• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Full av förhoppning
      FIKA 

Var : Hemma hos Full av förhoppning i Tiffanytown

När: 9/10

Knytisfika med Frallor

Full av förhoppning - Kaffe, The, smör, mjölk, socker, Ramlösa (haha Molly )
    Valters familj - frallor                                              
    Molly i skåne -   
     Jessica1 - Något bakat      

Då saknas pålägg....

Elias är här
  • Jodli

Pratade med Valters familj idag och hade det inte varit för att jag har en bit att köra så hade jag gärna med hängt på fikan...

Har varit ute och promenerat med en liten skrikande dam i vagnen ikväll. (Mössor är ingen höjdare...) Men det var skönt för hälsan att komma ut och röra på sig.

Valters familj: Oh, vad vi ser fram emot fredag... :)

• Full av förhoppning

trist Frågade Valters familj om du också bodde där de bodde (så ni kunde samåka) men ni bodde visst inte där tyvärr..

Jodli skrev 2008-09-23 21:34:16 följande:
    Pratade med Valters familj idag och hade det inte varit för att jag har en bit att köra så hade jag gärna med hängt på fikan... Har varit ute och promenerat med en liten skrikande dam i vagnen ikväll. (Mössor är ingen höjdare...) Men det var skönt för hälsan att komma ut och röra på sig.Valters familj: Oh, vad vi ser fram emot fredag... :)
    Elias är här
  • Valters familj

Ja vi e allt utspriddá i hala skåne känns det som!

Känns tråkigt när man kommit så nära en del mammor som man delat mkt med nu under en tid...men tur att det går o köra!

O på fre kommer Jodli till lilla Ystad med hela familjen så då får vi umgås en hel dag så kanske vi tröttnar lite...hihi..nja vi dela rum i drygt 2 månader på neo så risken e liten hoppas jag!

Ystad i söder osse Vittsjö i norr...lite Lund o en del Staffanstorp!

Hur va det m tvillingarna Mellby, Svante o Algot, e dem med på era föräldraträffar?
    Har inte hört nåt på läääänge...

Nu ska jag landa i sängen o mysa m Lillan..kollar på den läskiga nya serien på 4an, om fågelinfluensa epidemi..fy fy

Kram på er

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Jodli

Ja, det är tradigt att vi inte bor närmre varandra... Sängen här med strax. Sambon matar lillan och jag ska plocka undan den roliga tvätten...
    Sov gott!

• Molly i Skåne

Vill bara berätta att jag idag har en liten betapred-fri kille som sov i bilen på 0,25 och sen var vaken resten av dagen på 0,1 !!!!!! Nu sussar man på 0,2 liter ....håll tummarna! Tänk om han och vi får uppleva levande juleljus!!!
    En MYCKET stor dag för oss!

Vi var ute på landet för att rädda lite blommor som haft sommarlov ute i vår trädgård...
    Är det förresten någon som är pelargon-intresserad? Jag har två fina raspberry ripple som jag gärna byter mot någon annan kul växt- Finlands vita, kanske Jessica..vink vink...

Full av förhoppning - Kaffe, The, smör, mjölk, socker, Ramlösa (haha Molly )
    Valters familj - frallor                                               
    Molly i skåne -   Sven bakar och jag tar med en OST kan ngn annan ta m paprika o gurka eller ska caddyn bära det också...*ler*
     Jessica1 - Något bakat    

Ha det gott alla!!!
    Kraaaam M  

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Full av förhoppning

Åååh så roligt Magdalena!!

Ja jag kan fixa paprika och gurka och tomater

FIKA 

Knytisfika med Frallor

Full av förhoppning - Kaffe, The, smör, mjölk, socker, Ramlösa, grönsaker, marmelad
    Valters familj - frallor                                               
    Molly i skåne -  Ost och nåt bakat
     Jessica1 - Något bakat 

Jessica... har du lust att fixa något köttpålägg typ skinka eller salami eller nåt sånt?? Eller ni äter kanske inte sånt? Philadephia kanske? Eller vill du väldigt gärna baka?
    Elias är här
  • Jessica1

Molly: har inget bra utrymme att leka med pelargoner under vintern på. Men du har säkert någon stackars rosplanta som har förvuxit sig ... Några stackars pinnar av min finlands vita hade jag tänkt försöka gräva upp till nästa gång vi ses. Mest för att jag tycker så synd om er och att jag tror att du skulle må bra av något uppigande. Gud så underbart att han mår så bra nu! hoppas verkligen att det fortsätter!

• Valters familj

Oooo va kul att han mår så bra Constantin!!
    Det måste kännas hur skönt som helst!

Skulle vilja säga att jag håller på m pelargoner, men inte än..hihi!
    Nån gång...

Jag kan ta m nåt mer om det behövs, bara delegera!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Full av förhoppning
      FIKA 

Knytisfika med Frallor

Full av förhoppning - Kaffe, The, smör, mjölk, socker, Ramlösa, grönsaker, marmelad
    Valters familj - frallor, Philadephia?                                               
    Molly i skåne -  Ost och nåt bakat
     Jessica1 - Något bakat 

Jessica... hade du kunnat tänka dig att ta med skinka??
    Elias är här
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2