Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

virkning/stickning/sömnad

makro1:

Jag har varit arbetslös i *tänker* herre gud, snart 6 månader.. Jag väntar dock på att få komma till rehab.

Vad är det för kurs du ska gå? På vilken skola? Läste på internet om nån kurs som verkade spännande, skulle vara roligt.
    Fast det är klart, jag kan ju inte göra allt alltid..

Jag har några av mina verk på familjens hemsida:
    web.comhem.se/~u87016416/

Jag ska läsa medicinsk grundkurs nu i höst, hoppas på att jag ska komma på vad jag vill göra med mitt liv. Det lutar just nu åt något inom vården..

• Fru Indosaurie

jojjsa:
    Nu i sommar stickade jag för första gången i mitt liv efter ett mönster.
    Visst det är komplicerat i början och ibland sliter man sitt gråa hår när man försöker förstå. Men man lär sig =)
    Jag har heller ingen som kan visa mig, men hjälp får jag från min garnaffär, där hjälper dom gärna till.
    Om det är något du undrar över så kan du ju alltid fråga här.
    Mja, mormorsrutor är inget för mig, jag kan inte virka. Funderar på att lära mig nångång =)

• Fru Indosaurie

makro1:

joo det finns det säkert, jag bor ju i sthlm så =)

Men jag tror inte att jag ska jobba med textil, ha det som yrke alltså. I så fall ska jag bara göra det för skojs skull. Min skada är ju ett stort hinder för mig så det är nog knappast någon idé.

• Fru Indosaurie

makro1:

joo det funkar för det mesta nu på sommaren, på vintern är det värre då är jag glad att jag ens tar mig igenom vardagen.
    Broderi kan jag aldrig göra utan att få sjukligt ont. Kanske 5 minuter men det kommer man ju inte långt på. Man vill ju bara fortsätta och fortsätta. =)
    Har MASSOR med färdiga kit som det är meningen att jag ska göra, men jag vet inte.. Har jag börjat kan jag inte sluta och jag vill verkligen INTE ha sådär ont.
    Nu får jag ju inte äta värktabletter heller eftersom att jag försöker bli gravid..

Jag har en whiplash skada efter en trafikolycka.

Åh den där tavlan är SÅ tjusig! Har sett den förut. Åh, det är ju så mkt man vill göra..

• Fru Indosaurie

clinan:

Vad fint det blev!
    Jag har tänkt att jag ska sy ett lapptäcke som överkast till sängen, men vet inte riktigt om jag kommer klara det, det verkar så himla svårt.

• Fru Indosaurie

clinan:

jaa jag har ju ingen aning om hur man gör ;) Jag köpte ett mönster på symässan förra året (eller var det det här året kanske..) som jag tänkte göra.
    Men jag vet inte ens hur man gör..
    Vill ha exakt dom färgerna som utställningsexet hade så jag måste nog kontakta dom och få köpa det.
    Vad är det man sicksackar?

• Fru Indosaurie

Beppan812:

man måste inte zick zacka varje lapp för sig men man ska zick zacka tygkanterna? Vad menar du då? vilka kanter?

• Fru Indosaurie

Beppan812:

jaa jag är verkligen sugen på ett nytt överkast =) Kanske inte det bästa att börja med dock, haha.
    Måste bara få tummen ur och ringa och höra om dom har dom där färgerna som jag vill ha..

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad