• Totta75

Pergotime behandling

Iida...hohooo,var e du???

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • Totta75

Om du har bim idag så e chansen nog stor att du plussar trots att du inte testar med morgonurin.. Så håll dig i typ tre timmar så TESTA!!! När blir det ungefär..?

• Totta75

Iida,kan du inte testa liiite tidigare,typ kvart i 1..jag ska iväg en 1-tiden å kommer att dö av nyfikenhet om jag inte får veta innan jag åker!!!

• Totta75

Ååh va trist med minus men..Ge inte opp hoppet! Så länge mensen håller sig borta så finns det hopp! På vilken dag efter äl är du nu?

• Totta75

Absolut! Vi hoppas så det knakar! Testa på nytt om ett par dar om inte mensen börjar ge sig tillkänna..LYCKA TILL!

• Totta75

Kör för säkerhets skull oxå imorgon å i övermorgon en gång eftersom ägget ofta släpper 1-2 dygn efter stegringen.. LYCKA TILL!

• Totta75

Jag har aldrig varit på vul under mina pergokurer så jag har ingen aning om hur många ägg jag haft som släppt utan vi har bara kört på å hoppats på det bästa..  Förra gången väntade jag en bebis å nästa vecka ska jag på vul å se hur många som är därinne denna gång..
    Låter verkligen tråkigt gosssan med ett sånt besked,pergon tycks ju funka för dig å det känns säkert som ett bortkastat försök denna månad när du inte får fullfölja det trots goda chanser..är ju dock ganska otroligt att alla 5 äggen skulle bli befruktade..

• Totta75

Iida,kanske dax med ett nytt test? Gosssan,verkligen en jobbig situation du hamnat i..förstår att det känns som om läkaren har sista ordet å visst,han ser kanske bara det negativa i situationen,att du kanske skulle få femlingar å så..men det är ju din kropp å du måste ju i sista hand få bestämma om den! Å när ni nu kämpat så länge med att bli gravid å sen inte få ta chansen när den ligger framför fötterna,olidligt.. Jag har oxå "svag" äl eller äggen är av lite sämre kvalitet som de uttryckte det så därför fick jag pergo,så risken finns ju att jag oxå släppt flera ägg när jag trots allt har egen fungerande äl.. Finns det nån annan läkare du skulle i all hast kunna ta kontakt med å få fler åsikter om saken?

• Totta75

Hej Gullis å välkommen!

Jag har ätit pergo i två omgångar,förra gången för ett par år sen,hade då försökt i ett år på egen hand utan resultat, åt då en kur å det tog det sig på första försöket..Oxå denna gång lyckades vi på första kuren.. LYCKA TILL! 3 år är en lång väntan..KRAM!

• Totta75

Jag testar alltid med ältester för å se när min äl närmar sig..denna gång hade jag äl exakt en vecka efter avslutad kur..
    Säkrats är ju att mysa varannan dag å sen kanske varenda dag runt äl..då borde ni pricka den rätt bra! När äl testerna ger fullt utslag släpper ägget vanligen inom 24-48 timmar..
    Jag hade svagt utslag måndag-tisdag,sen onsdag-torsdag jättestarkt å sen fredag svagare igen..så min äl skedde på torsdagen..

• Totta75

Vimsan: Förra gången fick vi en son,åt enkel kur.. Denna gång oxå enkelkur,ska på vul nästa vecka så få se hur många som är därinne denna gång.. Chansen/risken är lite större för flerbörd jo eftersom det är hormoner man äter som gör att fler ägg kan mogna å släppa men hur stor den är vet jag tyvärr inte..Jag har inte heller varit på vul när jag ätit mina kurer..

Jessika: Jag har tyvärr aldrig kört med dgitala test så jag vet inte riktigt hur de funkar..med testlagrets tester som jag hade såg jag smyghöjningen tydligt..ett par dar svagt,sen ett par dar starkt å sen svagare igen..Dessutom är de så pass billiga så man kan fast testa fler gånger per dag om man vill..

• Totta75

Bägge mina kurer tog jag på dag 3-7,det är lite olika från läkare till läkare vad de skriver..

• Totta75

Ingen aning faktiskt,hon bara skrev så på receptet,det var först när jag läste här på fl efteråtsom jag såg att många tar tabletterna på dag 5-9 istället..

Jag har alltid haft relativt regelbunden cykel runt 30-32 dagar,lite dålig kvalitet på äggen bara som hon konstaterade,fick diagnosen pco för typ 12 år sen men har alltid haft egen äl men när vi försökt 1 år utan resultat skrev hon ut pergo för att ge lite extra skjuts åt äggen..
    När jag åt pergo hade jag äl på dag 16 i cykeln,alltså 10 dagar efter avslutad pergokur..testade positivt sen på dag 31..

Denna gång åt jag oxå på dag 3-7,hade äl på dag 14 i cykeln denna gång, 8 dagar efter avslutad kur..Plussade nu på dag 25,dock svagt men ett plus iaf..

• Totta75

Förresten,du har ju bim idag?!? Ingen mens hoppas jag....

• Totta75

Tessan,jag tror oxå du har en bebis i magen! Jag testade oxå jättesvagt med testlagrets tester på bim-3/5..Ta ett nytt test om ett par dar å se om det blitt starkare..*hoppas*

• Totta75

Å det värsta är ju att dagarna kryyyyper fram när man väntar på att få testa igen..Själv hann jag med ca 12 st tester denna gång..vadå testoman Sen kan ju testerna visa svagt i ett par dar i sträck eftersom hcg ökar varannan-var tredje dag så misströsta inte om det är svagt flera dagar..

• Totta75

Men åhh,Millan..vilken knepig sits du hamnat i nu.. Märkligt egentligen hur ödet kan ta över sådär på en gång..
    Vad du än besluter dig för å gör så önskar jag dig varmt lycka till i framtiden å hoppas på det bästa för er alla!
    KRAM

Svar på tråden Pergotime behandling