• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • versan

Jo ni kan inte ana. Jag skulle vilja byta rakt av.
    Eller som sambon sa "tänk om man kunde snabbspola framåt några veckor när detta är slutfört.
    Dra täcket över huvudet och vakna till Lucia.
    hahaha... vilken lyx det hade varit.

• versan

Eller se humor i det hela.
    Jaja Vi har ju fin skorsten i allfall
    Tomten kan ju komma ner i allafall.

• bossemoren
    versan skrev 2008-11-19 18:31:23 följande:
    Eller se humor i det hela.Jaja Vi har ju fin skorsten i allfall Tomten kan ju komma ner i allafall.
    Om ett år eller så kanske ni kan se det roliga i det hela...men fy så jobbigt när man är mitt uppe i det!! Hoppas att min länk kan hjälpa liiiite men julkänslan iallafall ! Hoppas att allt ordnar upp sig snart!!
    When life gives you lemons, make lemonade!
  • versan
    bossemor1 skrev 2008-11-19 18:36:25 följande:
    Om ett år eller så kanske ni kan se det roliga i det hela...men fy så jobbigt när man är mitt uppe i det!! Hoppas att min länk kan hjälpa liiiite men julkänslan iallafall ! Hoppas att allt ordnar upp sig snart!!
    Kims mamma skrev 2008-11-19 18:38:05 följande:
    Kramar om och håller tummarna här med.
    Åhhh! tack alla ...
    känns på något konstig sätt inte lika j-vligt... känns lite lättare när man får prata om eländet.  

Vart såg ni coca cola reklamen den brukar alltid pigga upp mig?
    Det kanske är det som saknas  
  • TereseA

Har man Ica kort..finns Peter Jöback julskiva för 69 kr att köpa..såg innan att ni skrev om honom.

Akiim är mitt liv 071004
  • Bark
    TereseA skrev 2008-11-19 19:21:54 följande:
    Har man Ica kort..finns Peter Jöback julskiva för 69 kr att köpa..såg innan att ni skrev om honom.
    Den är inhandlad och avlyssnad, en skiva som kommer att gå flera varv hä hemma
  • versan

Ska försöka tänka på nåt trevligare. Räcka ut tungan
    Åhhhh... Julefrid.
    ">

hihi gud så gulligt...

">

Svar på tråden Vi som älskar julen!