• Persican

Är jag för gammal för ett marsvin??

Halloj

Jag har länge funderat på vilken typ av husdjur jag vill skaffa. Kommer hela tiden fram till att det är ett marsvin som passar bäst. Älskar dessa djur och är uppväxt med dem. Har dock fått kommentaren av väldigt många att man skaffar väl inte marsvin när man är 25 år!! Det är bara till barn. VAd säger ni om det. Bör jag skämmas om jag skaffar ett marsvin i min ålder? Finns det fler än jag som skaffat marsvin på senare dagar och inte då bara till sina barn utan även för eget nöjes skull??
    Blir så sur på sådant här.

• Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??
  • rk00s

Ja, det kan ju vara klokt. Annars stendör den säkert på en gång nästan.

• Icapika

Till TS kan jag bara säga att man blir aldrig för gammalt för att ha djur. Vill du ha marsvin är det klart du ska skaffa det!

• DaCiss

Icapika:

Ja det var mer så jag menade, den vuxne har huvudansvaret. Dessutom tycker jag att den vuxne måste vara medveten om att barnet kan lessna och då får den vuxne ta över djuret helt och hållet och inte bara ta och rycka på axlarna och sälja det vidare! Djur är inga leksaker.

Dessutom är jag 23 och har en hamster, hade marsvin ännu för 1 år sedan men måste sälja då mannen fick allergi. Skulle gärna annars ha något sådant djur.

• Icapika

Ja, exakt. Jag förstod vad du menade så då förstår vi varandra .

Jag är 23 och skulle jag vilja ha ett marsvin eller en hamster skulle jag skaffa det, nu vill jag inte ha det, men ändå. Skulle inte låta åldern hindra mig. Självklart kan man ju inte bara vilja ha ett djur, man ska kunna ta hand om det också. Men det verkar TS kunna göra.

• Tro på

För gammal för att ha ett Marsvin??
    Varför skulle du va det?
    Gör du vad som känns bäst för dig
    Lycka Till.

• Jossan

Visst hade väl ts redan skaffat ett marsvin?

kram J

• Silence

rk00s

varför och när blir man för gammal för små djur?

löjligt...!

vill man ta hand om ett marsvin eller dyl så tyder det bara på att man har ett stort hjärta och en sann djurvänn! inte en torris....

• TantMadde

TS;

Jag ser inga förbudsskyltar där det står;

25-åringar och dem i ålder däröwfer äga icke rätt att innehava ett stycke marsvin!

Ser du någon sådan skylt så ring...då kommer jag och plockar ner den!

• rk00s

Silence>> Många teoretiker menar runt 15-16, men låt oss säga 20 år för att vara generösa. Varför? Det säger sig självt.

TantMadde>> Jag snickar på en sådan skylt i detta nu...

Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??