Mammor i Lund del 3
Dags för en ny tråd igen! Hoppas att gamla som nya föräldrar hittar hit...
Dags för en ny tråd igen! Hoppas att gamla som nya föräldrar hittar hit...
Emmalisa: Usch vad jobbigt det låter med operationen utöver att vara ny på jobbet och ha en ettåring. I övrigt känner jag igen mig till punkt och pricka. Det har minst sagt varit kaotiskt. Kaoset verkar aldrig ta slut på vår skola. varför kan inte folk göra vad de är betalda att göra, och kanske tom agera kompetent!
Det är jättetrist, men alla datum du föreslår för födelsedagsfest funkar dåligt för oss. Vecka 44 är vi i huset i Spanien hela veckan. Vi kommer hem först på söndag eftermiddag.
Archandra: Vad underbart det låter med hus i Spanien!!! 1000 frågor: var i Spanien? Hyr ni det? Delar ni det med andra?
Emmalisa: jag hade fått för mig att du var instruktör på Gerda, men det är visst Nautilus om jag nu har fått rätt för mig. Sikus och jag hade tänkt att träna ihop i höst och köpa kort på Nautilus så vi kan variera träningen och passa varandras barn. Såg att de hade erbjudande nu med kombination Delphinen och Högevall i ett. Smart om man nu vill utnyttja det under nästa sommar och bada på Källby. jag bor ju på norr så Delphinen ligger perfekt till. De har ju byggt ut där oxå nu. Tänkte ta mig bort och kika hur det ser ut.
Anropar Tjejen:
Är den 14 bestämt för kalas? Nu börjar jobb trilla in så jag kan välja lite när jag vill vara ledig nämligen...
Ja, jag instruerade på Gerda i 3 år spinning/gym, men började 2003 istället jobba på Nautilus som tränings- och utbildningsansvarig i spinning. Kolla på Delpinen, det är så himla läckert där uppe nu. Det är nästan så man inte vill träna på Högevall längre. Jag instruerar på både Delphinen och Högevall. På Delphinen kör jag Challenge 75 (ca 35 min power, dvs. styrketräning med skivstänger precis som Body Pump och sedan ca 30 min spinning följt av en grundlig stretch) - ett kanonpass om man vill komma i riktigt bra form, både muskulärt, vikt- och konditionsmässigt!
Vad kul att ni vill börja på Nautilus!
Godnatt damerna...
Blidde ingen kyckling idag, blev gräsänka istället. Får ta kycklingen på söndag istället. Någon som har tips på hur man får den riktigt riktigt god? Inget krångligt, bara enkelt och gott.
Tack sikus för trevlig eftermiddag.
Var på Neoföräldraträff först i förmiddags, men det var bara jag och Oscar som dök upp, och ssk och psykologen. Men jag fick berättat om bebisen iaf och det skadar inte.
Har mått väldigt bra hela dagen, vilket självklart gav med sig nu ikväll och jag blev väldigt ledsen och lättirriterad. (Irritationen har Kelso fått lida mest av! ) Jag mår både bra och dåligt, helt beroende på stund och situation. Visar dock ogärna när jag mår dåligt, bortsett från här hemma. Har dock tagit kod till mig och bokat tid med psykologen. (Fast det har jag kanske redan skrivit här? *förvirrad*) Så på onsdag ska jag träffa henne och sen får vi se hur det blir, kanske räcker med en gång.
Sikus: jag gillade verkligen ergon! Ska bara övertala gustav också, han var inte alls övertygad om att vi skulle köpa en. Så vi får väl se.
Någon som ska åka till USA och vill köpa en ergo med sig hem till oss?
Archandra: huset i spanien, kan man hyra eller låna det? Eller är det för familjen bara? Om det går, vad skulle det då kosta och hur tar man sig dit? (Känner att jag skulle vilja komma bort lite...men det ska helst inte kosta något?!)
Som ni kanske tydde av min hälsningsfras så är det sängdags för den här kvinnan och hennes djur, Oscar sover sen länge!
*stor kram till alla som vill ha och behöver en!*
Therese
Låter helt underbart Archandra! Vad skönt att ni har pool också -himla lyxigt!
Vi har också turen att ha tillgång till hus utomlands. Mina föräldrar har hus i södra Frankrike (utanför St Tropez/St Maxime), skillnaden är att det inte är lika vädersäkert i Provencedistriktet i oktober/november som i Alicante med omnejd. Det är väldigt fantastiskt vackert och frodigt, men nackdelen är allt regnande vissa perioder. Liknar monsunregn och vräker ner i enorma mängder mellan november och februari. Vi får vacket stanna hemma och vänta till i påsk istället...
Frågar precis som Sikus: blir det den 14:e Tjejen, eller vad har ni bestämt?
Archandra: Tänkte lika dant som Trotsa men är inte lika rak på sak. Är huset ngt man kan hyra som utomstående?
Emmalisa: samma fråga till dig. Hyr dina föräldrar ut huset till andra om man är en vettig person? Hoppas att jag är vettig i alla fall... Hoppas att du mår bättre!
Sikus: Tack för omtanken. hade en väldigt lugn kväll då M somnade redan 20.20! För bra för att vara sant. Sov inte hela natten i sträck, men vaknade inte ordentligt och ville upp förrän 07.20. Perfekt. Synd bara att väckarklockan helt plötsligt fick fnatt inatt 00.00 och ringde 2ggr... M måste har kommit åt den när hon busat i sängen. Tur var att hon inte vaknade när den ringde!
E här som skriver åt Tjejen81:
J bjuder på fika den 7:e kl 15 (nästa söndag). Välkomna!
(Tjejen är tillbaka i Lund imorgon igen)
Hej E (alias tjejen). kul att du är här inne o skriver. Vi kan behöva lite manligt inslag i våra "debatter"! Jag tror inte jag och M kan då, är med största sannolikhet i K-na.