• Fru T

VI från Linköping

om det ska fortsätta så här skulle ja skiriva me...

Åh vad jag längtar
  • Fru T

fyyyyy va ja är trött på detta måendet..... va nära på att gå ut å ställa mig en stund i regnet förut bara för att trotsa...
    äter ju Lergigan å trycker upp en Primperan minst morron å kväll men ibland måste ja ta på em åsså... inge roligt är det för mår inte spec bra utav dom, känner mig nästan sjuk å kräks lite ändå å illamåendet, ja det finns där men visst dempar det lite.... har gjort mina försök att sluta me tabletterna men då hänger ja över toan helatiden...

kan ju för tusan inte änns ta mig till mataffären   å på måndag läggs mannen in för att operera bort sin ena njure å kommer troligtvis va på sjukan till fredagen iallafall å sen är han sjukskriven året ut. å iallafall de första tre veckorna kommer han ha ont å ja måste göra mer så vi får väll se hur det kommer gå... får väll ta mig en hunskitpåst i fickan när ja åker å handlar mat eller nåt...

hoppas verkligen det går över snart annars kommer det bli en grymt jobbig förlossning om ja ska va liggande helatiden... *suckar jätte högt*

inte mycke kan ja äta å vissa saker går inte stoppa i munnen efter man fått upp dom en gång   tappat nästan 5kg på hela tiden men nu ser det ut att ligga på stadiga samma 59kg hela tiden...

imorron är det inskrivning å Ul hoppas bara ja inte behöver spy.....

Åh vad jag längtar
  • Fru T

jo så kan det va men ja pallar knapt stå vid spisen eller ta disken...
    så fort ja vart iväg å gjort nåt ärende eller bara kolla tvättid så får ja hänga över toan ett bra tag..

hade jätte ont i skallen igår å i natt men vägra ta värktablett, spydde upplöst värktablett för ett tag sen å det va nog det äckligaste!!

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 15:26:09 följande:
    Jaså? Linus är fint tycker jag. Är bara rädd att det är FÖR likt Lucas.
    ja tycker inte det är för likt snarare att det passar bra ihop

Tack för styrkekramar! Ja som igentligen är välldigt aktiv blir sjukt frustrerad av detta
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

Sixten är ett givet namn för mig om det tittar ut en pojke, det är efter min gammelmorfar som dog när ja va 8 å som ja hade en välldigt näre relation till...

Men ja vill ju att det ska titta ut en flicka ju å där är det helt stillestånd på namn har några men ändå neee inte liksom... skulle vilja ha ett lite äldre namn, gärna då från en äldre släckting men har inte hitta någe fint ännu... passar sig inte me Margareta eller Gunnel liksom

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2008-11-11 15:59:12 följande:
    vi har massa flicknamn :) stinaastridagneselsaalice
    Stina är fint men det har vi ju redan en kisse som heter

har några som ja tycker är fina men antingen så har nån i min närhet det namnet antingen som förnamn eller andra namn...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

å några av dom andra har ja haft katter som hetat gillar människonamn på mina kissar..

Åh vad jag längtar
  • Fru T

Grattis till sötnosen Skrattande

nu har ja vart hos Bm å dom har hänt på livmodern å så.... mitt blodsocker va lite för högt tyckte dom (inte så konstigt kanske när ja satt å sög på karameller helatiden) så ja ska tillbaka å ta glukosgrej på fredag...

om 1,5 timma är det Ul som gäller

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Skorpan08 skrev 2008-11-12 12:24:17 följande:
    Lycka till! Mår du bättre nu?
    så länge ja häver julmust å missbrukar syrliga karameller går det bra
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2008-11-12 12:25:25 följande:
    hoppas du slipper gravivitetsdiabetes.har inte haft det själv.spännande med UL.har du några nya magbilder?
    ska ta bild men har inte riktigt orkat tänka på det men låvar att fixa snart
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-11-12 12:30:13 följande:
    Oj så spännande... Längtar tiill mitt första UL också... 22 låååånga dagar kvar tills dess (några kortare är det kanske också).Hoppas att allt ser bra ut på UL. Hade ni varit inne på VUL innan... eller hur var det?
    ja det är super spännande! Fick ju ett vul när ja las in men det minns ja inte så mycket av eftersom ja inte riktigt va på topp då kan man säga men mannen minns ju att han sett ett hjärta picka
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-11-12 12:35:55 följande:
    Vad ser man egentligen på de har UL- bilderna? Vi gjorde UL i vecka 19 när jag var gravid sist och då såg man ju rätt mycket.. men i vecka 12? Kan man se missbildningar och sådant då också.. eller vad är det de kollar efter?
    Dom kommer göra ett nupp-test nu.. vad man ser kan ja svara på sen kanske tillome lägger in en bild om ni har tur
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-11-12 13:06:06 följande:
    Är det rutin att de gör NUPP i vecka 12 här? Jag tycker det låter hemskt det jag har läst om NUPP, men kanske för att jag är lite känslig. Tycker bara att det låter så hemskt att de skall sticka en nål i nacken på min lilla bebis...
    dom mäter bara nacken och det är frivilligt

väntar på att mannen ska skana in bild så ni får se

det gick jättebra, bebis sov som en stock me benen korsade men sen väckte Bm den å då sprattlade det och boxades för fulla muggar där inne

FY FAN VA UNDERBART DET VA!
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

ah juste uträkning för när det ska blivi till å när Bf är är inte ändrat me en dag så ja behöver inte tänka om å lilla pyret är fortfarande beräknad på min lillebrors födelsedag 30:e Maj

Åh vad jag längtar
  • Fru T

såå nu ligger det en bild på vårt underverk bland mina bilder

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2008-11-14 17:47:39 följande:
    Oj, har det redan gått tre månader sedan vi blev avstängda från förra..
    samma tanke slog mig me just... har det redan gått så lång tid Förvånad

oj ja har ju typ klarat av en tredjedel jue
    Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping