miss l: grattis till den fasta anställningen
svalan: det är inte bara nonchalant, det är vilseledande, att göra som de har gjort. Dessutom bryter de säkert mot jämställdhetslagen när de inte ger dig jobbet pga att du som småbarnsmamma vill ha flexibla arbetstider... trist!!
barn05: vi har också en Saab 9-5 kombi och jag hoppas att Folke hinner bli tillräckligt tung för att åka framåtvänd stol när det är dags för lilla Ester att byta upp sig från babyskyddet.
Jag tycker att du ska gå till en läkare och få riktig migränmedicin. Sambon har också migrän och har envisats med att det inte finns nåt som hjälper... de piller han haft har bara gjort att han har mått halvtjyvens i flera dagar istället för jättedåligt i ett par. När jag såg att de var flera år gamla tvingade jag iväg honom till VC, där fick han bra hjälp och de nya medicinerna verkar faktiskt hjälpa...
Vad härligt med cykelavstånd till jobbet!!
panda: vad skönt att höra att du mår bra och att allt var bra på KUB-testet. Min kompis som ska få tvillingar (de har två killar redan - så det blev lite av en chock för dem) ska göra KUB-test imorgon.
Naima: åh, håller tummar och tår för infektionsdagisplatsen!!
Vi har varit hos farmor i Linköping i helgen. Vi åkte redan i torsdagskväll - phu, det var härjigt att först röja efter översvänmingen i duschen, packa grejer för hela familjen, och sedan packa bilen med två ungar som skrek. Folke kunde jag få tyst på mjha en bok, men Ester gastade en halvtimme. Sen sov iofs båda två hela vägen så det var ju bra iaf. 
Det har varit såå skönt att komma hemifrån några dagar (och bli uppassad av svärmor) Folke har varit lyrisk. Han har knatat efter "mammoj" (=farmor) överallt och lekt med henne från morgon till kväll (tack för det!
) Vi har hälsat på lite släkt och vänner och varit och matat ankorna i "åna". Igår, när det regnade så slöade vi mest, Folke passade på att sova middag i tre timmar så vi kunde sova och läsa och fika i lugn och ro på em. Härligt! Han har fått tillbaka sin hosta och är lite snuvig också - och har ögoninfektion...
så vi får torka hans ögon stup i kvarten. Det blir nog till att vara hemma från dagis imorgon... det smittar ju så lätt sägs det.