• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Valters familj

Me like philadelphia...istället för smör!

Mmm nu blir det gott kaffe, lillan ligger o snackar på lekfilten..
    Undra om jag ska ta tag i o göra ngt idag eller..bara mysa!?

Vad har ni andra för planer idag?
    Linda hur e det m Elias?

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Full av förhoppning

han är snörvlig men glad. Jag har nu också börjat känna av skiten.... lite tjock i halsen och snuvig och mår allmänt kass.

Har lämnat loppan och stöpplat Elias fotavtryck från när han var 8 dagar, på dopinbjudningarna. gjorde en schablon av ett av avtrycken Maivi gjorde
    Stämplar hjärtan på kuverten och ska sen skriva med silverpenna (stämplar och fot är också i silverfärg) Blir rätt fint faktiskt.

Så planerna här är att försöka dricka the och äta halstabletter och kurera mig inför fredagens ullaredresa och fest i falkenberg... och sen hämta loppan och hoppas att hon är någorlunda lugn (annars åker det på en film inne vid datorn kan jag säga)
    Fila mer på inbjudningskorten och beställa lite tårtatiraljer från Kakburken.se

Jag ÄLSKAR Philadephia .... hmm... vi ska kanske ha två askar....

Elias är här
  • Valters familj

Skönt att Elias e glad trots snuvan, det e ändå det som e huvudsaken, allmäntillståndet!

När e det dags för dop? Vi ska ha 23e nov eller 28e dec...ska också börja mecka m inbjudningar tänkte samskicka med tackkort från födelsen...
    Låter fint m korten!

Ja kurera ordentligt...det e en så tråkig tid nu hela hösten...

Beställde vårt brudpar på kakburken, så mkt roligt! Beställde en massa från en annan sida också som jag inte kommer ihåg nu..bla en paket pennor som gick att skriva på både amrsipan o sockermassa!

Köper en stoor philadelphia!!

• Molly i Skåne
    Valters familj skrev 2008-09-24 12:02:14 följande:
    Skönt att Elias e glad trots snuvan, det e ändå det som e huvudsaken, allmäntillståndet!När e det dags för dop? Vi ska ha 23e nov eller 28e dec...ska också börja mecka m inbjudningar tänkte samskicka med tackkort från födelsen...Låter fint m korten!Ja kurera ordentligt...det e en så tråkig tid nu hela hösten...Beställde vårt brudpar på kakburken, så mkt roligt! Beställde en massa från en annan sida också som jag inte kommer ihåg nu..bla en paket pennor som gick att skriva på både amrsipan o sockermassa!Köper en stoor philadelphia!!
    Ser såå fram emot fikan! Skall bli spännande att träffa dig Madde! Tror inte vi sågs i korridoren, fast det kanske vi visst gjorde för vi var ju inne nästan varje dag...

Skall bli jättekul även att träffa er andra!

Jag tar med en vacker gammal centifolia Jessica- den får man nästan passa för den har en tendens att ta över när den väl etablerat sig- det är en gammal okänd svensk sort, liknar Aimable Aimee´, om du har lust kolla i ngn rosbok...eller man googlar väl även rosor nuförtiden! Tar med den redan till Eslöv, smidigast så.

Vilka var det ni brukade prata med på gamla tråden som också vore kul att ha med?
    Mimmsa, du borde verkligen hänga på!!!!

I övrigt hoppas jag att alla små och deras mammor nu är bättre från sina höst-virus och förkylningar. Jag är ju lite svajig pga virus på balansnerven, men det är tydligen inte smittsamt när man själv fått symptom...
    Lillen har idag börjat med 5-månader mat, eller var det 6. Ja, han mumsade i alla fall i sig nästan 2 tsk, så här görs det framsteg!!
    Neo-Åse tyckte igår att vi måste stimulera/belöna hans ätande till varje pris och föreslog ostbågar, glass, mat med salt osv-vad tycker ni?

Är lite kluven till att ge en 5-månaders bebis glutamat och salt, smakförstärkare mm mm...

I morse låg han på 0,05 i O2 i ett par timmar och resten av dagen har det varit 0,1-0,2 även sovande...! Törs man börja hoppas?
    Kraaaam på er
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Molly i Skåne

Glömde ju tacka er underbara för den pepp ni redan gett oss- ni är ett fantastiskt stöd!!!!♥

• Full av förhoppning

WOW vad härligt..... jaförfan ge ungen en glass Nej jag vet inte heller hur jag hade ställt mig till det men smaka på olika saker kan man väl få göra

Tycker också det ska bli jättekul med fikan.

Jag är fortfarande sjuk... bävar lite inför ullared i morgon men ska tanka mig full med medicin.

Haha Isabelle sitter här och säger att hon vill ha mer kängurumat... hon har fått för sig att takeawaypåsar innehåller kängurumat tydligen. Det är nudlar med kyckling hon har fått för övrigt haha. Hon mindes att vår vän Anders köpte med sig sushi när Thomas fyllde år och har fått för sig att det var kängurumat och tyckte väl att denna påsen påminde om den... vad vet jag hahaha. Hon är för rolig. Hon säger att bovar sitter i fänglehuset, tycker att det låter så sött.

Håller tummarna för att det fortsätter i den här stilen Magdalena!!!!!

