• xxJessikaxx

Pergotime behandling

iida84 skrev 2008-10-07 23:50:48 följande:
    shit vilken molande känsla jag känner i min livmoder! det är nog mensen som är på intågande, men ändå känns de inte alls som de brukar :S nån som har nåt tips?
    Så kände jag vid den tiden mensen skulle komma och trodde jag var på väg att få missfall men det är ju snarare en regel att det moler i början av en graviditet.
  • xxJessikaxx

Glömde kanske säga att när jag hade molvärk så gick det hur bra som helst, är en tvååring idag

• xxJessikaxx
    Busunge06 skrev 2008-10-08 18:37:47 följande:
    jag har världens mensvärk bim imorg allt känns hopplöst!!
    Fast som sagt, mens- eller molvärk hade jag också när jag väntade sonen kring BIM så helt kört är det inte!
  • xxJessikaxx
    lindberg78 skrev 2008-10-09 12:54:15 följande:
    Hoppar in på tråden...Ska på utredning 21/10. Har försökt i snart ett år med barn nr 5. Fick konstaterat pco för 4 år sen, har haft mens 3 ggr i år..Hoppas att utredningen går fort och att jag blir insatt på pergo snart.Har sökt privat.... Hur lång tid tog det för era utredningar? Hur lång tid efter blev ni insatta på pergo?
    Hejsan och välkommen! Jag blev utredd ganska snabbt då jag påtalade att jag varit utan mens i flera år, dock hade den kommit igång då jag fick lämna proverna. Så man kan säga att fr att jag fick ordentlig kontakt med kk till jag fick pergo var kanske tiden typ 2 månader. Har inte pco men låg progesteron som tyder på lite svagare ägglossning.
  • xxJessikaxx

Vid min utredning togs en massa prover, och de som är viktiga till en början tror jag är just de tester som tas mitt i mensen och på dag 21-22. Det första tror jag ger ett värde på hur hårt kroppen jobbar för att producera ägg kortfattat sagt och det andra om man haft ägglossning och med vilken "styrka". För mig var det så att att det första provet var väldigt bra och det andra mindre bra, och detta gjorde att de tyckte jag kunde få prova Pergo. Då hade vi försökt få barn typ ett år då jag inte hade mens och då heller inte längtan efter barn var akut och kanske 3 månader med mens. Min mens försvann efter ett viktras och en jobbig separation. Lycka till, går säkert bra. Proven får du inte besked på med en gång om du inte tar dem i förväg innan di skall till mottagningen förstås.

• xxJessikaxx

Jo. om du inte läst det tidigare så fick vi barn på första pergoförsöket -06

• xxJessikaxx
    Frosk skrev 2008-10-13 15:19:05 följande:
    gosssan, tack. Jag undrar för att jag fick pergo utskrivet trots att jag är ganska säker på att jag har egen äl. Frågade läkaren om det inte kunde bli så, men hon sa att det brukade det inte. Man blir ju lite rädd...Jag har inte behövt använda pergo ännu för jag blev gravid igen efter mitt andra ma, dock slutar det också i mf så jag vet inte vad som är galet.
    Jag fick pergo utskrivet trots att jag har egen äl, men "svag" sådan. På enkel dos så blev sonen till på första försöket. Fick det trots att jag faktiskt blev gravid två månader före, detta slutade trots i mf. Så själv kan jag tycka de var lite väl glada i hågen att skriva ut pergo i mitt fall men inte mig emot. De brukar nog börja med en ganska låg dos för att undvika överstimulering men de e klart, en risk finns det väl alltid.
  • xxJessikaxx

slutade dóck ska det stå, inte trots...

• xxJessikaxx

Men som sagt, denna månad går jag inte på pergo utan läkaren inväntar provsvar och styrker dessa pergo så blir det det nästa månad.

• xxJessikaxx

Inget utslag på CB digitala test idag heller, e på dag 15 nu...

Svar på tråden Pergotime behandling