• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • h81
    Majjsan74 skrev 2008-11-19 12:38:34 följande:
    Hej alla julälskare!Får man hoppa in med en liten fråga? Jag har såna fina virkade hjärtan som man kan hänga i granen tex. Nu får vi inte plats med någon gran, så istället tänkte jag ta in ett ris och sätta i en vas/kruka med vatten.Men, vad skall jag ta för ris? Tall, gran eller en? Jag vill ta in redan första advent, vad kan hålla sig bäst?Tack på förhand för tips!
    jag sätter alltid in enris till advent o det håller sig bra bara man tar jättevarmt vatten till o byter med jämna mellanrum.. (eller åtminstone kommer ihåg o fylla på! )
    ..enris blir nog finast!!
  • Muuulin

för mig håller det me kallt vatten :O Kanske är olika enris beroende från vart man kommer ;);) Eller så funkar både och :p

h81 skrev 2008-11-19 15:43:38 följande:
    jag sätter alltid in enris till advent o det håller sig bra bara man tar jättevarmt vatten till o byter med jämna mellanrum.. (eller åtminstone kommer ihåg o fylla på! )..enris blir nog finast!!
  • h81
    Scrapmom skrev 2008-11-19 14:17:48 följande:
    Är det bara jag som håller på med tråkiga saker? Torkar köksluckor, karmar, lister och sånt? Skruvad nyss upp handtag på två lådor i köket, som vi satte in för två år sen! Tyckte det var dags nu
    närå.. jag håller oxå på med sånt.. har städat i alla köksskåpen, torkar väggar o dörrar, sorterat in pappershögar i pärmar, städar egentligen överallt för att kunna få riktig ro i själen men kanske mest för o kunna hålla mig från att sätta upp alla stjärnor.. så som jag längtar i år har jag nog aldrig gjort förut??? kanske för att barnen fattar mer vad det handlar om i år??
    men nu är dte ju faktiskt bara en vecka kvar tills det är "lagligt" o ta fram stjärnorna
  • h81
    Muuulin skrev 2008-11-19 15:47:05 följande:
    för mig håller det me kallt vatten :O Kanske är olika enris beroende från vart man kommer ;);) Eller så funkar både och :p
    gammal floristskada hårda stjälkar varmt vatten mjuka stjälkar kallt
  • Terez

tack för kommentarerna på mitt pynt.
    Älskar med änglar. De som hänger i gardinstången är nya för iår. Ihop pysslade från inköpt pyssel set från panduro. Supersöta

Idag (tror jag) ska jag ta tag i köket. Har börjat lite men ska göra klart. Min sambo, som jobbar kväll denna veckan är ensam hemma hela dagarna och vänder upp och ner på hela lyan, speciellt köket. Så varge dag då jag kommer hem från jobbet ser det för jäkligt ut där inne. Så får börja med att röja undan så pyntet får plats

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Mammajessi
    MiaLau skrev 2008-11-19 16:44:54 följande:
    det snöra lite här i sthlm oxå:P
    NEHE!!! bor ju en timme från stockholm..... ingen snö här inte.
  • Malinmamman

snöar STORA STORA fönster i södra Stockholm! Säkert bara för att jag fuskade och satte upp stjärnan i köket....:)

• Ester W

Det snöar i Katrineholm också, så mysigt. Ska snart ut och skotta , första gången eftersom vi är ganska nyinflyttade i vårat hus!

Svar på tråden Vi som älskar julen!