemsida... "I vattenparken får du bara bada i vanliga badkläder,tänk på att bommulls kläder är ej godkänt (badbyxor, baddräkt och bikini är godkänt)." www.sommarland.se/index.cfm/sv/infor_besoket/.../Tycker att det är superäckligt!! Blärk!!
    Så länge det är rena gör det mig inget. Min kille har vita badshorts och vill inte visa sin snorre för andra,
  • ElinOlsson
    älskarlivet81 skrev 2008-07-31 11:16:44 följande:
    Men själva vattnet blir ju smutsigare också, vill du bada i andras skit?
    Det är ju inget rent vatten i sjön heller precis. Är inte så kinkig av mej faktiskt. Och i poolerna renas det ju och värdena de går efter är nog ganska väl tilltagna.

Byter man inte kallingar på flera dar har man troligen inte tvättat sej heller, så skiten sitter nog på fler ställen än i kallingarna skulle jag tro.
  • drömhus
    älskarlivet81 skrev 2008-07-31 11:21:15 följande:
    Men även om de är rena när han tar på dem, så finns där rester kvar, små partiklar..Där jag går och simmar blir folk som har kalsonger under beordrade att ta av dem eller lämna badhuset..
    Små partiklar? Badshortsen då? dom har väl också dessa partiklar kvar?
  • älskarlivet81

Men det är ju därför du ska duscha utan badläder innan du hoppar i och helst även med tvål..

Det handlar om flera lager med hår, hudavlagringar etc.. Det blir skitigare i en pool även om de renar..

ElinOlsson skrev 2008-07-31 11:21:48 följande:
    Det är ju inget rent vatten i sjön heller precis. Är inte så kinkig av mej faktiskt. Och i poolerna renas det ju och värdena de går efter är nog ganska väl tilltagna. Byter man inte kallingar på flera dar har man troligen inte tvättat sej heller, så skiten sitter nog på fler ställen än i kallingarna skulle jag tro.
Svar på tråden Kalsonger under badbyxor!