• Persican

Är jag för gammal för ett marsvin??

Halloj

Jag har länge funderat på vilken typ av husdjur jag vill skaffa. Kommer hela tiden fram till att det är ett marsvin som passar bäst. Älskar dessa djur och är uppväxt med dem. Har dock fått kommentaren av väldigt många att man skaffar väl inte marsvin när man är 25 år!! Det är bara till barn. VAd säger ni om det. Bör jag skämmas om jag skaffar ett marsvin i min ålder? Finns det fler än jag som skaffat marsvin på senare dagar och inte då bara till sina barn utan även för eget nöjes skull??
    Blir så sur på sådant här.

• Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??
  • Silence

Florentina,
    Ja det är sant! man bör väll vänta..!
    vill ju inte att det ska bli nått galet!
    Men man är ju såååå sugen

• Kusin Vitamin

Haha, en av mina kompisar kan inte ha hund eller katt pga allergi. Men marsvin kan hon ha och har nu två stycken. Hon har fyllt 30 för ett par år sedan! Så jag tror nog inte du behöver oroa dig över om det är "lämpligt" eller inte. Marsvinen verkar jättemysiga och verkar också gå att dressera till att utföra vissa tricks! (Dock med vissa begränsningar...)

• Jossan

isåfall är jag nog för gammal som är 28 i år och vill ha marsvin men pga styvbarnen blir det nog inga marsvin här synd om sonen som älskar djur

kram J

• enele

Florentina: Man kan visst ha kanin med valp och vuxen hund. Jag har det! Det är ju bara att ha kaninen i sin bur när valpen springer omkring, eller tvärtom- sätta för en grind eller något när kaninen är lös. Själv så är min kanin lös i datorrummet där hon bor med ett gäng marsvinsgrannar (utan hundar) eller så är hon lös i vardagsrummet, där hundarna och jag vistas under tiden. Mina hundar är 1 1/2 år och 4 månader.

Jag har ju en vuxen greyhound och de är ju kända för att inte gå ihop med mindre djur, särskilt inte kaniner. Mycket har med uppfostran att göra, likaväl som hunden ska lära sig att vara försiktig med små barn så ska den också lära sig att kaninen är förbjudet att jaga, utan det är en familjemedlem. Kan ju tillägga att min hund är en tränad kapplöpningshund som är tränad att jaga det som rör sig, ändå fungerar det problemfritt här hemma med alla marsvinen och kaninen. (De flesta marsvinen har ingen vanlig bur med galler, så hunden stoppar in huvudet hos dem ibland och äter skit eller pellets emellanåt.

Ingenting är omöjligt!

• onka

Jag skaffade kanin när jag var 31!
    Visserligen heter det att det var till dottern, men barn kan ju inte ensam ta ansvar för ett djur.

• Gossensmamma32

Varför skulle du vara för gammal för ett marsvin.

Jag är 32 och tänker skaffa mig några goa marsvin snart.

• Silence

enele

Ooo du höjer mina drömmar hahah! fasiken jag är så suugen på en liten kanin!
    Men kanske en tvåa på 60 kvm är för litet för en valp och en kanin...?

• enele

Silence: Varför skulle en tvåa på 60 kvm vara för litet för valp och kanin, när jag själv bor i en trea på 66 kvm med två hundar, en kanin, en katt, tolv vuxna marsvin + fyra marsvinshungar och en grön leguan med ett jätteterrarium?

Här bor vi, två personer- jag och min son. Fast jag erkänner att ett hus på landet hade inte varit fel, eller i alla fall att bo så jag kunde ha en bod eller nåt att ha smådjuren i...

• Malounis

Har inte läst hela tråden men TS, jag tycker inte du är för gammal. Även om jag kan förstå hur du tänker. Jag vill ha en kanin ´men kan ibland tänka att jag är för gammal (blir snart 31). tänker att en söt liten kanin, det är ju nått femåringar tjatar på mamma att få liksom
    Jag hade kanin då jag var i tonåren, och skulle så gärna vilja ha en nu igen.
    Men måte tyvärr tänka lite praktiskt, vi har två hundar (ev en tredje senare) så vi tror inte det skulle funka så bra.

Nä, skaffa ett marsvin du! Men tänk på att sådana inte bör enda djuret, dom trivs bäst när dom är två!

• Silence

enele

tänkte fråga dig, hur ska man gå till väga, om jag nu köper en liten kanin i framtiden,,,snarframtid
    Hur ska jag presentera den allt för intresserade valpen för en kaninunge?
    Och vart är det den bästa platsen för kaninburen, då valpen är i alla rum,,,
    Vi har en köksdel, där själva köket är en del sen ett stortmatrum utanför, där valpen får sin mat,,,
    Kan man ha buren i köksdelen tror du?
    vi har också balkong!

Hahhaha guuuud vad fåning jag låter, men jag behöver verkligen råd, om jag nu slår till...
    Jag är ju uppvuxen med kaniner, men inte med kanin och hund samtidigt...

Sorry TS jag lånar din tråd lite, hoppas det går bra och hoppas det bår bra med ditt marsvin

Svar på tråden Är jag för gammal för ett marsvin??