• jentha

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

miss l: jag frågade när jag fick en tid för Ester och BVC-Ewa sa att jag kunde ta med Folke nån gång så det är nog bara att gå dit på öppen mottagning. Ska Rasmus ta sprutan också?
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • jentha

Åh vilken god middag vi har ätit ikväll: klygtpotatis och morötter i ugn med en fläskfile gryta med äpple och banan (på chili/paprika creme fraiche) och till efterrätt knäck-glass med kanelstekta äpplen... Är mätt och belåten - och dödstrött!!

Nu ligger Lilla Ester-pruppan och stör sin pappa mitt i sporten

06mamma: Det är ju typiskt att hon spyr första dan med nya bilen. Du kan nog ta loss bältena ur bilstolen också och skölja upp dem, men det beror väl på vad för stol du har. Vi har Acta Graco och på den kan man iaf trä ur bältena bakifrån... Lycka till!

• jentha
    miss l: mässling/påssjuka/rödahund

Idag har vi haft fikabesök på löpande band. De har bara bytt av varandra... helt sjukt. Det var tre sällskap som sammanlagt/tillsammans var här från 13.30-17... phu! Det var som om alla tänkte "nu var det två veckor sedan Ester föddes, nu är det OK att hälsa på" och så ringde de och sa att de skulle komma över. Jag tänkte att det är lika bra att få det avklarat.
  • jentha

Eftersom det visas Hockey på vår TV här hemma ikväll har jag roat mig med att lägga in nya bilder på barnen i mitt galleri...

• jentha
    Svalan:  jag har lagt upp bilder från när du och A var här i augusti i FL-IRL-mappen också. Jag kan mejla dem till dig om du vill.
  • jentha
    Irmis: vad bra att det blev bättre efter en löprunda i regnet. Jag beundrar dig som är så "duktig" - men är man irriterad är ju motion ibland det enda som hjälper!!

miss l: har man två katter kan man ju lika gärna ha tre... var kom nya katten ifrån. Jag hoppas att de andra två accepterar sin nya familjemedlem utan alltför mycket bråk. Skönt att ni pratat ut.

Jag är dödstrött, ska koka mig en kopp te nu tänkte jag, sen gå och lägga mig tidigt. Sambon ligger på soffan här brevid med Ester på magen... de är så söta.
  • jentha

Jag har varit en sväng till IKEA på förmiddagen och kom hem 1000:- fattigare - jag förstår inte att det ALLTID är så - fast man inte ska ha nåt... Ester sov snällt i BabyBjörnen hela utflykten men väl hemma var hon inte lika medgörlig (känner de på sig när mamma ska få äta lunch och tänker att nu ska jag vara besvärlig så hon inte får matro?) ... nu har hon iaf somnat och är så söt att hon är förlåten allt...

06mamma: näe just det, själva knäppet mellan benen kanske inte går att få loss... konstigt! Det borde ju inte vara första gången någon spyr i en bilbarnstol...

• jentha
    barn05: sen sov jag 1½ h med Ester på bröstet på em... så jag fick återhämta mig lite. Jag får ju sova rätt OK på nätterna 3-4h i sträck också - och lite små projekt måste jag ha, jag tror att boandet sitter kvar lite sen grav...
  • jentha

Folke har fått tillbaka sin hosta och har varit vaken mycket inatt, så han är hemma från dagis idag. Han sitter helt utslagen här i min famn. Jag har också varit vaken större delen av natten, för när Folke väl sov så skulle Ester äta... jag är helt slut. Tur att sambon är hemma och vabbar för Folke idag... (även om han kommer spendera större delen av dagen vid datorn för att göra saker som måste göras på jobbet - men det är ändå en stor hjälp och skillnad mot att vara hemma själv med båda två...)

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare