Inlägg från: Miss Maria |Visa alla inlägg
  • Miss Maria

    Diklofenak-foglossning!

    Snälla hjälp!
    Jag har av en förlossningsläkare fått Diklofenak utskrivet i förra veckan! Han sa att det gick bra att ta enstaka tabletter när jag har som ondast men när jag läser om tabletten står det att man inte ska inta diklofenak uder de tre sista månaderna alls! Ska ja lita på min läkare o våga ta en tablett? Finns det nån annan som fått dessa tabletter vid foglossning????

  • Svar på tråden Diklofenak-foglossning!
  • Miss Maria

    Ja äter citodon oxå men han tyckte att jag skulle ta diklofenak ibland så jag orkar vara människa ett tag ibland! Men då gör jag så att jag hämtar ut dom o tar en, då kanske jag kan le lite idag! Natten har varit HEMSK!!!

  • Miss Maria

    Det va precis min tanke oxå...att den är hämmande! Jag har i allfall kontaktat vederbörande dr o fått till svars att Diklofenak inte är farligt om man tar den vid behov, 14 dagar i sträck är inte att rekomendera!


    babyassistans skrev 2008-10-02 22:50:58 följande:
    Vad det gäller diklofenak så är det tvärt om. Den kan vara uturus hämmande och kan ge längre förlossning. Det är alltså inte så att medicinen aktiverar livmodern.Alvedon kombinerat med tex diklofenak eller dexofen ger en god smärtlindring även under graviditet. Läkares ordination är ju just det, medicin som du behöver. En smärtpåverkad mamma som är orörlig och stillaliggande är inte heller positivt för barnet. Många av de här medicinerna är dssutom A-klassade. Sen är det bra om man avstår ett par, tre dygn innan förlossning då de kan vara en smula andningshämmande.
    Jag gnäller inte, skulle nån som inte har ont vara i min situation skulle den personen önska livet ur sig själv!

    Kan även tillägga att ni som tror att en panodil eller alvedon hjälper när man har svår foglossning runt hela bäckenet samt ett uppluckrat blygdben hjälper vet inte vad de pratar om!
Svar på tråden Diklofenak-foglossning!