Panda: kul att höra ifrån dig och grattis till grav även om illamåendet

låter riktigt trist. Men det går förhoppningsvis över det också snart!
miss l: grattis till jobbet!
Ia: var på Öland var ni? Min svärmor var också där på skördefest i helgen - ni kanske sågs?
svalan: stackare dig som är så sjuk. Jag fick också sådär stora pencillinpiller en gång och fick tipset att krossa dem i lite yoghurt för att få i mig dem. Jag hade halsböld och kunde inte svälja över huvudtaget - än mindre en jättepencillintablett...
chotte: jag hoppas att dina sista timmar på jobbet går fort så du får åka hem snart!
Idag har jag och Ester inte gjort någonting. Hon har mest sovit och efter att hon ätit kaskadspydde hon över mig... nice... sen åt hon lite till och somnade om. Det är så trist väder! Nu efter lunch har jag suttit lite och granskat en offert vi fått på ombyggnaden av vårt hus. Vi har bestämt oss för att bygga till ett rum på övervåningen samt göra om toan till helkaklad toa/dusch med golvvärme. Tidigare hade vi ju mer högtflygande planer att göra två kupor på övervåningen - ett rum framåt och ett badrum bakåt + riva ut hela källaren och dra golvvärme och rusta upp. Men det skulle bli så förbenat dyrt att vi la de planerna på hyllan.
Vi har inget badrum alls idag, en toa i källaren bara och en separat dusch utanför bastun (läs: husets enda förråd) - där det är ca 15-16 grader året runt (inte såå kul att gå ner och duscha på vintern, än mindre att dusch av Folke) och så har vi två små sovrum på övervåningen.
Vår Master-plan är fortfarande att stycka mina föräldrars tomt och bygga nytt där, men styckningen kommer inte att vara klar förrän tidigast till sommaren så vi kommer att bli kvar här i vårt lilla hus ett par år till och då känns det värt det att få ett sovrum till och ett varmt badrum. De pengar vi lägger ner på den till/ombyggnaden kommer vi med stor sannolikhet att få igen sen när vi säljer och framförallt kommer vi att få ett bättre fungerande hus under tiden (som säkert också kommer att tilltala en större krets av köpare sen när det är dags att sälja).
Oj, långt inlägg... nu ska jag lägga mig och vila lite.