Mammor i Lund del 3
Dags för en ny tråd igen! Hoppas att gamla som nya föräldrar hittar hit...
Dags för en ny tråd igen! Hoppas att gamla som nya föräldrar hittar hit...
Jag ska upp 05.45 så jag tänker också gå och knyta mig nu. Usch vad tidig du börjar! Jag tar åtminstone inte bussen förrän 06.40 och börjar jobba 08.00. Helt plötsligt kändes det som lyx...
Jag fikar gärna vid 16. Är hemma i Lund vid 15 eller 16 varje dag.
Det är kl.13 på filmstaden..
komma och dyka upp är väl om det fortfarande finns platser..har köpt biljett.. 100 kr kostar det.
När barnen börjar dregla mycket, kan det vara tänder påväg då?
Nu är jag nervös, Gabriel ligger i spjälsängen..få se hur det går inatt..
Första natten som han inte sover nära mig..
mamma med katt skrev 2008-08-31 19:08:43 följande:
Gabriel sov hela natten, fram till kl.7, så ca 9 timmar..det är rekord..
Men däremot vaknade jag ett par gånger av att det lät lite, så jag gick och kollade ett par gånger..så lika pigg som Gabriel är nu är jag inte.
kusin knase: skall till usil i em vid ett så jag kan inte komma till öf tidigt, får se om vi dyker upp senare...kanske bra att lämna huset så maken får jobba ifred. språklektion med jobbet låter kul.
Hello,här är en till trött hårt arbetande..Inte lagt mig ännu,men ska snart sova.
Mina danska kollegor verkar helt arbetsfixerade där i Köpenhamn och pratar bara om sina jobb...Hmm..jag sade jag egentligen är mamma ledig och att jag hellre är hemma med mitt barn än slavar på sjukhus just nu. Totalt frågade blickar från en kollega på 55 år,en MAN, singel utan fru och barn. Typ: "finns det ett liv utanför jobbet??" ---Jag tänkte "get a life..".
Längar som sagt inte ett dugg efter det här slav-jobbande,det är ju sååå skönt tomta runt om dagarna utan att behöva tänka..;).
Ha det gött och ni som jobbar: kämpa på! ;)
Ni andra: NJUT!!!!!! ;)
knase: du skrev att A var mammig, annars kunde jag o maken vara barnvakt. det enda är väl att den går sent på kvällarna. hade ju varit bra om den gick t.ex en helgdag under em. lättare, med tanke på att det annars blir nattningar, vilket alltid är svårt. men går den en helg ngn gång under dag/em så kan vi ställa upp! hade oxå tänkt o se den ngn gång, ev med en kompis på kvällen, då maken kan natta M.