• over the top

Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??

Har en vän som har en son på 1 år och 2 månader nu. När han började bita henne och nypa henne och dra henne i håret så gjorde hon samma sak mot honom tills han började gråta för att han skulle fatta att de gjorde ont.. Hon kanske började med de när han va 8 månader. Men brukar man verkligen lära ett sånt lite barn att ex inte bitas gemon att bitas tillbaka? gör ni de? Jag kommer inte göra de, tycker de är fel. Han har ju iten slutat med de för att hon gör de. Så förstår itne varför hon fortsätter.

Hur gör ni när era barn gör så?

• Svar på tråden Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??
  • Lady Dahmer

hur lär man nån att man inte får bitas om man gör det själv? Barn gör som vi gör, inte som vi säger.

Dessutom är det olagligt. tack och lov.

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • lövet2

Nej, det vore barnmisshandel förutom att det är otroligt korkat.
    Jag är uppmärksam och hejdar barnet innan det hinner bitas.

• Saltlakrits

Nej, verkligen inte..

Jag har inte gjort det på något av mina barn (har haft två bitbarn).
    Speciellt inte på en 1-åring..  De förstår ju inte......

Däremot har jag sagt nej på skarpen..
    En 1-åring förstår kanske inte det heller riktigt, men det är mest för att man ska reagera och inte ignorera det....

Tror inte "nejet" fungerade heller iofs, men de slutade bitas efter ett tag ändå

Mamma till tre underbara barn!
  • Shorona

Nej! Min son är 21 månader och har haft sin bitperiod ett tag nu. Men inte sjutton biter, river, nyper eller slår jag tillbaks när han gör det! Man får ju försöka ha lite framförhållning så man kan säga till innan dem gör så.

• skytten06

Nej för f*n det funkar inte!
    Ska man sitta och säga att det är fel och sen misshandla sitt barn genom att bita tillbaka på det? Då visar man för det första att det är okej att bitas sen är det barnmisshandel. Alla barn bits någon gång.
    Tycker synd om de barn som har föräldrar som biter de. Vissa ska då allt inte ha barn.
    Ts se till att visa denna tråden för din vän med så hon kan fatta hur fel hon gör.

• Grenna

Absolut inte - olagligt, korkat och det lär inte fungera heller. Att vara uppmärksam och försöka hindra & avleda samt markera tydligt. Min minsting bet bara mig (tack och lov) och han kopplade så småningom: bita=inte sitta hos mamma.

• Val

Nej, men jag skriker till rätt högt och argt.

• Suskiv

nej jag hari inte och kommer aldrig att bita ett barn. Genom att bita lär jag dem att det är ok att bitas samtidigt som jag kränker dem och bryter mot lagen. Det finns betyligt bättre metoder så som ta reda på varför barnet biter.

• over the top

Ska visa henne denna tråd. Men hon har de inprentat att de är normalt att göra så. Henne mamma gjorde tydligen så och hon säger att de hjälper. Tack för aööa svar!!

Svar på tråden Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??