• Persican

Är jag för gammal för ett marsvin??

Halloj

Jag har länge funderat på vilken typ av husdjur jag vill skaffa. Kommer hela tiden fram till att det är ett marsvin som passar bäst. Älskar dessa djur och är uppväxt med dem. Har dock fått kommentaren av väldigt många att man skaffar väl inte marsvin när man är 25 år!! Det är bara till barn. VAd säger ni om det. Bör jag skämmas om jag skaffar ett marsvin i min ålder? Finns det fler än jag som skaffat marsvin på senare dagar och inte då bara till sina barn utan även för eget nöjes skull??
    Blir så sur på sådant här.

• Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??
  • enele

Visst kan man ha marsvin som vuxen! Jag är 32 år och har ett helt gäng av dessa underbara djur! Jag struntar i att folk säkert tycker att jag är konstig! Föder upp marsvin i mindre skala. Förutom marsvin så har jag kanin också. Min bästa kompis har också en kanin, är inne på sin andra nu, och hon är vuxen. Kan ju tillägga att om man skaffar sig marsvin för sin egen skull, så uppskattas det även av barnen (för det mesta).

Så bry dig inte om vad folk tycker! Lycka till!

• silverlök

Enligt Marsvinslagen får man inte skaffa marsvin om man är över 13!! Så då måste man antingen ha ett yngre syskon eller ett eget barn att skylla på!

Serijusli spiking!! Vill du ha ett marsvin så köp ett!!

• Venla

vill du ha marsvin är det marsvin du skall ha. Det har ingen annan med att göra!

• AmandaPitkänen

klart du ska skaffa marsvin! jag skaffade hamster för 6 månader sen och planerar även att skaffa fiskar och kanske marsvin eller råttor! och jag är 21 år. Är ju urkul och mysigt med husdjur!

• giz

klart du e för gammal, du är även för gammal för att gå barfota, sitta i sandlådan och allt det andra roliga här i livet

noppe inte kan man bli för gammal för marsvin, där i mot för ung......illa när marsvin går som barndjur..... så köp 2 svin du

• Hjortrongull

Handla dig både ett och två små gnagare du!
    Vet folk som är äldre & som föder upp de 4benta småttingarna! *ler*

• Turid123

Rolig fråga... Klart du ska skaffa ett marsvin, det passar väl alla? Det är ju inte så att marsvinet behöver massor av motion och du är så gammal att du inte kommer att orka direkt

• Lacrima

Det är väl klart du ska köpa ett marsvin om du vill ha det!

Är själv 22 år och har några smådjur som en del höjer ögonbrynen för och undrar varför jag har. Jag är dessutom engagerad i en djurförening och ett av mina stora intressen är just djuren. Sen får folk tycka och tänka vad de vill, de är de som går miste om dessa underbara djur...

• Nattsaga

Åh jag älskar marsvin, och hade mer än gärna skaffat ett eller två om det inte vore för jag är allergisk mot dem hade alltid massa marsvin när jag var yngre men utvecklade allergi mot just bara marsvin. Så kan det gå

• BEAZ

det är väl klart att du kan skaffa det

jag har skaffat de djur jag inte fick när jag va yngre nu så det är bara att skaffa...

Jag har katt, dvärghamster, hamster och kanin

Ja sen har gubben ett akvarium med...

Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??