Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

virkning/stickning/sömnad

haha ja, det hade ju varit illa =)
    tänk dom som gifter sig utan att ha bott ihop.
    Sen kanske man går varann på nerverna eller nåt..
    vilket öde =)

• Fru Indosaurie

pucken:

men ÅH vilken fin, får jag också en? ;)

Men varför har du rivit upp? Du börjar verkligen likna mig nu..

Jag har skickat mail till dig! Fast inget handarbetsmail..

• Fru Indosaurie

pucken:

ja visst, nu blir du väl glad ;)
    haha.

Ja klart jag tigger, *tindrar med ögonen* Väskor kan man aldrig få för många av!
    Ni får komma hit sen när ni har köpt kort, så kan jag köpa garn så kan du virka den medans ni är här ;) haha.

• Fru Indosaurie

pucken:

haha, nej varför ska du riva upp? Du får ju göra en åt dig själv först, den är test ;) Jag vill ha ett perfekt resultat, haha.

Åh nej vad dryg jag är.

Imorrn är det upprop på komvux! Jag som trodde att det var på torsdag.. huh.

• Fru Indosaurie

pucken:

jo men visst, upprop och kursstart..
    Skönt iofs så slipper jag vara nervös mer. Huh. Åh. varför är jag nervös? Bryter ihop snart. Tänk om allt går åt skogen?

Läst igenom papperet inatt och då såg jag att det var ons, tänk om jag hade missat det! Vill ju verkligen inte bli av med platsen..
    Jag hade liksom bokat en läkartid imorgon, nu sket sig det.

• Fru Indosaurie

makro1:

Hej hej!
    Oj jösses, ännu fler i tråden som ger mig ångest för att jag är så lat ibland ;)

Jag stickar och broderar korsstygn. Har en skada som gör att jag inte orkar så mkt korsstygn dock. Får passa på under sommarhalvåret för då är det bättre.
    Sy på maskin har jag inte gjort på väldigt länge men det kanske kommer..

Åh vad roligt med textilkurs! Jag funderade ett tag på att bli syslöjdslärare, tänk vad roligt =)

Jag har faktiskt inget projekt just nu, jo förrsten, en tossa ;) Fick massor med garn på posten igår så meningen är väl att jag ska sätta igång med något snart.. Vet inte exakt vad men nåt för kommande bebis.

• Fru Indosaurie

pucken:

men HALLÅ! du har väl bara stickat en sak? Och den blev ju fin!
    Annars brukar folk som aldrig har stickat göra massa lösa maskor så det blir stora hål. Och sticka helt skevt, löst, hårt, löst, som att dom inte kan bestämma sig ;)

Fast det är klart, det är nog lättare att lära sig sticka om man har virkat, för då kan man ju principen..

• Fru Indosaurie

jojjsa:

alla får vara med =)

jaa.. jag brukar bara ha dom andra stickorna hängandes.. jag tycker att dom lägger sig själva rätt bra.

• Fru Indosaurie

jojjsa:

det blir ju lättare ju längre man kommer på stickningen tycker jag.

Handarbetar rakt ur huvudet? ojoj, det är precis sånt som gör mig stressad =) Det skulle jag aldrig palla.

Jag vill absolut se bild, tycker det är jätteroligt! =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad