Inlägg från: Mirakel händer |Visa alla inlägg
  • Mirakel händer

Vi som älskar julen!

Här är en till som ÄLSKAR julen. Vi kommer fira våran första jul i vårat hus som vi har flyttat in i för en drygt en månad sedan.

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Mirakel händer
    TereseA skrev 2008-09-09 06:14:38 följande:
    någon av er här som köpt julservis från det där reklamhäftet Sverigehäftet..finns på fyklovern.se oxå`?beställde precis det man fick tallrikar 2 mat 2 förätt 2 öl/vinglas plus 2 ljusstakar...Valde det gammeldags motiv.för 1kr..tänkte hör om ni tycker dem är fina? kvalite?osv..
    Inte jag men min f.d svämor har gjort det. De är jätte fina, kvalitén vet jag inget om. Men jag kan ringa till henne under dagen.
  • Mirakel händer
    TereseA skrev 2008-09-09 11:25:58 följande:
    ok där ser man...ingick ju ett vånings kakfat oxå..se om jag hinner köpa 2 st till av mat tallrik och glasen..innan jul...sår ju att det är 2-3 v leverans.styck kostar dem 149kr tror jag.
    Har pratat med henne nu... hon säger att det är bra kvalité och hon handdiskar dem så det inte ska nötas i onödan i diskmaskin.
  • Mirakel händer
    TereseA skrev 2008-09-09 19:14:22 följande:
    ok bra,.tur att man inte ha diskmaskin då..
    Det var ju bra det...
  • Mirakel händer

Vi köper till barnen... men eftersom vi inte firar med min familj så blir det inte så mycket längre. Visst jag saknar min familj vid jul, men jag/vi har valt detta själva.

Vi köper julklappar till min mans brorsbarn, gudbarnen och deras två syskon och sonen Det blir 7 barn. För oss vuxna har vi gjort som så att vi lägger alla namn i en burk och drar en varsin lapp. Sen köper vi en julklapp för ca 250-300 kr till denna person.

Innan vi slutade med att fira med min familj var det 5 barn till + vänner 2 barn samt mina föräldrar och mina 4 syskon. Det var för mycket helt enkelt.

• Mirakel händer

Längtar så till julen... att kunna plocka fram alla saker, baka, laga mat och ha min mans familj hos oss.

Men jag jobbar tyvärr julhelgen... JULAFTON 17.13-23.16 JULDAGEN 9.20-19.31 ANNAN DAG JUL är jagledig. Dessa konstiga tider beror på att jag jobbar inom våran lokaltrafik.

• Mirakel händer
    Bonanza skrev 2008-09-12 10:24:00 följande:
    Du har inga föräldrapenningsdagar kvar att ta ut då?
    Kim är 13 år gammal. Så det är länge sedan de tog slut.Flört
  • Mirakel händer
    Bonanza skrev 2008-09-12 10:31:48 följande:
    Attans, jag kollade inte riktigt åldern. Det är annars en av de bra sakerna med att spara lägstanivådagar. Aldrig behöva jobba julen. Nu arbetar jag på kontor, så jag behöver inte oroa mig, men ändå.
    Ok, min man är ledig med... han jobbar ändast måndag-fredag på verkstan på samma företag som jag jobbar på. Så han blir alltid ledig när det är röda dagar, jul, midsommar mm.

Jag har lagt in om semester, men det ser mörkt ut.
  • Mirakel händer
    Castafiore skrev 2008-09-14 22:18:31 följande:
    Vår bröllopsdag är 17 december! Så nära jul som vi kunde komma!! Älskar synen när vi tågar in i kyrkan och ser dom två fina granarna med ljus framme vid altaret.Naturligtvis så var vår "accentfärg" rött, röda rosor, röda näbbklänningar, rött halsband, röda naglar, röd kravatt osv. Och en av psalmerna var förstås "Gläns över sjö och strand"Häääärliga minnen!Men är man född på julafton så är man...
    Fint med julbröllop....

Själva gifte vi oss på midsommaraftonen 2003.
  • Mirakel händer
    MiaLau skrev 2008-09-16 17:48:39 följande:
    när brukar ni ta fram julsakerna och ställa fram granen?
    Adventpyntningen kommer fram i år redan torsdagen samma vecka som 1:a advent är. Jag jobbar hela helgen. Här byter jag även gradinerna när adventljusstakarna och stjärnorna åker fram.

Under vecka 51 kommer julpyntet fram...

Julgranen har vi tradtion att sätta upp kvällen innan julafton. Men eftersom sonen firar jul med sin bio pappa i år så kommer den upp redan på söndagen den 21 december.

LÄNGTAR SÅ!!!!
Svar på tråden Vi som älskar julen!