• xxJessikaxx

Pergotime behandling

Lyckoprinsessan skrev 2008-10-14 10:35:24 följande:
    Hur lång menscykel har du i vanliga fall?Jag har också egen ägglossning men provar pergo för att stärka.Jag har 26 dagars cykel och är nu på dag 13 utan utslag...Har bara vita vattniga flytningar, som laktacydtvål, inga klara sega som jag brukar ha innan ägglossning.
    Brukar ha allt mellan 28-32 så än är det kanske inte konstigt?
    Har precis samma som du, svag äl och ligger för utr om jag skall få pergo igen, fick det med sonen -06, men de ville ta nya tester innan så denna månad är det pergofritt. Skall pergon påverka äl-påvisning? Verkar ju skumt i så fall? Jag har aldrig äl-flytningar så har inget att gå på där, kanske har med mitt låga progesteron-värde att göra, vet inte...
    Men om du har stabilt 26 dagar så borde du ju ha / ha haft äl redan tycker man? Vilka tester använder du?
  • xxJessikaxx

Jag kommer helt klart att kolla med andra tester än de digitala som nu, för de visar ju bara stegringen, antingen eller. Andra teststickor kan ju visa när det är på väg mot äl och för mig som har svag äl så kanske det aldrig visar full stegring.

• xxJessikaxx
    Lyckoprinsessan skrev 2008-10-14 15:30:47 följande:
    Men när du trycker ut stickan så kan du ju avläsa strecken också och då ser du ju om det är ett svagt streck...
    Har varit ett svagt streck på dem som blir starkare och starkare men fortfarande inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Jag tror om jag ska va helt ärlig att de bara visar pos digitalt när de är lika starka men tror också att man nog kan se på samma sätt om äl är på väg, hur förklarar man annars att strecket blir starkare och starkare?
  • xxJessikaxx

Beror kanske lite på hur mkt man ska / behöver gå ner också. Ibland kan det nog vara bra att gå ner i vikt om man är hyfsat överviktig, men kanske inte med pulverdieter eller liknande eller äta för lite. Det är iofs aldrig braoch oftast en björntjänst man gör sig själv. Äter man för lite ställer man ner förbränningen och börjar man sen äta mer normalt suger kroppen åt sig all energi. Blev lite ot nu, men...
    I alla fall frågade läkaren hur det var med min vikt nu inför nästa ev pergokur och eftersom jag är normalviktig så var det inga problem sa hon, annars vill de gärna att man går ner innan de skriver ut pergotime.

• xxJessikaxx

Lyckoprinsessan: Gör redan allt detta, har gjort i flera år. Äter bara kolisar till frulle, och då bröd med lågt energiinnehåll, älskar Pauluns nya Fröig, mums!
    Äter dock kolhydrater i begr. mängd under helgerna, nån gång vill man ju ha potatis och gräddig pasta!

Men jo, man mår mkt bättre...

• xxJessikaxx
    Lyckoprinsessan skrev 2008-10-15 10:09:52 följande:
    Jag tycker också att strecket överensstämmer med testresultatet. Jag har än så länge inget streck alls och är på dag 14...
    OK, hur var det nu, hade du de digitala eller "vanliga stickor"?
  • xxJessikaxx

negativt på det digitala och ännu ett svaaaagt streck när man kollar stickan...på dag 16 idag.

• xxJessikaxx

Jo, men menade att jag BARA äter kolhydrater till frukost och inte annars, för då VILL jag ha bröd, har försökt med äggröror o allt möjligt, men tycker att ett grovt bröd till frukost inte kan förstöra så mkt. Äter aldrig vit pasta eller potatis till vardags, och aldrig vitt bröd.

Svar på tråden Pergotime behandling