• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • Irmis

Naima: Välkommen tillbaka - har tänkt på hur ni har det! Hm, vet inte hur man gör, förutom att disciplinera sig och dra igång. Trist tips jag vet men sant.

Panda: Grattis!!!!!

• litenkråka

Panda- Grattis!!!! Jag har oxå mått illa,kräktes senast förra vecka o då e jag i v22 nu,dock har jag kunnat jobba! Men hoppas det går över snart för dig.

Naima- HEEEEJ! Tänkte på dig o Ella för nån dag sen,hur det går för er. Kul att hon har börjat förflytta sig,snart har du inte en lugn stund hemma

Jentha- Bygga om låter kul! Hoppas det går snabbt o smidigt? Kaskadspyorna längtar man inte efter precis o nattammandet.... suck kanske jag skulle anställa en amma som tar hand om "ärtan" dom 3första månaderna

Chotte-jag brukar oxå drömma konstiga saker om mina arbetskamrater,nästan så jag blir generad när jag träffar dom dan efter!

Ia- Tråkigt att både du o Leia e sjuka igen. KRYA PÅ ER!

miss lyckad- Grattis till jobbet! Det kommer säkert att kännas ganska så tungt i början med nytt jobb o få allt annat att "klaffa" men det blir bättre med tid när alla nya rutiner har fastnat.

Svalan- krya på dig!!! Skulle vi börja planera barn nu så skulle jag nog oxå tveka,känns som man inte har så mycke mera liv än jobb,hämtning,middag, nattning och en trotsig unge!

Om någon har lust att gå på simskola med din gullunge så kanske ni kan gå när vi går???
    Rasmus o jag e iallfall inbokade att simma på stockholms babysim ( www.babysim.se ) på kungsholmen på onsdag kl.17.00 start den 15okt.
    Skulle vara jätte kul med sällskap!!!!

Äntligen har rasmus svängt tillbaka från sina jobbiga nattningar till att somna själv i sin säng det är sååååå skönt!!!!
    Han trivs verkligen som fisken i vattnet nu på dagis!

Nu ska jag hänga tvätt,har tvättat 3 maskiner idag så det börjar bli lite fullt i badrummet!

• Irmis

kråkan: Ska ta upp om bad här hemma!! Vi är sugna, men jag vet inte om det är lite tidigt för oss att kasta oss in i en aktivitet. Däremot vet jag redan nu att det inte kommer bli jag som är med varje gång i sådant fall - det kanske känns lite trist?

A trivs också som firre på dagis nu. Sover 1930-630/07 varje natt och idag har han gått sin första långa dag (8-1530) och äter som mindre häst. Hade han bara lagt av med sina vidriga vredesutbrott.... men man kan väl inte få allt!

• Naima

Kråkan: Oj, nu har jag missat ngt.. Är du oxå gravid? Grattis!!!!

Jentha: Ja, vi kommer gärna och hälsar på ngn dag! Nästa v ska vi besöka lite förskolor, men veckan efter det kanske? Vi får höras om det.

Vad härligt att höra att era barn trivs på dagis. Vi har ju klurat lite fram och tillbaka om E ska börja i januari el om vi ska vänta några månader till. Det lutar åt jan om vi får plats någonstans!!

Nu ska jag äta våfflor - Mums!

• litenkråka

Irmis- Kul med sällskap i vilket fall som helst!!! Jag måste simma denna tremin med R för i vår e det nån annan som kommer att ta upp all min tid...

Naima- Tackar! Jepp jag e gravid,du kan ju inte hänga i alla svängar

• Irmis

naima: kan E gå på vilket sorts dagis som helst eller är det allergidagis som gäller? Vet du pratade om det tidigare.

Pratat med BVC idag för jag ville boka tid till 18 månaders koll och spruta, vi har inte fått tid och jag vill inte bara få en tid utan vara med och bestämma när. Nu blev det perfekt! Min varnliga sköterska har semester den här veckan och jag lämnade meddelande till hennes ersättare. Oerhört serviceminded tjej, hon ringde 2 gånger igår och 3 idag utan att jag kunde svara i telefonen (mycket möten...). Själv hade jag gett upp för länge sen!

