• HelenaMaria

Kalsonger under badbyxor!

Såg på tv 4-nyheterna att det nu är mode med kalsonger under badbyxorna. Skara sommarland är tvungna att stänga för rengöring då det sprids mer avföringsbakterier när så många har kalsonger under sina badbyxor. Detta retar jag mig på! Hur långt ska fåfängan gå? De intervjuade några yngre killar som sa att det är bra med kalsonger under då det då inte är någon fara att badbyxorna åker ner när de åker rutschkana. Men visst, varsågoda, förpesta våra badhus, bry er inte om andra.
    Detta är väl samma personer som kör moped som idioter..

• Svar på tråden Kalsonger under badbyxor!
  • älskarlivet81

Men man får ju börja någonstans eller hur? Sen är det mycket annat som händer i poolerna också, så klart.

Clever LG skrev 2008-07-31 11:32:33 följande:

Återigen, om folk bara visste...*skakar på huvudet* Med min erfarenhet så är par kallingar inte ett av de största problemen vad gällande bad. Det största problemet är att folk är förbannat äckliga och bara för att andra städar, ja-då kan man bete sig hur som helst i hygienväg.De som var städare på det stället jag arbetade var liiiite trötta på att skura sperma från bastudörren, rena poolerna var och varannan dag på grund av avföring och mens. DET är det ingen som ens reflekterar över då det simmas och badar i pooler. Folk faktiskt medvetet pissar för de inte orka gå upp ur vattnet.Men bomullskalsoner, det är farligt det...
  • drömhus
    älskarlivet81 skrev 2008-07-31 11:29:28 följande:
    Där jag badar skulle han blivit utslängd och portad om han inte velat ta av sig kalsongerna under..
    Först ska det ju upptäckas... Mitt bästa tips är att du slutar bada om detta stör dig så mycket. Jag vet att min sambo är ren, duschar alltid innan, kallingarna är rena osv,
  • Danne123

Är det småpojkar som inte förstår bättre så kan man väl inte lasta dem trots att det är väldigt äckligt. När vuxna män har kalsonger under blir det dock rätt pinsamt.

• drömhus
    Danne123 skrev 2008-07-31 11:35:45 följande:
    Är det småpojkar som inte förstår bättre så kan man väl inte lasta dem trots att det är väldigt äckligt. När vuxna män har kalsonger under blir det dock rätt pinsamt.
    Varför?
  • Clever LG

Förvisso, men återigen om folk hade sunt förnuft och vanan att tvätta kroppen så hade det varit oerhört mycket renare och fräschare...

• drömhus
    Clever LG skrev 2008-07-31 11:36:21 följande:
    Förvisso, men återigen om folk hade sunt förnuft och vanan att tvätta kroppen så hade det varit oerhört mycket renare och fräschare...
    Exakt. DEt är ju inte kalsongerna som skitar ned.
  • ElinOlsson

Vad är skillnaden på att ha kallingar under badbyxorna och att gå runt i samma badbyxor en hel dag på stranden? Mer än att jag inte riktigt förstår poängen, men så är jag inte kille med badbyxor heller...

• älskarlivet81

Jo men jag vet att badvakterna direkt går på de som har det, om det sticker upp det minsta lilla.. Jag tycker man ska följa de regler som finns, står det tydliga skyltar om att det är förbjudet så är det det..

drömhus skrev 2008-07-31 11:34:23 följande:
    Först ska det ju upptäckas... Mitt bästa tips är att du slutar bada om detta stör dig så mycket. Jag vet att min sambo är ren, duschar alltid innan, kallingarna är rena osv,
  • Clever LG
    Danne123 skrev 2008-07-31 11:35:45 följande:
    Varför är det pinsamt? Jag tycker mer att det är pinsamt då uppsnoffsade bikinibrudar +25 som kissar i vattnet och tror att ingen märker det är mer pinsamt och äckligt...
  • The past is now

Men vad är vitsen men kalsonger under badbyxorna? Är de så otroligt genomsynliga så köp nya då!

Men som sagt människan är ett svin.*kräks*

En som aldrig någonsin mer tänker bada pool eller sitta i en bastu! (Gjorde det som barn/tonåring när man inte visste bättre).

• drömhus
    Clever LG skrev 2008-07-31 11:39:18 följande:
    Varför är det pinsamt? Jag tycker mer att det är pinsamt då uppsnoffsade bikinibrudar +25 som kissar i vattnet och tror att ingen märker det är mer pinsamt och äckligt...
  • Danne123

Det finns saker som man som ung tonåring gjorde men som man senare när man växte upp insåg att det är rätt töntigt. Sen är kalsonger under badbyxor lite kaka på kaka och fyller ingen funktion förutom att man sjäv kanske tycker att det är supercoolt att visa kalsongkanten.

drömhus skrev 2008-07-31 11:36:17 följande:
    Varför?
  • Clever LG

Jag kommer personligen aldrig mer bada i ett badhus. Tror att det är ganska vedertaget bland människor som någon gång arbetat inom den typen av företag.

Ja, mäniskan är ett svin. Ibland undrar man hur människor har det hemma då man t.ex kan skita i duschen, lägga använda o.b i skåpen, låta barnen kissa i omklädningsrummen och så vidare...

• drömhus
    Danne123 skrev 2008-07-31 11:43:31 följande:
    Det finns saker som man som ung tonåring gjorde men som man senare när man växte upp insåg att det är rätt töntigt. Sen är kalsonger under badbyxor lite kaka på kaka och fyller ingen funktion förutom att man sjäv kanske tycker att det är supercoolt att visa kalsongkanten.
    Jo, men MIN sambo är ingen brat som badar för att visa badbyxorna. Dom är ju bara sorgliga.
  • drömhus
    drömhus skrev 2008-07-31 11:44:53 följande:
    Jo, men MIN sambo är ingen brat som badar för att visa badbyxorna. Dom är ju bara sorgliga.
    Kalsongerna ska det stå.
  • Danne123

Clever LG skrev 2008-07-31 11:39:18 följande:

Att du tar upp andra saker som är mer pinsamma gör ju inte det som diskuteras mindre pinsamt. Jag vet inte var du ser att jag skrivit att jag tycker att det är ok att kissa i vattnet?
  • HelenaMaria

Alltså, jag tror också att det finns värre saker än att folk badar i kalsongerna. Jag är heller inte speciellt känslig av mig men folk man badar med får gärna byta varje dag och torka sig efter de varit på toaletten.

Det jag mest retar mig på är själva modet att ha kalsonger under badbyxorna, varför? Har man vita badbyxor så kan jag förstå det men annars? Är det inte skönt att snorren dinglar lite. haha

• Clever LG

Det var ett adekvat exempel och en parallell för att ge exempel på vad jag anser är mer pinsamt än att ha kallingar under badbyxor. Samt vad som är mer äckligt.

Nej, du har aldrig avsett att ge sken av att det är ok. Det var inte syftet med svaret heller...

Svar på tråden Kalsonger under badbyxor!