• over the top

Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??

Har en vän som har en son på 1 år och 2 månader nu. När han började bita henne och nypa henne och dra henne i håret så gjorde hon samma sak mot honom tills han började gråta för att han skulle fatta att de gjorde ont.. Hon kanske började med de när han va 8 månader. Men brukar man verkligen lära ett sånt lite barn att ex inte bitas gemon att bitas tillbaka? gör ni de? Jag kommer inte göra de, tycker de är fel. Han har ju iten slutat med de för att hon gör de. Så förstår itne varför hon fortsätter.

Hur gör ni när era barn gör så?

• Svar på tråden Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??
  • Ellasario

HERREGUD??!!!

Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt...
    Din kompis har en lite konstig uppfattning på hur man ska och inte ska bete sig emot andra tycker jag

Du kan ju säga till henne att barn inte gör som vi säger, de gör som vi gör, och om hon fortsätter sådär så komemr hennes barn bli ett elakt och ledset barn

• Mam2ma

shit, det e f*n det sjukaste jag hört!!
    Finns väl andra sätt att lära sitt barn att man inte får bitas eller göra illa andra!!!
    - och jag tror inte att ett barn förstår att det han/hon gör e fel om mamma gör likadant!

• Irwe

Absolut INTE bita tillbaka. Om man säger till bestämt några gånger brukar de sluta, har funkat på mina barn i alla fall. Tror att det är fel att bitas tillbaka, vad lär det barnet? Att det är ok men det gör ont? Nej, säg ifrån bestämt och konsekvent!

• asparinC

Så klart att jag inte biter min son!! Vad är det för trams! Det lär bara att den som är starkast för göra svagare illa.

• ludenben

nä verkligen inte. Min son var värsta bitbarnet men inte biter man tillbaka. Barn gör så oftast för att de blir frusterade när de inte vet nåt annat sätt att komunicera på, inte för att medvetet vara elaka. Då får man visa gång på gång hur man ska göra istället.

• Bonanza

Nej, jag är väl för fanken inte dum heller!

Man får inte aga sina barn i Sverige. Om man nu inte kan förstå själv att det är fel, finns lagen där och påminner.

• cruZZe

Nej skulle aldrig falla mig in.

Lika intelligent som att slå sina barn för att lära dem att inte slå.

• cruZZe

Vart drar man då gränsen? När dom börjar vifta med moraknivar?

Lät inte som ett direkt vettigt alternativ att låta dem hållas och hämnas.

laGoldfish skrev 2008-09-23 05:32:11 följande:
    haha=D jaa de är ju oxo ett sätt=P tycker man kan låta syskonen sköta det..om man har några alltså. Tycker inte man ska bita sitt barn,men om barnet biter sina syskon så tycker jag nog det är deras rätt att bita tibax.
  • vittra
    cruZZe skrev 2008-09-24 09:17:42 följande:
    Vart drar man då gränsen? När dom börjar vifta med moraknivar?Lät inte som ett direkt vettigt alternativ att låta dem hållas och hämnas.
    Är väl inte särskilt intelligent att tillåta syskonen att bita heller?
    Som sagt så förstår ju inte ett sånt litet barn att det egentligen gör ont, och låter man syskonen bete sig hur som helst med minstingen är det ju lätt hänt att relationen i längden blir förstörd mellan dom. Minstingen känner sig mindre värd och påhoppad osv.

Ska man lära ett barn att inte bitas ska väl samma gälla för alla? Alltså, INGEN I FAMILJEN BITS! PUNKT!
  • vittra

Oj, skulle svara på laGoldfish!
    Men det kanske du förstod

• puppencia

JA DET ÄR KLART!!

Jag brukar även ramla ner i från bord, stolar och slå min man för att visa att man blir ledsen och hon skall fatta...

Sikken kompis du har, hon borde fan låsas in. KLART MAN INTE BITER TILLBAKA! hON MÅSTE TAMEJFAN VARA VARULV eller nåt.

Svar på tråden Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??