• tjolahopp81

Mammor i Lund del 3

Dags för en ny tråd igen! Hoppas att gamla som nya föräldrar hittar hit...

• Svar på tråden Mammor i Lund del 3
  • Sikus

Jo Pingu! Och alla andra!

Är det fint väder nästa vecka kan jag tänka mig skippa gympan och vara ute så mkt som möjligt-typ jogga o sedan bada i Lomma? Då kan man ju kombinera träning,fika på filt OCH bad! O friskt luft! Vad tror du om det? Fler som är på?
    Typ "base camp" med filtar o barnvagnar på gräset och sedan kan man alterera med att jogga iväg,de som vill.Därefter ett bad och sedan fikar man på bryggan el på filt.

Då slår man flera flugor i en smäll!

• MiaMarias

Godnatt allihopa, nu är jag trött efter en lång dag och jag hoppas nu att Gabriel sover natten igenom..

Imorgon blir han 3 månader ung, 13 veckor idag.. tiden går så snabbt..

• Kusin Knase
    Sikus skrev 2008-08-28 22:51:59 följande:
    Jo Pingu! Och alla andra!Är det fint väder nästa vecka kan jag tänka mig skippa gympan och vara ute så mkt som möjligt-typ jogga o sedan bada i Lomma? Då kan man ju kombinera träning,fika på filt OCH bad! O friskt luft! Vad tror du om det? Fler som är på? Typ "base camp" med filtar o barnvagnar på gräset och sedan kan man alterera med att jogga iväg,de som vill.Därefter ett bad och sedan fikar man på bryggan el på filt. Då slår man flera flugor i en smäll!
    Oooh I wish!!!!!!! Låter helskönt ju. Men hur skulle det gå till liksom. Hm.

Jag får ta och bjuda hem er nån gång också, känner jag. Bad i pool, kan det va nåt? Bebisarna kanske också vill? Och inhägnad trädgård, thank God!

Sov gott! Lycka till i helgen, Sikus!
  • Trotsa

Mår faktikt lite bättre idag! Ingen huvudvärk än så länge, men Osca rjobbar på att det ska ändras!

Kusin knase. jaaaaaaa, vill vill hem till dig och bada! Det vet jag att även de andra kommer att hålla med om. Och de som jobbar kommer att bli ledsna för att de inte kan komma med på det heller...

Idag står det neo föräldraträff på schemat. Därefter bilbyte med min bror. Promenad med vovven och sikus. Och sen till eldprovet: Ska för första gången tillaga en hel kyckling! Har varit med när mamma gjort det, men aldrig gjort det själv så det ska bli spännande!

Nej, dags att sätta igång. Ska vara i Eslöv redan kl 10!

• Sikus

Kusin Knase skrev 2008-08-28 23:14:42 följande:

Oooh I wish!!!!!!! Låter helskönt ju. Men hur skulle det gå till liksom. Hm.Jag får ta och bjuda hem er nån gång också, känner jag. Bad i pool, kan det va nåt? Bebisarna kanske också vill? Och inhägnad trädgård, thank God! Sov gott! Lycka till i helgen, Sikus!
    Ok tänkte vi andra kunde ha passat och joggat efter A medans du ev sprang en runda. Det brukar gå bra passa varandras barn en stund,även de som går och springer iväg. Och i Lomma så är det ju stora fria gräsytor och inga bilar.Hittills har våra "base camp" fungerat med filtar/barnvagnar och jogging,men så klart,vi har inte provat vara många samtidigt. Lomma har ju fö en lång brygga och där kan man ställa barnvagnarna längt ut och ha uppsikt över dem samtidigt som man plumasr i. Och de barn som kan gå kan man ta med i vattnet,det är ju inte direkt djupt där.

Pool låter trevligt för barnen! Och trädgård är mysigt.
  • pingu666

Haft en jobbig natt med skrikande M 4ggr! Försökte amma henne alla 4ggr, men inte. Först vid 05.30 när hon brukar få mat i min säng tog hon brösten utan problem. Tack o lov!!! Får se när hon vill ha nästa gång.