Kram kram

Elias är här
  • Molly i Skåne
    Full av förhoppning skrev 2008-09-25 19:38:50 följande:
    WOW vad härligt..... jaförfan ge ungen en glass Nej jag vet inte heller hur jag hade ställt mig till det men smaka på olika saker kan man väl få göra Tycker också det ska bli jättekul med fikan.Jag är fortfarande sjuk... bävar lite inför ullared i morgon men ska tanka mig full med medicin.Haha Isabelle sitter här och säger att hon vill ha mer kängurumat... hon har fått för sig att takeawaypåsar innehåller kängurumat tydligen. Det är nudlar med kyckling hon har fått för övrigt haha. Hon mindes att vår vän Anders köpte med sig sushi när Thomas fyllde år och har fått för sig att det var kängurumat och tyckte väl att denna påsen påminde om den... vad vet jag hahaha. Hon är för rolig. Hon säger att bovar sitter i fänglehuset, tycker att det låter så sött.Håller tummarna för att det fortsätter i den här stilen Magdalena!!!!!Kram kram
    Tack vännen!!!Ja Isabelle är en raring! Hoppas du skriver ner alla gulliga tokroligheter- jag o Sven har en del av Thildes på pränt, Sjöminfrun, tummuggi, vardasterummet och favoriten slå anal- som betydde gå på promenad- tur man hade humor när tanterna tittade chockerat på kyrkans barntimme. Det var ä´ven Thilde som sa att en gubbe "rökte tasch" när hon sex år gammal låg inne på barnkliniken och fröken kom från sjukhusskolan...hon menade ju hasch ungen och jag blev alldeles iskall och trodde socialen skulle komma och hämta henne...vet fortfarande inte av vilken av mina heavy.kompisar hon lärt sig detta ord-kan vara Andy!

Lycka till i morgon- och om du hinner, tänk rött, vitt, svart och grönt!!!!Brunt också och orange om det är fint!!!!!
    Kraaaam!
  • Valters familj

Gläds så m er Magdalena..det känns som igår man själv va där o varenda sänkning o förbättring känns ända in i märgen!
    Klart han "förtjänar" nåt gott, nämen förstår att det är kluvet. Men tror helt klart på att erbjuda olika smaker, vad han nu visar att han gillar så visar han ju även att han kan o vill äta om han får smak för nåt!
    Testa på!!!
    Så spännande...!

Har det funnits en gammal tråd som försvunnit?
    Var tog den vägen...!?

Ser också fram emot fikan..e en riktig fikamoster..hihi, o e så kul att se hur människor bor! Ska bli så kul o se alla stooora barn!
    Sista bilden av Elias e ifrån en barnvagn o Gustav på mammas bröst under en av hans första cpap-vilor...det e ett tag sen!

Sitter här o fnissar över era barns roliga uttryck, det e så underbart att läsa om o höra barns helt självklara sköna kommentarer!
    Men känner att jag måste ta mig i kragen o skriva upp vad Valter förgyller våra dagar med...!

Håller tummar o tår för att du ska må bra o kunna njuta av Ullared imorgon Linda, ipren+panodil heeela dan!! O glöm inte att dricka o fika på röd o blå ofta!!!!

Vi har målat lite bord o möblerat om lite här hemma, sen vi kom hem från K-stad e det mesta ändrat..fler som kännt för förändring iom allt som hänt?
    Ska också byta jobb...

O förresten!!! (Vad tycker du Magdalena för många !!) Astrid va på ögonundersökning nr 15 idag o blev äntligen släppta! 1 år till nästa om inget annat under tiden.
    Hur skönt e det...!!! Slippa köra 20 mil en gång i veckan för en så tråkig sak.
    Rakitrtg blev också gjord, inget svar men det kan ju nöstan kvitta för vi gör inget åt det ändå utan bara väntar ut de små förändringar som va på förra.
    Sen blev det 1 spruta i vardera tjocka lår..lillan!
    Tydligen gör de så m prematurer i k-stad, börjar när barnen e 2-3 månader sen får man alla 3 med en månads intervall för att skyddet ska komma så tidogt som möjligt.
    I Lund får man 3, 5mån o ett år för att det följer vaccinationsprogrammet. Ja olika teorier finns alltid!
    Fom de barn som e födda 1e okt kommer det att ingå prevenar i vacc programmet.

Nämen oj vilken roman..tänk så mkt man får ur sig så här, som ett väldigt ensidigt telefonsamtal...haha!

Kramar från Ystad

• Valters familj

Bara flyttar fram lite...!
  • Jessica1

Har gäster och har ej haft tid att gå in på ett tag, det var lite att läsa ikapp

Molly: Det vetkar som han är på bättringssvängen! hoppas att det fortsätter så. Hade ju varit skönt om han var syrgasfri nu när han strax är mer mobil. Rosen var ju underbart söt (googlade lite... en.wikipedia.org/wiki/Rosa_centifolia). Jag plockar med mig skinka

Full av förhoppning: Hoppas Ullaredsresan gick bra! och ej blev FÖR dyr

Lite lustigt att de har olika behandlingar i Skåne. Lund gör ROP med 2.v intervaller och ingen uppföljningsundersökning. Men K-stad verkar ha de på 1.v intervall och uppföljning. Lund får man Protovit men ej i K-stad. Tror inte detta med hur man tar hand om prematurer är så exaktvetenskap ännu... Nej nu måste jag sova så att jag orkar med Gustavs kusiner imorgon...

FIKA

Var : Hemma hos Full av förhoppning i Tiffanytown

När: 9/10

Knytisfika med Frallor

Full av förhoppning - Kaffe, The, smör, mjölk, socker, Ramlösa, grönsaker, marmelad
    Valters familj - frallor, Philadephia?
    Molly i skåne - Ost och nåt bakat
    Jessica1 - Något bakat + skinka

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2