Varit och tränat, men jag är svag just nu :(

• Naima

Irmis: Jo, hon kan gå på vilket dagis som helst, men hon behöver förmodligen en resurs. Vi vill helst gå på infektiondagiset som ligger här i vasastan, men det är inte säkert hon får den platsen. Eftersom hon är lite rädd för andra barn och känslig för "röriga" miljöer vill vi inte att barngruppen ska vara för stor.

Vi var och kikade på ett föräldrakooperativ förra veckan som verkade supermysigt. Endast 13 barn på 4 personal - blandade åldrar, men det krävs ju en hel del jobb från föräldrarna tex 12 städdagar/termin??!! Vad säger ni som har/har haft barnen på kooperativ? Hur har det funkat?

• miss lyckad

Naima: Vi har Rasmus på ett föräldrakooperativ. Nu har ju han inte gått så länge på dagis (började i augusti), men vi trivs jättebra. Vi har städning var 17e vecka, då städar man tisdag, torsdag ca 1 timme och helgen ca 2 timmar (om man är två). I helgen som var hade vi dessutom en obligatorisk fixardag då alla familjer hjälptes åt att fixa små och stora saker som personalen ville ha hjälp med. Någon gång under barnets tid på dagis måste man även sitta i styrelsen.

liten kråka: Viss ska det bli kul att komma igång och jobba igen och vi kommer nog snabbt få till rutiner, problemet är ju bara att det är ett vikariat i 4 veckor, sen e jag ju arbetslös igen

Imorgon är det fredag, sen kommer helgen. Det här är den första helgen på jättelänge som vi inte har något alls inplanetar. Det ska bli så skönt, bara ta det lugnt. Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute och måla färdigt.

• jentha

Idag var jag med Ester på BVC och eftersom Folke var hemma från dagis - planeringsdag - så tog vi hans 1½års koll också praktiskt va?! (och jag är mkt stolt över honom!). Han fick ju sprutan i början av sommaren så det var redan avklarat. Han väger 12,8 kg och är 83,5 cm och fick bygga med klossar och rita en teckning. Kloss-testet är tydligen att de ska klara av att ställa tre stycken på varandra, Folke byggde två torn med sju/åtta klossar vardera. Vad det gäller ritandet så ritar 1½ åringar tydligen bågar - Folke ritade cirklar så det var också överkurs

Lilla Ester hade lyckats tjocka på sig närapå ett halvt kilo och växte en centimeter sedan förra torsdagen... otroligt vilken kapacitet de har.

Jag passade på att ta en sväng in på H&M idag när jag ändå var nere i centrum och köpte två par byxor - som passar nu! Phu så skönt att slippa att alltid bara ha mysbyxor (som är det enda jag kommer i...)

Imorgon är det också planeringsdag på dagis och min mamma har bytt sin lediga dag och kommer hit och är med oss. Phu! Idag var min moster med till BVC/H&M och på eftermiddagen kom lillebror...

Nu är det läggdax!

// jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Ia 70
    jentha skrev 2008-10-02 22:23:29 följande:
    Idag var jag med Ester på BVC och eftersom Folke var hemma från dagis - planeringsdag - så tog vi hans 1½års koll också praktiskt va?! (och jag är mkt stolt över honom!). Han fick ju sprutan i början av sommaren så det var redan avklarat. Han väger 12,8 kg och är 83,5 cm och fick bygga med klossar och rita en teckning. Kloss-testet är tydligen att de ska klara av att ställa tre stycken på varandra, Folke byggde två torn med sju/åtta klossar vardera. Vad det gäller ritandet så ritar 1½ åringar tydligen bågar - Folke ritade cirklar så det var också överkurs Lilla Ester hade lyckats tjocka på sig närapå ett halvt kilo och växte en centimeter sedan förra torsdagen... otroligt vilken kapacitet de har. Jag passade på att ta en sväng in på H&M idag när jag ändå var nere i centrum och köpte två par byxor - som passar nu! Phu så skönt att slippa att alltid bara ha mysbyxor (som är det enda jag kommer i...)Imorgon är det också planeringsdag på dagis och min mamma har bytt sin lediga dag och kommer hit och är med oss. Phu! Idag var min moster med till BVC/H&M och på eftermiddagen kom lillebror...Nu är det läggdax!
    Växer så de knakar, båda dina barn Härligt. Leia håller sig till ca 11,5 kg till sina 86 cm

Ser ut som om hon har fått  ögoninflammation nu i kväll...I morrn blir det nog att badda med kamomillthe för hennes del...Natti Natt
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare