• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Är det någon som hört något från Infan? Tänker på henne ofta och undrar hur hon har det!

• Maskros67

Sept 2006 blev jag medlem, men följde er i hemlighet från våren 2006

Caribe: det låter väldigt sunt av dig tycker jag. Man kommer till en punkt där man faktiskt måste tänka efter om detta kämpande verkligen är allt som man vill göra här i livet.

Håller verkligen med om att den här sidan varit räddningen många gånger, både när det gällt barnverkstan o livet överhuvudtaget. Ni är verkligen bäst

Sessan: skönt att höra att det går framåt med mannen. Kärlek o relationer är verkligen inte en enkel sak!

Hade varit jättekul med en träff i november, bara man vet i god tid så man kan planera med hästvakt.

Lilja: du är också bäst

Har inte sett Infan, men också tänkt mycket på henne....

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Cahela

Om ni har träff vill jag vara med! Kul Caribe att IVF gått bra såhär långt! Grattis Lilja till operationen!

Lyckligt gift 9 augusti 2008
  • xena

Det är som alltid våran solstråle Caribe som drar till sig "publik" på tråden . Kul att se er alla tillbaka, det har varit tråkigt med stiltje. Fast å andra sidan har man ju haft annat för sig under sommaren.

SS, skönt att höra att saker o ting går åt rätt håll för er. Det är bara att skynda långsamt och försiktigt.

Maskros, åhh vad jag är avis på dig som får dansa så mkt. Jag får aldrig det, har ingen som vill följa med på dans . Jo det är kul att vara på annan ort, men svårt att hitta rätt så det kan bli lite väl stressande när man vet att man har "priojobb". Är hästen frisk ännu?

Vilka underbara känslor du hyser till din man! Skönt att själv också ha dem klara för sig. Men nu ska du ju bli   mamma, så det kvittar ju vad du tänker .

Lilja, med ditt nyrenoverade inre så kommer det fungera fin denna gång.

Jag blev medlem januari 2006, herregud vad tiden gått. Ursprungstråden Kerpet startade är ju lika gammal.

Jag saknar alla från tråden, känns tråkigt att man inte alltid har tid o motivation till att följa vad som händer. Men ibland läser jag lite på VISP och kollar runt på deras sidor...

Träff låter super, vet bara inte hur jag ska kunna få tid till det. Helgerna i november är redan uppbokade. Sista helgen i oktober, vad sägs om den?

• Ma Lu

Haha, jag leder väl just nu då FL-ligan för jag blev medlem i januari 2005 Då hade jag precis slutat med p-piller och först hängde jag väl mest på "styvföräldrar" och småningom på "planerar" och sen vet ni ju...

Jag vill också träffa erGeneradKyss

Förreste: i sensate numret av Amelia (tidningen) finns dels ett reportage om att vara styvmamma (plats-, bonus- extra-...), dels ett där Åsa Jinder berättar om sin barnlöshet (hon har två barn från sitt första äktenskap men sen vart det svårt). Bådadera var väldigt läsvärda - även om jag inte håller med styvmammeartikeln helt fullt ut!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Caribe

Xena du får mig att Generaddet är ju alltid lugnt under sommaren vilket tyder på att det finns liv utanför FL även om man tvivlar ibland så jag ser det mer som det har dragit igång igen och därför är det mer flitighet på tråden, men tack för den goa komplimangen!

Ja jag kommer ihåg Kerpets första tråd och jag kommer ihåg hur lite man visste om allting nu är man ju värsta veteranen!

Från den ursprungliga vips träffen var vi 8 tjejer och nu såg jag på Visp att 6 av dom skulle träffas på samma ställe och då kände man ett hugg i hjärttrakten.. bara jag och Cah som inte lyckats av dom... andra vips träffen så är det jag, maskros och Infan som inte lyckats....

Det vore väldigt trevligt att äntligen få träffa dig i verkliga livet Xena och för mig fungerar sista helgen i Oktober

Kram Kram

• Maskros67

Morrn morrn

Sista helgen i oktober, menar ni lörd 25/10?
    Skulle nog kunna funka för mig också, bara jag hinner hem till buggkursen 16.00 på söndan

Xena: ja, det är kul. Kommer börja buggkurs nästa söndag o sen är det motionsbugg o foxtrot varje torsdag i en bystuga här i Mora. Ska bli jätte-kul. "Ute-danser" är det ju inte så mycket mer än i Borlänge under hösten o vintern o det är ju en bit att åka.

Synd att du inte har nån danskompis

Hästen såg ut att bli lite bättre i frambenet, men nu är det ett bakknä som är svullet. Men hon lullar på i hagen o verkar inte må alltför dåligt. Men det är tråkigt att inte kunna rida.

Malu: vill träffa dig också

R var hos doktorn igår, o allt såg bra ut. Lik förbaskat är han supertrött o orkar ingenting. Fick rådet att vila från all fysisk aktivitet o komma tillbaks nästa vecka om det inte blev bättre. Suck, man önskade ju att det varit nåt fel så han kunde fått lite piller o blivit bra nån gång istället.

Köpte en snarkspray åt honom igår, han snarkade värre än någonsin av den, så nu är det väl bara öronproppar som återstår, till mig alltså

Kram alla gullvippor

• Maskros67

Caribe: hur gick det förresten med de andra två äggen? Gick de att frysa?

Kram!

• Caribe

Hej tjejer!

Maskros det kan inte hänga samman med snarkningarna att R är så trött och hängig då? Att han sover dåligt menar jag?

Väldigt vad du skall till att dansa framöver du kommer ju bli supersmal maskros

Vet inte hur det gick för mina 2 övriga ägg, det får jag inte reda på förrän vid återbesöket, men det är nog inte så stor chans då dom var mkt efter dom två jag fick tillbaka! Men jag gillar att dom odlar vidare, analyserar och lär sig om mina ägg och inte bara slänger allt i papperskorgen som på SH.

25/10 fungerar för mig

Malu - Hur har det gått för maken med jobbet? Hoppas det har ordnat sig! Själv sitter jag i limboland på jobbet först nästa torsdag skall det bestämmas vad jag skall göra framöver? lagom till testdag i vanlig ordning....

kram kram

Svar på tråden VIHPS VIII