• Persican

Är jag för gammal för ett marsvin??

Halloj

Jag har länge funderat på vilken typ av husdjur jag vill skaffa. Kommer hela tiden fram till att det är ett marsvin som passar bäst. Älskar dessa djur och är uppväxt med dem. Har dock fått kommentaren av väldigt många att man skaffar väl inte marsvin när man är 25 år!! Det är bara till barn. VAd säger ni om det. Bör jag skämmas om jag skaffar ett marsvin i min ålder? Finns det fler än jag som skaffat marsvin på senare dagar och inte då bara till sina barn utan även för eget nöjes skull??
    Blir så sur på sådant här.

• Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??
  • Vem vet

Vill du ha ett marsvin så ska du ha ett marsvin, strunta i vad de andra säger!!

Folk tycker och tänker så mkt om saker de inte har att göra med!!

Lycka till!

• DeZire

Nej varför skämmas?
    Jag är oxå 25 och har nyss skaffat två små söta ökenråttor och inte ens haft en tanke på att jag ska behöva skämmas för det =)
    Man ska ha det husdjur man gillar och klarar av, så strunta i vad andra tycker, köp ett marsvin och bli glad =) De är ju bara för söta

• Persican

TAck!!!
    Ja dessa djur är underbara och passar ihop med barn också när den tiden kommer!!

• kicke

Husdjur blir man ALDRIG för gammal för.. Inget att skämmas för köp något du gillar och inte vad andra tycker..Alltså MARSVIN..

• Zmothie

Marsvin har inget med åldern att göra

• puss

du kan ju svara, "sånt där trodde jag man bara brydde sig om när man var liten", eller så
    marsvin är söööta, kom ihåg att de är flockdjur och mycket sällskapliga, så köp två!

• Silence

Klart du ska köpa vilket husdjur du vill!!

Jag själv är 24 år och funderar på att köpa kanin igen...känner ju lite som du, att man kanske är för gammal för "smådjur" men whatta hell!
    Finns det nått bättre än att gotta in sig i en liten dunboll

• dreamspell

Klart du ska köpa ett marsvin!! Innan vi flyttade hade vi en grann"tjej" på 50+ som hade ett marsvin, hon hade med honom ut i trädgården på somrarna och han var såå söt !

• Majsan70

Husdjuren är ju inte till för barnen. De är ju inga leksaker precis. Alltså är man aldrig för gammal för att skaffa något som helst husdjur.

• Ninnna

Marsvin är så härliga. Jag har köpt och haft marsvin som vuxen. De har blivit så himla tama och roliga!

Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??