Löpning och bad låter ju inte fel. Inte heller bad i bassäng! Är öppen för nya förslag. Nästa vecka tänkte jag gå till Kulan, det är fingerfärg! På tisdagen har jag FG och BOEL-test. Och fredagar är det babysim. Så kvar i nästa vecka är mån och tors!

Tror att M håller på att upptäcka att hon har en egen vilja. Hon gallskriker när hon inte får som hon vill eller när saker inte gör som hon vill. I nästa sek är hon glad igen, men oj vad mycket skrik. Hon gör en massa mer ljud nu också. Bababababa och mamamamama i långa meningar. Sätter tummen i munnen och får till ljud när hon drar tummen fram o tillbaka i sidled. har skrattat jättemycket åt det, både hon o jag.

• pingu666

Dramat fortsätter. Lyckades amma M liggandes i fm efter en kort tupplur i sovrummet. TACK knase för meddelandet och tipset. Ska nog amma henne liggandes ett par ggr nu så vi båda kommer över det.

Emmalisa: Misströsta inte. Vi finns kvar och grattar gärna M senare. Bättre sent än aldrig. För min del är det skönt o få helgen helt fri. Mår halvkasst och går på panodil idag med för att orka med simningen. Så en lugn helg utan ngt inplanerat passar utmärkt. Passa på och vila upp dig ordentligt. Behöver du hjälp med ngt så hör bara av dig, oavsett vad!

• Sikus

Tjoho- ska sitta på Öresundtåget o buss sammanlagt 1,5 tim ikväll-då alla ska ut o festa. Blir TYST kupe öronproppar och en bok. Roligast imorgon bitti då jag är hemma ca 9.40...Jaja,får väl ställa mobilen o sova 1 timme på tåget.
    Är bortskämd med att alltid ha bott centralt i Köpenhamn och kunnat gå/cykla till allt inkl extrajobbet.

Pingu- ta en varm kopp te med honung,var mjölk och lägg dig i hamocken på balkongen med en varm filt o vila då M somnar!

Lille L har däckat med nappen i munnen här i soffan. Han blev väl trött av all träning på mage och race med gå stolen.

Trotsa: Kan du komma hit på em tror du? Kan ej åka iväg då min mamma kommer redan kl 16.30 och jag tänkte laga mat runt 17....Men du får gärna titta förbi med O i em! Kan bjuda på kanelbullar o kaffe.

• Kusin Knase

Sikus, det låter allt lockande. Men jag tror att det bara blir jag som badar isf, jag är ganska obekymrad om vattentemp, men A är det icke... Van vid babysimstemp vid 33 grader som hon är! Vi får la se om det kan passa nån gång, låter kul som sagt. A är ju dock ganska mammig också, så det återstår att se om ni duger som barnvakter...

pingu, jobbigt med jobbig natt, och vad synd att det blev så just nu också när du inte känner dig helt hundra. Kanske M också känner sig lite krasslig och därför inte sov så bra? Skönt att höra att mitt lilla tips kunde hjälpa.

Återkommer ang badträff hos mig. Kanske 9/9? Om inte långväga kompis till mig kommer då och bor här den veckan. Kul att ni är på ang det!

I em väntar kompis med 14-månaders dotter i Rydebäck, hoppas det funkar att köra trots vägarbeten etc.

• emmalisa

Tack snälla för omtanken!

pingu666 skrev 2008-08-29 11:03:31 följande:
    Dramat fortsätter. Lyckades amma M liggandes i fm efter en kort tupplur i sovrummet. TACK knase för meddelandet och tipset. Ska nog amma henne liggandes ett par ggr nu så vi båda kommer över det.Emmalisa: Misströsta inte. Vi finns kvar och grattar gärna M senare. Bättre sent än aldrig. För min del är det skönt o få helgen helt fri. Mår halvkasst och går på panodil idag med för att orka med simningen. Så en lugn helg utan ngt inplanerat passar utmärkt. Passa på och vila upp dig ordentligt. Behöver du hjälp med ngt så hör bara av dig, oavsett vad!
Svar på tråden Mammor i Lund del 3