virkning/stickning/sömnad
pucken:
haha, fasen vad snygg han är! ;)
Igår var vi in till våra grannar och det visar sig att dom båda två är skräddare! Snacka om lyx.
pucken:
haha, fasen vad snygg han är! ;)
Igår var vi in till våra grannar och det visar sig att dom båda två är skräddare! Snacka om lyx.
FluffyTina:
Vad fint!
Sammet:
haha, det är bara för att jag och pucken pratar i en annan tråd nu ;)
Jag har inget att komma med sedan jag sydde amningskudden, suck. Humöret tryter, kanske ska sy något idag dock.. om lusten faller på.
Sammet:
haha. Jaa det är ju det värsta när man påbörjat saker, att det ska bli klart innan det inte kan användas mer..
velour är ju stretchig.
Sofiafia
Jag har varit med från början och det enda vi pratar om är stickning och virkning. Tror det enda vi har sagt om sömnad är att jag har sytt en amningskudde =) Tyvärr.
Har du testat "vi som pysslar och boar" tråden?
idag har jag plockat fram ett broderi! Woho.
Är så förkyld så det är lite svårt nu. Ögonen svider, näsan rinner, hostar och nyser.
Bläh. När man väl sätter igång alltså.
usch vad kallt det har blivit nu! Måste verkligen göra klart sambons vantar nu..
Det går ju fort men det var verkligen SÅ tråkigt. Suck.
ICanDoIt
På www.garnstudio.com finns det virkskola.
igår kväll gjorde jag färdigt mitt broderi, vilket resulterade i att jag tog mig ur sängen efter många om och men kl 14 idag.
Smärta på hög nivå.
VARFÖR är det så roligt att handarbeta? whyyy..
Nejdå, inte jag.
Jag har bara tummen kvar på ena vanten. Tröttnade ;)
Sen är det en HEL vante till.
Det är SÅHÄR tråkigt att sticka vantar. Det går ju iofs fort så jag borde ta tag i det.. men men.
Angel29:
åh vad fina saker du har gjort!
Jag ser fram emot bilder på broderierna, kommer dom snart? ;)
ÄLSKAR broderi och önskar att jag kunde hålla på med det mer.
japp japp, jag tar åt mig äran ;)
Snälla någon hur tusan gör man franska knutar?, HELT omöjligt ju..
jag lyckas inte! Hittar ingen sida på svenska heller. Har hittat bilder som förklarar men jag får inte till det.
Knas.
DaGuppy
Jag fick till det! JAAAA! På andra försöket.. jag som har gjort tusen försök förut. Nu är det ju lätt =D
Lyckades med två på raken.. det var allt som skulle vara.
på den här sidan står det på svenska:
www.lineabroderier.se/Document/ViewDoc.asp&TreeID=225
Nu har jag slagit in ett litet fint paket till sambon =) Han kommer bli SÅ glad när han får det efter läkarbesöket på fre.
Hoppas att digitalkameran kommer från lagningen snart. Nu har det gått 5,5 veckor, helt galet!
Måste sticka klart den där vanten nån dag också..
tycker inte ni att den här tavlan är fin?
www.tradera.com/auction/Somnad___Stickning/aid_18717154
Min sambo tycker att den är "pixlig", jag tycker den är fin och skulle vilja ha den som tavla..