• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Valters familj

Jessica...
    Förstår att ni tycker det e lite knasigt allting, det hade jag tyckt..men som sagt en hysterisk vår o sommar verkar de ha haft i lund, men som sagt absolut ingen ursäkt!

Måste säg igen att jag är glad att vi landa i K-stad även om jag inte kunnit vara mer anti från början..men oj vilken koll de har på barnen när där inte e så många platser!
    O så gott d värmer att bara ringa fortf o säg "hej det e Madde Astrids mamma" o alla blir lika glada o e så hjälpsamma!
    Avd läkaren har sån koll på barnen, alla tår o prickar o allt vad det nu kan vara!
    E så himla kul att visa upp lillan när hon o vi får sp mkt beröm!

Sen e jag väldigt glad över deras inställning till barnen i första hand o inte det "sjuka", jag sa ngt en gång om lungsjuk o dr Kim sa genast att jag ser inte på Astrid som lungsjuk utan som prematur...känns skönt!

Linda satt o läste din blogg o blir så glad för er skull att lillen e "friskförklarad", samtidigt som jag tycker att det e jättekonstigt eftersom jag aldrig tänkt på dem små som sjuka...
    Det de varit med om har ju hänt innan de skulle fötts, o ja jag vet inte..förstår ni vad jag menar??

Maria, grattis till ert underverk!
    Hihi..känner igen mig så väl i allt du skriver...resan e så häftig o intensiv o så helt plötsligt från att va uppbackad från alla håll e man helt själv!
    Astrid va utan syrgas 2 dygn o övervakningsfri 1 när vi gick hem, kändes verkligen som..e ni säkra på det här!?

Våra starka underbara barn...!

Astrid skulle fyllt en månad den 10e o det firar vi med att väga exakt 4kg o va 50 långa!! Wohoo, inte så smått..storebror vägde 3220 när han va 1månad!

Mina barn e synkade bra när vi e hemma, vakna 7.00 o båda somna efter en busig fm nu kl 12!
    Så då dyker mamma datorn..hihi!

Ha en fin dag allihop!
    Kramar

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Valters familj

Hej allihopa!

Hur har helgen varit?

Lugnt här, bara städat o lagat go mat igår!
    Sorterat lite här o där o äntligen ordning i lillans garderob!

Ha en skön söndag!
    M

• Full av förhoppning

Är väldigt trött.... trött på röran vi lever i och vikten jag bär på och att jag inte orkar göra nåt åt allt.... trött trött trött!!!

Vill ha hit någon som är en jäkel på att rensa i röror.
    Känns som jag lever i ett kaos och att jag inte har någon som helst självdiciplin eller kontroll. Det är lika jävla rörigt hela tiden och det känns som jag inte gör nåt annat än att plockar och plockar och plockar.
    Och varje dag bestämmer jag mig för att nu ska det bli ändring med godsakerna, nu ska jag skärpa mig..... lik förbannat faller det med nästa frestelse Blääää och tvi för mig!

Men annars är det bra...

Elias är här
  • Valters familj
    Full av förhoppning skrev 2008-09-14 10:44:02 följande:
    Är väldigt trött.... trött på röran vi lever i och vikten jag bär på och att jag inte orkar göra nåt åt allt.... trött trött trött!!!Vill ha hit någon som är en jäkel på att rensa i röror. Känns som jag lever i ett kaos och att jag inte har någon som helst självdiciplin eller kontroll. Det är lika jävla rörigt hela tiden och det känns som jag inte gör nåt annat än att plockar och plockar och plockar.Och varje dag bestämmer jag mig för att nu ska det bli ändring med godsakerna, nu ska jag skärpa mig..... lik förbannat faller det med nästa frestelse Blääää och tvi för mig! Men annars är det bra...
    Ojojoj...instämmer totalt!!!

Ska vi ta en fika i röran..hihi!?

Här plockas det konstant efter alla andra känns det som...går ett par dagar när jag inte säger nåt utan bara plockar sen brister det till slut o man blir så trött precis som du Linda...
    Det värsta e här hemma..det dolda..röran i källaren efter att garderober blivit tömda från lillans rum o innehållet bara står huller om buller, tvättstugan som jag bojkottar för mannen inte ställt iordning efter att saneringen..för jag har väl berättat att det brann i vår torktumlare när vi varit hemma med A en vecka!?

Inbillar mig efter varje helg att ta tag i att gå ordentliga rundor o vara nyttig, men oj så svårt det e....
    Har mitt fulla hopp om att det blir bättre när én av mina bästa vänner får barn i dagarna o sen en till, på förvåren...för visst e det roligare att gå tillsammans??

Tröstar mig med att jag ändå e mkt mindre än vad jag en gång varit..sen att jag väger mer nu än när Astrid kom e en annan sak..hihi..!

Sitter o photoshoppar o fixar m en massa kort från en kompis bröllop där jag va "fotograf"...fint blir det!

När ska vi ta o stråla samman allihop??

