Valters familj skrev 2008-09-24 12:02:14 följande:
Skönt att Elias e glad trots snuvan, det e ändå det som e huvudsaken, allmäntillståndet!När e det dags för dop? Vi ska ha 23e nov eller 28e dec...ska också börja mecka m inbjudningar tänkte samskicka med tackkort från födelsen...Låter fint m korten!Ja kurera ordentligt...det e en så tråkig tid nu hela hösten...Beställde vårt brudpar på kakburken, så mkt roligt! Beställde en massa från en annan sida också som jag inte kommer ihåg nu..bla en paket pennor som gick att skriva på både amrsipan o sockermassa!Köper en stoor philadelphia!!
Ser såå fram emot fikan! Skall bli spännande att träffa dig Madde! Tror inte vi sågs i korridoren, fast det kanske vi visst gjorde för vi var ju inne nästan varje dag...
Skall bli jättekul även att träffa er andra!
Jag tar med en vacker gammal centifolia Jessica- den får man nästan passa för den har en tendens att ta över när den väl etablerat sig- det är en gammal okänd svensk sort, liknar Aimable Aimee´, om du har lust kolla i ngn rosbok...eller man googlar väl även rosor nuförtiden! Tar med den redan till Eslöv, smidigast så.
Vilka var det ni brukade prata med på gamla tråden som också vore kul att ha med?
Mimmsa, du borde verkligen hänga på!!!!
I övrigt hoppas jag att alla små och deras mammor nu är bättre från sina höst-virus och förkylningar. Jag är ju lite svajig pga virus på balansnerven, men det är tydligen inte smittsamt när man själv fått symptom...
Lillen har idag börjat med 5-månader mat, eller var det 6. Ja, han mumsade i alla fall i sig nästan 2 tsk, så här görs det framsteg!!
Neo-Åse tyckte igår att vi måste stimulera/belöna hans ätande till varje pris och föreslog ostbågar, glass, mat med salt osv-vad tycker ni?
Är lite kluven till att ge en 5-månaders bebis glutamat och salt, smakförstärkare mm mm...
I morse låg han på 0,05 i O2 i ett par timmar och resten av dagen har det varit 0,1-0,2 även sovande...! Törs man börja hoppas?
Kraaaam på er