Kramar
  • Full av förhoppning

ja vi kan ju kalasa på knäckebröd hahaha. nej men seriöst så vill jag verkligen träffas
    nu ska jag snart hämta Bella från kalas...sen städa mer..... det tar aldrig slut......suck!!!

Valters familj skrev 2008-09-14 12:26:48 följande:
    Ojojoj...instämmer totalt!!!Ska vi ta en fika i röran..hihi!?Här plockas det konstant efter alla andra känns det som...går ett par dagar när jag inte säger nåt utan bara plockar sen brister det till slut o man blir så trött precis som du Linda...Det värsta e här hemma..det dolda..röran i källaren efter att garderober blivit tömda från lillans rum o innehållet bara står huller om buller, tvättstugan som jag bojkottar för mannen inte ställt iordning efter att saneringen..för jag har väl berättat att det brann i vår torktumlare när vi varit hemma med A en vecka!?Inbillar mig efter varje helg att ta tag i att gå ordentliga rundor o vara nyttig, men oj så svårt det e....Har mitt fulla hopp om att det blir bättre när én av mina bästa vänner får barn i dagarna o sen en till, på förvåren...för visst e det roligare att gå tillsammans??Tröstar mig med att jag ändå e mkt mindre än vad jag en gång varit..sen att jag väger mer nu än när Astrid kom e en annan sak..hihi..!Sitter o photoshoppar o fixar m en massa kort från en kompis bröllop där jag va "fotograf"...fint blir det!När ska vi ta o stråla samman allihop??Kramar
    Elias är här
  • Jodli

Skönt att veta att det är fler som lever i röra. Flyttade mitt i allt annat kaos och det känns fortfarande inte som om jag har ordning på något. Bara flyttar runt på sakerna i hopp om att dom ska få en egen plats snart.

Vf: Tack för en trevlig torsdags eftermiddag! Så skönt att bara få sitta ner och snacka lite skit och shoppa. Jag har fått en ny bvc ssk och för första gången ser jag framemot att gå dit.

Nu ska det ätas äpplekaka hos mamma och pappa. Mums... :)

• JessAnn

Valters familj:
    Jag undrar hur ni har haft det i K-stad. Har de familjerum där? Får pappan och systern hälsa på när dom vill? Jag var nämligen inne på deras sida men kunde inte få fram att samma regler som här i lund gällde hos dom. Jag tycker det är viktigt att både pappa o syster får vara med varje dag.
    //Jessica

• Valters familj

Kristianstad har "skrubbar" inne på avd, där sover mest mammor kortvarigt... precis utanför avd finns 3 familjerum, som är små, har gemensam toa o dusch sen använder man micro o kyl inne i dagrummet på avd.

Det e småttigt o inte speciellt kul utrymme för barn, men att besöka går jättebra, det e ju oftast så att man delar salar så man får ju respektera alla.

På vån 4, neo ligger på 3 finns en avd som heter lekterapi, där e mkt utrymme inne o en stoor lekplats "takis" utomhus som man får lov att vara på. I veckorna e där en del barn o det man ska tänka på är att ens egna barn e friska, när vi varit där på helgen har där bara varit vi.

Mchuset är ju helt underbart, vi trivdes så bra där o kände oss så hemma.
    Valter har vi inte haft sovandes på sjukhuset mer än nån enstaka natt, sen hyrde vi en lgh i närheten som dem var i när de va uppe. Blev oftast att de var hos oss tor-sön o sen va Valter hos mormor o morfar nån dag så va Jerry hos oss tjejer lite själv.
    Det som e tungt e att det (för mig) blev så instängt...va en del dagar som jag kom på att jag inte varit ute nåt...sen kan man inte laga mat o det e dryyygt....

Men som sagt vi trivdes kanon när vi väl funnit oss till rätta, men omställningen från mchuset var enorm när vi bott där tillsammans en månad.

Jodli, tack själv! Men tradigt tycker jag att vi e så utspridda...!

Nu ligger båda våra barn o jollrar p i varsin säng...hihi, blev bus hemma hos mormor o morfar så de e väl lite uppspelta, men jag e själv hemma imorgon så de får gärna sova lite längre än 7...!

Kram på er

• JessAnn

Ja, omställning blir det alltid mot McD huset. Går allt som planerat flyttar vi till just k-stad någongång i det närmasta.
    Det som oroade mig var just besök av syskon. Jag blir ju knäpp av bara tanken att inte få träffa min dotter varje dag. Tanken är ju att jag ska vara där fram till jul. Hoppas det blir bra.
    //JessAnn

• Valters familj

JessAnn, hur e det med lillen då??
    Fram till jul e läänge, inte kommer ni att stanna där så länge!?

Tror K-stad börjar m hemsjukvård nu till hösten också...
    Astrid e född precis i v 25 o vi åkte hem en vecka innan hon blev 3månader.

Det e absolut inte så att det inte funkar m syskonen där men det e inte så kul för dem kanske..!

Madde

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2